Mar 4, 2015

SusunAtur: Make Over Almari Anak :)

Assalamualaikum...


DULU, macam ni lah cara aku susun kain baju Zafirah dalam almari....kemas...tapi tak boleh sumbat banyak sangat baju...mujur ai blogger, kadang² aku sharing things, ideas, ilmu dengan readers...kadang² readers yang sharing benda sama dengan aku...sharing is sexy yaw! ^_^


contoh komen one of my readers dalam entry 'Susun Atur Almari Baju Zafirah'



err kalau tengok tarikh tu kemain lama dahhh komen ni...and sebenarnya dah lamaaaaa jugak aku praktikkan apa yang dikomen...cuma baru hari ni nak sharing...beehee~  :p


Baru² ni aku make over susun atur dalam almari Zafirah...sebab aku perasan banyak baju² dia yang tak muat nak letak dalam almari...sampai aku mogok takmo beli baju baru untuk Zafirah...dah almari tak muat kan? beli baju baru pun kang nak letak mana?? dalam bakul je? haishh~


Tak lama pun kerja² mak over...baju² dia kecik...senang nak lipat...hihi~


Hasilnya!




Makin banyak baju boleh sumbat dalam almari rupanyaaaaa!! wowwweeeee~   aku guna partition board je untuk asingkan setiap jenis baju tu...partition board beli kat mr. DIY...wohoaa!


Almari ni ada 3 tingkat laci...laci pertama (atas sekali) letak baju² harian/basahan...


laci kedua letak baju² yang jarang pakai termasuk lah towel...semua tu towel Zafirah...2 helai guna untuk hantar ke taska, balance guna kat rumah and untuk bawak travel...


Laci terakhir aku letak baju² aku and dak encem...baju² basahan kitorang je...almari makpak pun dah tak muat nak sumbat baju...terpaksa tumpang almari anak...kehkeh~


Sebelum ni aku susun baju² aku macam gambar pertama tu....then rasa macam susah nak pilih² baju...especially dak encem laa...orang laki ko tau la kalau dia capai baju dalam laci main tarik je....pastu baju belah atas berderai bukan reti nak lipat balik leklok...daripada aku kena penyakit darah tinggi sebab stress yang berlarutan baik aku ubah gaya susun atur baju...now NO MORE masalah baju² berserabai dalam almari...yeyy!! i'm a happy wife! ^__^


hurmm nampak macam dah penuh je almari Zafirah ni kan?? padahal bukan semua baju² dia ada dalam tu...belum campur baju yang tak berbasuh lagi ni...pffttt! memang ada dalam perancangan untuk beli almari baru untuk dia...tapi ingat nak tunggu dia dapat adik baru beli almari baru...hahaha~  erm erm akan dipertimbangkan lagi nanti... :p


More almari IKEA ni jenis senang kendur tau laci dia tu...siapa dah pernah pakai paham la maksud aku...so aku kena make sure beban kat tengah² laci tu tak berat sangat...baju berat² letak belah tepi² je...pernah jugak tertanggal board bawah laci tu...kendur melampau...kitorang keluarkan laci, pastu terbalikkan je board bawah tu...setel masalah...cuma dak encem kata leceh sampai terluka tangan nak betulkan laci je...alolo cian...


Ada rejeki lebih kita beli almari baru ehhh...


k tu je nak cerita...macam mana susun atur almari anak korang pulak?? nak share link kat komen pun bolehh...  ^_^



**********************************************************************************************


IKLAN:


CANTIK > SIHAT > KURUS = EPHYRA!


jom order laju²! harga kasih sayang untuk korang! lebih murah dari harga pasaran ye! and ouh aku jual Ephyra original....bukan fake tauu...thanks korang! ♥ ♥ ♥





Terima kasih sudi membaca!

12 comments:

Anum said...

sangat kemas

Norma NML said...

Nice...nampak teratur :)

PERMATABIRU said...

kemas..

Han Hanni said...

saya susun macam ni jugak kalau dalam laci atau drawer.senang nak amik dan tengok bilangan baju yang tinggal

ameris said...

cari masa nak susun balik gobok anak.. pffttt

Izwa Kamaruddin said...

masalah skrg mane nak dpt mood melipat balik nii..kakakaka...

diary_ciknaa said...

kemas!

Unknown said...

Susunan baju yang kemas :) very nice!

Emalin Mohd said...

Idea baru ni. Boleh praktis kan . Nak kena cari board le ni..

Unknown said...

Rajin nya yana lipat baju..akak kalau baju2 ni semua guna hanger je..kalau yang lipat2 tu semua seluar2 kain gitu je..heheheh

Unknown said...

wah.. nampak kemas uollss..
bagusnya. nanti nak buat susun atur jugak la~ bila ntah

MissNadia said...

N selalu guna yang macam cara pertama tu tapi xjadi masalah sebab N simpan dalam almari, bukannya laci. Jadi setiap baju yang dilipat boleh nampak semua. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015