Mar 26, 2015

Farah & Aimy: Nikah Day

Assalamualaikum...


Weekend lepas majlis perkahwinan kazen² aku....2 beradik kahwin serentak...bertunang akhir Februari, akhir Mac menikah pulak...kejap je...baguihhhhh! takde istilah tak sempat nak prepare segala benda...kalau tengok majlis kazen² aku ni macam dah lama giler planning...padahal dorang ada masa sebulan je untuk preparation...wohoaa!


So alkisahnya hari Sabtu is majlis akad nikah....buat kat rumah makcik aku kat Seremban....tema untuk family belah perempuan is PINK...puas selongkar almari cari dress pink...nan hado!!! grrr~   dah la last minute mencari baju...dak encem lak kena outstation pi Langkawi...udahnya terpaksa la berduaan je dengan Zafirah selesaikan misi mencari baju tema untuk kenduri Farah and Aimi...pheww~


Alhamdulillah baju untuk nikah tak amek masa yang lama mencari....beli kat Warta, Bangi je...baju aku beli kat butik apa tah tak ingat...dress Zafirah beli dalam Giant je...mahal oii dress bebudak...nyampah! memula macam tak cantik je aku nengok dress tu, tapi bila Zafirah pakai nampak sweet pulak...hehe~


 sweet khennnnn??! besor dah anak dara den... :p


Lepas breakfast dalam pukul 10am kot baru gerak dari rumah...nikah start pukul 11.30am...


cantik gilerrrrr pelamin!!! penuh dengan bunga²...kalerful...suka! suka! (♥_♥)


Sebab tok kadi and pihak pengantin lelaki tak sampai lagi, jom lah bergambar dengan pelamin dulu...kang dah sesak dengan orang susah pulak nak selit² amek gambar...huhu~



atok² Zafirah....Zafirah memang ada ramai atok...sampai dia pun konpius nape semua orang kena panggil atok?? hahaha~


moyang² zafirah...moyang pun ada ramai...pheww untunglaaa...mama dulu sempat jumpa sorang je moyang....huhu~


Bebetul 11.30am gitu sampai lah tok kadi dan rombongannya...masa tengah proses nikah tu aku duk luar je...malas nak bersesak² dalam rumah....tapi sempat la selit² untuk snap gambar pengantin....lawoooo!! ^_^


Aimy dan Farah...dup dap dup dap tunggu dinikahkan....hehe~


Farah menikah dulu...dah selesai baru turn Aimi pulak...


Alhamdulillah tak sure berapa kali lafaz but now both dah bergelar isteri...tahniah!! tahniah!! (♥_♥)


Malamnya pulak ada majlis 'malam berinai'....aku tak stay Seremban...lepas nikah balik Bangi balik...after isya baru pi Seremban balik....ikutkan ayah malas nak join malam berinai...tapi my nenek insisted...so pi jugak laa...aku pun tetibe ngidam lauk keli berlada yang dorang hidang masa nikah....hahaha~


kul 10 malam belasah nasi dengan keli berlada...bertambah pulak tu!!! ya ampunnn...jangan ditanya lah pasni kenapa pipiku tembun...siapa suruh  katering tu masak sedap²...hahaha~


Pastu my family buat show pulak tengah² malam tu...pakcik aku main gitar, kazen aku main kompang ke hape tah nama dia, pengantin pun pandai main muzik, tok sedara aku pun join sama...sekali tengok macam team buskers...hehe~


Sambil layan dorang nyanyi², main muzik, yang gegurl² sibuk tepek inai.... :)


FYI ni bukan tangan aku... :)


Zafirah pun nak pakai inai...tapi dia takut inai lukis² gini....so esoknya mak aku tepek inai kat kuku dia je... :)


sebelum mandi tepek inai...dalam 5 minit je tunggu pastu basuh and terus mandi...yeyy! inai tube ni senang nak urus...tak payah tunggu kering macam pakai inai daun....5 minit je dah merah tangan/jari/kuku....so selamat la nak bagi bebudak pakai....yang jenis susah duk diam tu kan...pakaikan seminit dua dah boleh terus basuh...  :)


k tu je nak cerita...majlis sanding update lain entry ehhh...tata! (^^,)





Terima kasih sudi membaca!

6 comments:

Anum said...

tahniah2

Fazleyatul Aini said...

zafirah dah pandai bergaya skrg hiks

eima said...

aimy jugak ek nama sepupu tu ...hehee

dara demo mg pandai bergaya le

Unknown said...

hahaha..semua panggil atuk ye..macam anak akak ni..sapa yang tua kalau pompuan semua opah.kalau lelaki ,tokwan..tak kira la dia pangkat apa pun,mak sedara ke,pak sedara ke,sepupu dia ke...kalau muka tua tetap panggil opah dan tokwan..hehehhe

arysha_fayyadh said...

Assalam yana,
tu zafirah muka cuak tu apasal he3

MissNadia said...

double nikah.. sekali harung good. dah lama tak pakai inai

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015