Jan 13, 2014

Berendam Sampai Lebam!!! | Gold Coast Morib Water Theme Park

Assalamualaikum....



 Dalam pakej yang aku beli tu dah include sekali dengan theme park....selama stay sana kitorang pakai je tag kat tangan....esok nak check-out baru bukak....sebab bila ada tag baru boleh masuk theme park...gitu   :)


lepas settle check-in, rehat² jap dalam bilik, solat Zuhur + Asar...terus siap² tukar baju untuk mandi....yeyy! Zafirah la yang paling eksaited....papa awal² lagi main slide paling tinggi tu...pastu Zafirah tak puas hati sangat papa terjun kolam dulu....letih aku dengar dia menjerit², "papa...!!! nak mandiiiiii!!! nak mandiiiii!!!!"   (^__^)"


 dari dalam bilik lagi aku aim slide ni....kahkahkahkah!! terasa kebudak²an sangat!! :p


 weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!  oi Zafirah tu tahan gayat ke hape?? ketat semacam muka tu...hekhek~


 peace! eleh...padahal tadi takut naik slide  :p


pastu aku bawak dia naik slide yang lebih extreme...well untuk babies kira extreme lah...aku pi dukung dia gitu...sampai bawah dua² terbenam dalam air...kesian Zafirah...abeh air masuk hidung....aku pun rasa pedih hidung apa lagi Zafirah yang tak reti menyelam tu kan~  tapi dia tak nangis...dia diam je...aku la kesian tengok muka dia...hidung dah merah....hahaha~  sowie cayang!


Dalam sejam gitu kitorang berendam....papa ajak jalan² tepi pantai pulak....lagipun Zafirah dah menggigil² kesejukan...mulut dah biru....hahahaha~   so jom lah kita rehat dulu...amek angin laut pulak....  :)


 Zafirah masih geli dengan pasir pantai  -.-'


 papa buli anak   -.-'



Kejap je pun melepak tepi pantai....Zafirah asyik mintak nak mandi pool je....hehh  dah menggigil² pun still tak puas lagi ke nak oiiii~!! mama dah risau tengok awak menggigil gitu tau!  -.-


 layankan jugak la kehendak anak....bukan selalu pun kan dapat mandi swimming pool....sila lah mandi puas² ye nak!  ^_^


macam dah tembam sikit Zafirah ni ye...hikss~  Alhamdulillah...  :))


 tengok la tu dah menggigil kesejukan...tapi bila ajak naik bilik dia takmo...nak jugak berendam sampai kecut??  -.-'



 happy nya! aku lagiiiiii happy tengok dorang happy  :')


tengok la tangan si kecik tu....kecutttttt!! kesian aku tengok...tapi dia sendiri takmo naik...nak berendam lama²....aduyaii~



bibir pun dah biruuuuu!!! oiii jom la kita naik!! esok pulak sambung mandi swimming pool....risau pulak kang dapat penyakit tah apa² bila berendam lama² gitu....dah la air kat sini agak kotor dan berbau....


Aku pujuk Zafirah mandi jakuzi dalam bilik pulak....walaupun mulut dia merungut² takmo naik...tapi dia tak memberontak...gud girl anak mama! sangat senang nak dipujuk~   :)



masuk je bilik terus set-up jakuzi...tapi air yang keluar ya hampunnnnn slow nak mamp! kalau tau air memang slow gini baik la kitorang biar je air terbukak masa kitorang melepak kat theme park tadi....letih oii tunggu air penuh! -.-


nak jugak tayang mandi jakuzi....hahaha~   best!! kalau ada bubble keluar dari tepi² lagi best...boleh massage belakang aku...tapi bubble untuk belah tepi dah rosak...hehh~  nasib badan....Zafirah kemain jakun main buih² sabun...first time kannnn...layankan aje lahhh....air pulak suam je....lagi la seronok dia main air! 


Bila dah settle mandi, macam biasa Zafirah buat drama....punya la dia meraung takmo keluar...sayang betul dia dengan air...grrr~   aku paksa jugak dia keluar, mintak papa tolong pakaikan baju dia sementara aku mandi, bilas badan yang berbau klorin and hancing....what do you expect kan swimming pool tu macam² cecair dah masuk dalam tu....takkan nak harapkan bau sabun Lux pulak kan....ni aku datang weekdays ni...bukan peak season....ko bayangkan kalau peak season...tah bau apa la melekat kat baju ko nanti...tah macam mana kotor la pool dorang tu....hehh~   lepas habis mandi jakuzi aku rendam segala baju² basah dalam tu....kasi hilang bau² masam + hancing and segala bau tak best kat baju² kitorang tu...


Settle memasing mandi, aku tidurkan Zafirah....lena kaoooo!!! dalam sejam jugak dia tidur....pukul 8pm baru dia bangun....ready untuk dinner pulak....


Next entry pliss....hahaha~  (^^,)








p/s:  aku tak belikan pon Zafirah swim suit...sebab jarang gila nak pi swimming pool...tak berbaloi beli...dah la mahal...  :)

 Terima kasih sudi membaca!

14 comments:

Anum said...

ye la dah berisi skit

msredcheesecake said...

budak kalau dah masuk air sampai esok pun kalau bule xnak kuar...cam kita dulu2...hhee

Unknown said...

Pose gambar dalam jakuzzi memang sempoi la.... hehehehehe

eima said...

huhuu tu la paling tkt bab pool .. seb baik zafirah ok je kan .. xde demam2 ...

nabilah_2908 said...

kalau Zafirah suka air..boleh la ajar dia swimming.. :)

Rizziela said...

bestnyala dapat main air.

ada ajer swimming suit yg murah2 kat Tesco... bukan nak pakai selalu pun kan

aizamia3 said...

Jangan kata budak.. mak budak pun bila dah jumpa air takmo naik dah.. hehehe..

Unknown said...

kalau ramai budak2 nih lagi best yana..;)

Chekgu Azrine said...

Mcm best je slides tu semua!!

Nurul Aziz said...

sama la tak de belikan anak baju mandi.. sbb mahal. HAHAHAA.. pakai je baju/seluar biasa.. jangan dipakaikan seluar jeans masuk swiming pool sudah la.. hehehe..


Unknown said...

beli jelah bj mndi murah2 tu. Ank saya pn jarang mndi pool. Tp mase kcil2 nilah blh pakai swimsuite tu. Kadang2 ank saya mandi shower kat rmh pn pakai bj mandi

Unknown said...

beli jelah bj mndi murah2 tu. Ank saya pn jarang mndi pool. Tp mase kcil2 nilah blh pakai swimsuite tu. Kadang2 ank saya mandi shower kat rmh pn pakai bj mandi

Fazleyatul Aini said...

suka tengok gambo ko dengan zafirah duduk kat pool, gambar snap dari belakang tu. sweet sangat

Puan Eka said...

zafirah mmg nampk berisi + putih. Gerammm je tgok die.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015