Mar 27, 2015

Farah & Aimi: Solemnization Day

Assalamualaikum...


Sambung lagi cerita perkahwinan kazen² aku....haha~  Sabtu nikah day, Ahad solemnization....kenduri buat kat Exhibition Center...belakang Columbia Hospital Seremban...dalam kawasan Rapid Mall tu....saja la cerita kot kot ada readers aku tengah mencari dewan untuk buat kenduri....besar dewan dia...makcik aku cakap dorang cas RM35 satu kepala...include SEMUA (pelamin, katering, hiasan, kerusi meja, meja makan beradab, PA sistem eh senang cerita semua lah!)   :)


Sepatutnya kitorang kena gerak dari rumah latest pukul 10am gitu...majlis start pukul 11.30am....dah kata family tuan rumah...kena la datang awal kan? tapi ayah aku pi buat passport pulak pagi tu...dah la dapat nombor paling last...tu pun menumpang nombor kawan aku yang kebetulan buat passport gak hari yang sama...pukul 1pm baru setel...pheww~   memang saja biarkan ayah setelkan passport dia hari tu....dah time tu je dia rajin nak pi imegresen setelah beberapa lama aku duk bebel pung pang pung pang kat dia....kalau tangguh² kang tah bila pulak mood rajin dia nak datang untuk pi imegresen tu....i know my father....busy manjang...dia tengah rajin tu kita sokong je....huhu~


Sementara tunggu passport siap kitorang yang kat rumah pun bersiap la jugak...mujur la dekat je imegresen dari rumah aku....kat Hentian Kajang tu jeee...Sabtu Ahad memang bukak ye tapi half day....sampai pukul 1pm....7.30am dah ramai beratur...pukul 8.30am gitu nombor habissssss! pfftt!


outfit of the day gitu! adik aku tanya Zafirah pun ada #ootd ke?? eh mestilahhhh....menghargai pengorbanan mama yang berhempas pulas mencarik dress dia semata² nak pi kenduri aunty long and aunty Aimi...giteww~  aku beli baju ni kat butik Rona-Rona, Bangi Gateway....RM77 (after less)...ni je saiz paling kecik...oke la boleh tahan sampai raya....time puasa nanti cari baju raya mama and papa je...Zafirah dah ada baju kayyy...hahahaha~


By Zuhur kut baru sampai dewan....serentak dengan pengantin lak tu....dah macam tetamu lak...padahal kitorang ni tuan rumah...ngeh²  :p


see...cantik kannnn dewan dia?? (♥_♥)



perarakan masuk pengantin²....majlis ni bukan takat kenduri adik beradik...tapi serentak kedua belah pihak (laki dan perempuan)....jimat oii buat kenduri serentak macam ni.... *thumbs up!*


Dah setel perarakan pengantin baru aku pass² button badge kat makcik pakcik aku....hahaha tah pape! biasa la kan....manusia hanya merancang....memang plan asal datang awal pagi, senang nak distribute button badge...tapi dah ada hal lain pulak...terpaksa la pass² button badge lambat sikit....janji berguna jugak lah button badge yang aku dah beli tu kannnn....huhu~


Sepanjang kenduri mood Zafirah ting tong sangat....dia nak berkepit dengan atok...tapi atok asyik hilang²....haha jumpa sedara² agaknya....stress jugak la...dah la papa takde...papa pi LIMA kat Langkawi....merengek je kerja dia....mama nak makan pun tak senang....bila dah petang² sikit, ramai tetamu dah balik baru lahhh mood dia oke...hadeyy tenaga mama pun dah almost kong melayan perangai awak Zafirah oiii...


Cantik giler kan pelamin? bling bling lagi....kalah pelamin Che Ta tau! ^_^


see...dewan dah kosong baru muka ada senyum! cubit nak?


disebabkan dress tu a bit labuh and aku malas nak jahit bawah tu (tak reti jahit sebenarnya walaupun jahit jelujur...kahhh) terpaksa la Zafirah jalan sambil senseng kain...macam orang masuk bendang gayanya....hahaha~


"i hope you always find a reason to smile..."  ♥


ze pengantin and my parents....tiap kali aku nak bergambar dengan pengantin yang the husbeng mesti hilang tah kemana...hahaha  belasah la amek gambar pengantin perempuan je pun okayyy lahhh....  :p


Barakallahuma Farah and Aimi....semoga kekal bahagia till jannah....atok pesan mintak tambah cicit...ehhh! >_<


k tu je nak cerita....bye! (^^,)





Terima kasih sudi membaca!

6 comments:

Anum said...

tahniah pengantin

eima said...

suka tgk mimik muka zafirah tu gambo 1st tu ...... rasa cam nk tarik2 pipi die ... comey betui

adkdayah said...

comey jer zafirah pakai dress..hehe

arysha_fayyadh said...

Assalam yana,
haah laaaaa
pelamain santek ya amat hokeyh

MissNadia said...

cantiknya photo booth.. zafirah dah besar makin cute

Aty Fared said...

cantik sangat anak dara ko ber dress mcam tu... :)

nak cakap.. pelamin sangat2 meletop hokeh.. memang cun sangat.. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015