Jan 29, 2014

BILIK AIR: Kabinet Toiletries

Assalamualaikum....


Tak pernah lagi aku cite susun atur / dekorasi dalam bilik air kan?? sebab bukan cantik pun bilik air aku....muahahaha~   tapi nak jugak cerita...kot bagi idea kat korang untuk renovate toilet/bathroom...ngee~  ^_^


 Setiap bilik air kat rumah aku memang ada kabinet macam ni....err rumah aku ada 3 bilik air..standard untuk rumah teres 2 tingkat...huhu~   mak aku beli kabinet ni kat Houz Depot...tak tau la berapa RM dia beli...tak pernah tanya lak...hahahahaha~


Macam² aku sumbat dalam kabinet ni....meh intai sikit apa yang ada dalam ni~   :p



penuh kannnnnn??~  O_o'   Kontraktor yang pasang ni tersilap sebenarnya...terbalik lak dia pasang kabinet aku...hehh~   nasib takde effect apa pun even terbalik....


Sabun kekecik ni semua dapat dari hotel²...seronok jugak kumpul botol sabun/syampo/lotion/etc dari hotel....comelsss! ekceli plan aku nak susun botol² hotel ni atas wall deco....tapi sampai sekarang belum beli lagi wall deco idaman kalbu....hari tu dah jumpa kat GM Klang....harga kat sana murah compare beli kat hardware....tapi tak sempat nak beli....sibuk sawan tengok mainan sampai kedai tutup...grrr~   next time plisss....  (^_^)"


ni mainan yang boleh lekat² kat tiles bila dibasahkan....aku beli kat Pink Garage...tak ingat lak harga...pi la tengok...tapi bekas transparent tu aku beli kat Daiso...beli mainan tu dapat plastik biasa je....hohoho~


untuk belah atas kabinet aku lambakkan segala sabun basuh toilet....muahaha~   sebab botol sabun ni agak tinggi...tak muat letak dalam kabinet tu aku lambak kat belah atas...yang bekas lilin kaler merah tu aku beli kat IKEA...kengkonon nak mewangikan toilet tapi tak pernah lagi aku bakar lilin tu....macam membazir je beli..  -.-'


Untuk sabun mandi pun aku tak boleh letak dalam kabinet....sebab tak muat...aku tak suka sinki gini....nampak semak sangat bila banyak benda dilonggok atas tu...tapi terpaksa longgok sebab tak muat nak sumbat dalam kabinet kan....dah pesan kat dak encem akan datang nak renovate toilet rumah sendiri nak beli sinki yang sekali dengan kabinet bawah dia...so ruang tepi tu agak lebar untuk letak botol² sabun yang bersaiz besar...


macam ni:


 -sumber-

-tak ingat sumber-


Aku rasa sinki tetap nampak kemas dan tersusun walaupun diletak botol sabun atas tu....kan?? (^^,)


ni kabinet kat bilik tetamu....banyak ruang kosong...untuk kabinet ni elok pulak kontraktor tu pasang kan...tak terbalik...tak nampak sangat bezanya pasang terbalik ke tak...yang jadi beza bila ko tak reti nak kemas, susun leklok barang dalam tu....muehehe~  


Macam mana korang simpan toiletries korang dalam bilik air?? (^^,)



********************************************************************************************************

IKLAN:


Beli Ephyra dengan harga lebih murah dari pasaran!!!

hantarkan emel ke ctliyanadmib@gmail.com
atau hubungi 0123109897

INSYAALLAH TIDAK MENGECEWAKAN!! 









p/s:  demam~  T_T

 Terima kasih sudi membaca!

9 comments:

Anum said...

kemas dan teratur

Fazleyatul Aini said...

ok cantik !

Aznor Ibrahim said...

xpasan pon terbalik..kecuali tulisan tu..huhu

Puan Eka said...

cantik. Kemas.

Eka duduk umah sewa ni toilet tak leh nak gantung2. Kecik.

Unknown said...

jeles tgk toilet org cantek2...hihihi

Fizah said...

kemas tersusun dan bersih! =)

Unknown said...

hurmm, cmne la nk dpt toilet kems dn trsusun cmni klu toilet kcik je.xleh nk buat kabinet2 bagai. huhuhu.. tp wlupn xde kabinet tu, bole je kemas susun cntk. haha.. idea yg menarik utk dicuba klu ada rumh beso ckt nnt. hihi..

*jom sihat bersama Shaklee. utk seisi keluarga. like fanpage shakleeproducts4u untuk lebih info dan membuat pesanan.

Unknown said...

Nice laaa... tapi kalau dah kumpul syampu or body wash hotel memang jadi koleksi je la kan... sayang nak guna

fiefa mohd ali said...

oklah tu..takpe, tanam impian dulu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015