Oct 28, 2010

Pegang Kuat-Kuat ye....


Pada suatu hari, Udin hendak menghantar neneknya yang sakit ke klinik dengan menaiki motor.


Udin: Mari la naik nek, pegang kuat-kuat yea..nanti jatuh!

Nenek: Iya lah, nenek pegang kuat-kuat la nie...

Udin: Jangan lupa pegang kuat-kuat yea nek!!! (kata Udin lagi mengingatkan)

Nenek: Iya, nenek dah pegang kuat-kuat la nie, takut sangat.

Udin: Ok, kalau begitu kita berangkat ya, nek.



Udin lalu 'merempit' motornya, lalu terdengar benda jatuh BUUMMMM!!!!!

Udin terperanjat, lalu menoleh ke belakang, dan ternampak si nenek terjatuh dari motornya.



Udin: Lah kenapa boleh jatuh gak nie, nek?!! Nenek tak pegang kuat-kuat agaknye?

Nenek: Nenek dah pegang kuat-kuat dah tadi!!!!

Udin: Nenek pegang kat mana?

Nenek: pagar rumah.

Udin: "$%^&(#....."






hehehehehehe~   sayangilah nenek-nenek anda...aku ada nenek tiri je...huhu~



peace! peace!  v(^_^)



36 comments:

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

kat bloglist pakcik tajuknye ini -->

Anjang Aki dan Saya......

tapi cite lain... adakah pakcik yg silap @ pc pakcik yg buat megik.... huhuhuhu

Hazzy Ishak said...

masalah teknikal tu...

yanamib said...

hahaha cpt btol hapdet pacek nih..

btol la kat hazzy tu...mslh teknikal..harap maap ye..ngee~ =P

Fitrah Adnan said...

sy pun xde nenek...juz ada nenek tiri...tp mereka baik*mereka??...hohohoh...sy ada 2 nenek tiri..arwah atuk sungguh advanced!!...hahahaha

Unknown said...

tak sabo nak tunggu citer anjang aki...peminat u...hehe

kelakor la citer ni

Tieah Madian said...

Haha..
kalo perkara ni betul2 blaku cmne ek?
Kesian org tua tu..

Tieah Madian said...

Haha..
kalo perkara ni betul2 blaku cmne ek?
Kesian org tua tu..

lalink7 said...

kelakor la yana..kite lg sedih nenek dua2 dah tade...tumpang nenek orang je..hehe

Fazleyatul Aini said...

kita xde nenek dah
uuwaa

Unknown said...

hahaah...sengal lak...tapi kalo btul cian lak ke nnek tuh..hik9

miss nina said...

nenek tiri pun nenek kan? hargailah sewajarnya :)

yanamib said...

:Fitrah Adnan:
hehe xkesah la..klu dorg baek kira oke sgt dh tu..=)

yanamib said...

:POSH76:
haha xde apa sgt pon cite psl tu..nnt ye =)

yanamib said...

:d_tieah:
erk mtk tlg ko lah angkt nenek tu..ngee~

yanamib said...

:lalink7:
sy pn sama..ada nenek tiri je =)

yanamib said...

:Lya Colours:
sabo sabo.. =)

yanamib said...

:echah mashuri:
tau xpe..xleh bygkan =)

yanamib said...

:miss nina:
btol btol..sy syg nenek tiri sy tu ^_^

hii said...

huk alo...

Diana Rashid said...

ya rabbi..
kesian nenek..
dah la orang tua tu sakit..

kat kampung akak panggil opah..
nenek ni macam mak kepada opah le..

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

macam ada pengalaman merempet aje nenek udin itu

Along Tapa said...

yeah!!!aku sayang nenek2 aku....pelik seyh...kat muor dua2 "nenek" tu aku panggil tok mak...

Gorengbaek - Tips untuk awek...supaya saham tak jatuh...

Hangit habis dah - Korang perasan tak??

ieda said...

hahahahah nenek akak masih ada .. dah 86 tahun .. masih gagah... miss pulak dia ;)

zool said...

betul sayangilah nenek anda

BENA said...

aduh laaa. nenek die snegal sgt pegang pagar. sape la suh. hehehehe

zuar said...

ahahaha..sengal..lawak r.sangkut kt pagar gamaknya..kekeke

Anonymous said...

haha..
xdpt nk bayangkan mcmane nenek tu jatuh.hehe

yanamib said...

:hii:
ceh pacek ni sempat lg promote =_=

yanamib said...

:diana:
ooo gitu..akak org perak eh?biasa org perak pggl nenek tu opah =)

yanamib said...

:b.r.u.t.a.l.s.o.l.o:
slalu tgk cucu dia merempit kot =P

yanamib said...

:Along Tapa:
klu belah mak aku, nenek kitorang panggil "uwo" =)

yanamib said...

:ieda:
wah pjg umo dia kn =)

yanamib said...

:zool:
^_^

yanamib said...

:Cik. Bena:
hehehe mamai kut =P

yanamib said...

:zuar:
hehehe~

yanamib said...

:lionteen:
tertonggeng kut..ngee~ =P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015