Mar 3, 2015

Terjebak!!

Assalamualaikum...


Dulu aku pernah cerita yang aku sekarang dah tergolong dalam sindrom mak mak yang suka shopping barangan Tupperware...kalau korang pun ada sindrom ni mohon jangan susah hati...anggap lah itu satu nikmat sebab at least korang ada penawar bila² korang berdukacita...'shopping is the best therapy!' ada jugak orang yang 'working is their best therapy'...tapi untuk aku shopping lah terapi yang terbaik dikala dukacita, bersedih...kahkah~


Tapi aku shopping Tupperware bukan sebab bersedih atau berdukacita...lalala~  nampak nau takde motip mukadimah aku tu...hahaha~  kbai  :p


Aku shopping Tupperware tak sama dengan apa yang mak aku shopping...aku tak suka beli benda yang sama and yang dah sedia ada kat rumah...walaupun tengok katalog Tupperware macam sawan² manja rasa nak borong semua pastu terbayang² ada almari khas untuk simpan barangan Tupperware sahaja siap boleh buat muzium Tupperware dalam rumah...wohoaa! #beranganituFREE ....jadi jangan malu untuk berangan...huhu~


Buat masa ni aku cuma berkenan dengan botol air dia je...first time aku shopping Tupperware dulu pun beli botol air jugak...boleh baca entry "Dah Pandai Shopping Tupperware"...


Bayangkan eh...dulu beli set 5 botol air (750ml each)...tah macam mana sekarang cuma tinggal 2 botol je kat rumah tu...yang lagi 3 mana tah menghilang...haihh stress aku...takkan ada toyol mencuri botol air Tupperware pulak kan?? grrr~


Dulu motif beli botol air pun sebab nak simpan air mineral dalam fridge...so tak payah la laki aku sibuk letak ais batu dalam drinks dia...dak encem memang suka minum air sejuk...walaupun banyak kali dah cakap tak elok...minum air suam lagi bagus...dah dia nak jugak kan...takkan nak bertekak sampai bernanah tekak?? buang masa, buang tenaga, ikut je la kehendak dia...dan disebabkan botol air yang aku beli dulu banyak dah hilang, aku cari lerr botol air baru...ngeh²  *hebat permainan aku! :p*


ECO Tupperware berwajah baru...Happy Family Eco Bottle namo eh...omey angat!! siap ada stokin...gigih aku sarungkan stokin kat botol demi nak amek gambar untuk tatapan korang...aww! ♥ ♥


Aku memang cari penutup yang jenis bukak ke atas gitu instead of ko kena pusing²...sebab yang jenis pusing tu rasa lambatnya nak bukak penutup...time² tercekik lagi haruuu rasa nak campak je botol tu ke dinding..! hahaha....tapi yang jenis tolak ke atas tu senang...kot tetibe terkunyah cili padi pedas berdesing sampai berasap² telinga, just push the penutup then boleh terus tegok air...AAhhhh! legaaaa! :)


Tapi yang jenis penutup tolak ke atas tu aku guna untuk kegunaan sendiri...salah satunya letak kat opis...yang gambar atas ni botol bersaiz 750ml....alolo cute sangat dengan stokin pink..bertambah semangat minum air mineral banyak²...pastu duk ulang alik toilet...hahaha~  :p


Lagi satu aku letak kat rumah...botol saiz 1L...aku suka minum air mineral...sehari memang 2-3L air mineral aku telan...nak guna cawan leceh...pastu tak reti bajet satu cawan tu berapa ml air?? hahaha aku memang kira berapa liter air aku telan sehari...takmo kurang minum...biar lebih...


More, kalau guna cawan kang kejap² nak kena refill air dalam cawan...pastu kalau tak habis tak sedap pulak terbiar je cawan tu tak bertutup kan? time tidur pun aku letak botol air tepi katil...kot tengah tidur mimpi main jerit² sampai kering tekak, bila tersedar capai je botol air tepi katil dan minum...gitu kesahnya...Zafirah pun aku ajar minum air mineral...aku akan pastikan botol air dia sentiasa ada air dalam tu...and sentiasa dekat dengan dia...bebila dia dahaga dia capai je botol air and minum...good girl! ^_^


yang jenis penutup berpusing tu aku simpan dalam fridge...senang nak bancuh Ephyra ke air apa² boleh guna air sejuk je...nyamannnn tekak! ^_^


Harga??


oke hari tu aku beli time promo bulan Februari...so dapat la RM77 sahaja! guna membership kawan aku...patutnya gift box tu tak dapat...sebab dah harga lain...tapi kawan aku pandai membodek toke kedai...rejeki aku dapat jugak gift box...mihmih~


Now harga promo dah habis...harga biasa sila rujuk gambar bawah ni  :)



kalau membership tak sampai rm100 pun...RM83 gitu je...include gift box sekali tak silap harga tu...kadang yang jual online lagi murah dari beli kat stokis...kena pandai cari lah kan...alaa korang search je hashtag #tupperwaremalaysia kat instagram...bersepahhhhh orang jual harga murah²....


Selamat menjebakkan diri!! muahahaha! :p





Terima kasih sudi membaca!

7 comments:

Izwa Kamaruddin said...

HAISHH DAH KENAPA COMEL SGT NII..EHH RASE MCM NAK TERBELI SAMA JE NIE..KEKEKE... >_<

Anum said...

comel kan

Unknown said...

akak pun dah lama tak minum air masak guna cawan..lagi satu bila guna cawan tu yang malas kita nak pi minum..sebab nak kena bangun pi dapur.ada bekas air bawak je kemana kita duduk..dari zaman bujang akak buat macam tu..tu je cara nak buat kita minum air putih banyak2..

ameris said...

nasib baik tak terjebak. mahal tupeprware nih.. hanya tipuware je mampu

adkdayah said...

ni buat nak beli jugak ni >_< comey sangat

OmakTwin said...

samlah tupperware buat diriku sawan setiap bulan walaupun dah ada kdg cuma tukar warna aje pun..
Tetiba tgk eh mcm perlu beli nie xde lg nie padahal xbuka lg byk dlm stor..hihi
Btw wan pun jual tupperware juga boleh whatsapp 013-2078362 (COD wangsa maju/subang bestari/shah alam seksyen 17/24)
fb ; https://www.facebook.com/TupperwareOhTupperware
Tupperware FAZ

Sue Sopian said...

waaa.. stokin dia tu yg menarik hati nak minum banyak2.. hahahaha..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015