Jan 17, 2014

SusunAtur: Car Tissue Holder dari Komonoya~ :)

Assalamualaikum...


Sejak diperkenalkan dengan sistem 5S, susunatur segala bagai tu...aku jadi penggila barangan keluaran Jepun...mungkin orang² Jepun memang pengamal susun atur paling hebat di muka bumi....mungkin ye...mungkin...  :)


 Baru² ni terjah Komonoya lagi....dah kata aku selalu melepak IOI Mall....sebesar² IOI Mall tu cuma ada few kedai je yang aku berkenan...Daiso, Asam House (mihun tomyam dia super sedap!) and terbaru....Komonoya...! pfftt! 


Ternampak lak menatang ni...


"macam menarik" getus hatiku...


lalu aku rembat satu! alang² kotak tisu dalam kereta aku pun dah remuk² asyik dipijak²....bersepah² atas lantai kereta....mengganggu passengger² lain sebab kotak tu kadang ada atas seat, atas lantai, dalam bonet, bawah seat...merata²! kadang² tu tengah driving, terbersin atau hidung tersumbat sebab tahi banyak sangat pastu kotak tisu tah ke mana²...mula la nak lepaskan amarah kat driver lain jugak! hahaha kesian dorang jadi mangsa keadaan *LOL*  :p


gantung je kat seat....simple tapi kemas! bagi aku, cara meletak tisu macam ni amat memudahkan aku (sebagai driver) untuk mencapai tisu di bahagian belakang...  :)


pandangan dari driver seat....


seronok sangat tengok tisu tergantung gitu....very the convenience ai tell yu! and yet, tak ganggu pun passenger belakang...  :))


Ayah aku pun nampak berpuas hati dengan cara aku meletak kotak tisu macam ni....cuma ayah tak cakap la dia suka idea ni...dia senyum sambil gelak kecil je....tapi aku tau ayah suka! kan?!! ngeee~


Cuma, kalau korang jenis letak anak kat seat belakang, atau ada passenger yang bawak bebudak naik kereta korang....kena hati² sikit la...ko tau je la bebudak kannnn....pantang nampak benda pelik...habis ditarik² tisu tu keluar....sesepah dalam kereta....haru beb! hihi~


oh harga tisu holder ni?? RM5 je beb! Komonoya tu adik beradik Daiso...segala barang dalam tu RM5....bertabah lahhh bila masuk 2 kedai ni....mungkin akan dapat sawan yang kronik! muahahaha~  


kbye! (^^,)"







p/s: musim demam ke sekarang eh?

 Terima kasih sudi membaca!

11 comments:

Linda said...

Daiso pun saya baru masuk sekali jek kt setia alam...ni komonoya pulak...bestnya...kenapa xde kt shah alam ni

aizamia3 said...

Wah.. bertambah satu tempat lagi untuk dituju.. hehehe..

Unknown said...

Kalau makan dalam kereta memang best la ada bekas tisu camtu...very practical

Fazleyatul Aini said...

ala kat melaka ada daiso je
tapi ada Kaison. barang dalam Kaison sume cantik2 tapiiiiiiiii mahal -_-

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

salam...memang tisu bender penting kener ader dalam kereta..
selalu letakkat tempat yg x pratika..dalam drawer lah..punyalah suasah nak capai biler emergency berlaku..
idea yg bagus letak tisu tu kat belakang kerusi..

salam perkenalan dari akak..memang teruja tengok susunatur dalam blog ni..akak pun dah start mencuba buat susunatur..akak dah letakkan blog ni kat bloglist akak yer...

nurin khairi said...

Salam kenal. Ada kedai baru ke? Tp mmg kotak tissue ni asik sepah2 je smpi kena pijak2

ifa said...

sgt convenience....tapi..tapi...cam terjojol je... he3

Cikgu Abah said...

nice....memang 5S tu datangnya dari jepun dgn perkataan jepun...kemudian baru diubahsuai dalam bahasa melayu...hehehe...

Aty Fared said...

iyeerr..ni kalau anak aku ni memag dah 'selamat' dah tinggal kotak kosong jer...huhu...

msredcheesecake said...

nampak praktikan sgt... murah plak tu... kaler merah ada? katun2 ke?hhee

eima said...

KEMAS LA .. TP ANAK AKU KOMPOM BERSEPAH KETA

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015