Sep 9, 2010

Esok Raya!!! ye ye!! \(^_^)/


Yesss!! malam ni adalah malam yang ditunggu²... Disebabkan takbir raya adalah 2 kali setahun (raya aidilfitri & raya haji), haruslah ramai yang tak hafal..aku pun hafal part chorus je...huhuhu~  nah aku share lafaz takbir khas untuk kamu kamu yang terjah blog saya...kalau malas print, bawak je laptop pi masjid, bukak blog aku...hahaha *boleh?*  =P




Bila dengar takbir kita sepatutnya gembira dan bersyukur kerana telah berjaya mengasah iman dan bersabar mengharungi pelbagai dugaan selama sebulan...aku gembira bercampur sayu...mungkin sebab puasa tak penuh...ops ops..bukan bukan..salah taip...huhu~..saya terkenangkan ahli keluarga yang dah pergi menghadap Yang Maha Esa especially arwah nenek aku... T___T

oh beliau lah yang banyak ajar aku ilmu agama...masa dia ada, aku sukaaaa sangat solat subuh kat masjid...tak liat pun nak bangun...caya la! *wink*  semoga roh Uwo dicucuri rahmat dan Uwo akan tergolong bersama orang² yang beriman...amin~


oke habis kisah sedih dan pilu...kembali kepada topik riang ria raya!! weeee~  Aku kerja hari ni...well biasalah pekerja berdedikasi...*haktuih~* syok pergi kerja time time macam ni...kereta nan adooo...jalan kosong...boleh main tukar² lane tanpa bagi signal..weehheeww~  =P


Plan aku untuk malam ni (selain takbir)::

1)  Shopping kat Alamanda cari kasut dan tudung raya *dasar perempuan!!cis cis~*  =P

2)  Masukkan duit raya dalam sampul...ada la dalam 20 orang cousin yang bakal terima duit raya dari aku (aku bagi yang rapat je)  *wink*

3)  Basuh baju & tudung raya untuk dipakai esok...*huh! korang jangan ingat tak boleh kering ye..ada cara nak sidai baju untuk bagi kering semalaman...muehehe~  \/(^_^)*

4)  Merasmikan rendang ayam yang mak masak..yezzerr..mak aku cuti hari ni semata² nak masak rendang ayam...nyumm nyum~ *Alhamdulillah air dah ada balik kat rumah aku..mungkin barakah hujan lebat semalam..syukur syukur....* 








Mak korang.....masak apa??  miahahahaha~









p/s::  puasa tahun aku tak pernah tinggal.................................................sahur beb!! HAHAHAHA~
walaupun kadang² bangun lambat, minum air je, tapi still...aku bangun sahur oke! pecah rekod ni...yeayy!!

p/s:: superior aku bagi balik kul 3pm...hoyeahh hoyeahh!! thanks Alan..really appreciate it...dia sangat memahami niat aku untuk shopping....ngee~  ^_^


7 comments:

Anonymous said...

esok ry la..
kejap je kan..
hehe..

xsbr nk dgr takbir..
sayu hati ni..
huhu..

coping lg ke?
lionteen nk relax je rini..
hehe..

Fazleyatul Aini said...

mak kita msk kari itik
nom nom nom

BENA said...

mama zra masak kerutub dging n nasi juan panas esok! heee~ dan lontong. wehuu wehuu~ =D

tapi sate xde lam senarai..sob3~

mrnoble said...

kucing pon makan rendang ke? :p

Along Tapa said...

mak ko masak rendang ayam...bezanya kat rumah aku yang masuk rendang daging...hamok kao...habis masak rasa macam nak berbuka jek...berjam menghadap kawah...ahaks..

p/s: 1. uwo??macam familiar jek panggilan tu...ahaks
2. aku malas letak link sebab nak cuti blogging untuk raya...dah apply da...hahaha

Anna Boleyn said...

hana suka dengar takbir raya. syahdu je kan. :) selamat hari raya.. :)

meow said...

huhuhuh meow2...

slmt hari raye...

aaaiiilllabbbiiuuuu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015