Jan 14, 2012

Wong Solo, Bandar Baru Bangi


Malam tadi mak aku bawak dinner kat sini...
kununnya sebagai hadiah belated besday aku lah...haha~
aku pilih restoren ni pun sebab adik aku tiba-tiba mengidam nak makanan pedas!
dia kata selama duk Kuantan susah gilerrrrrr nak dapat makanan pedas!
dorang punya sambal semuanya manis...
ciannnn adik aku...kalah orang mengandung ngidamnya..kehkehkeh~  =P




Kitorang pergi 4 orang...mak, adik, aku and kawan adik aku...
kitorang tak order set...
sebab dalam set ada sayur...
sayur apa tah...aku tak minat...
macam membazir order set kalau ada yang kitorang takkan makan
so mak aku order ala carte je lah..
nasi putih 4, ayam penyet with sambal belacan 4 ketul...




brocolli goreng satu...
sepinggan ni memang agak banyak portionnya...
cukup untuk 4 orang makan...  =)




udang with sambal petai....
apehal tah adik aku teringin nak udang sambal petai...
bukan dia makan pun petai tu....
aku pun tak makan petai...
makan sambal dia je..haha~  (-_-")


Ekceli ni kali kedua aku makan kat Wong Solo...
masa first time datang tekak aku memang sangat berpuas hati dengan food dia..
tu yang seronok nak datang untuk kali kedua! =)
lagipun ayam penyet dia goreng fresh tau..
bukannya dia panaskan balik ke hape...
tu yang jadi sedapppppppppp sangat!!
sambal belacan dia pun pehhhhh...terangkat beb!! mabelessss!! nyummm~



nama air ni, air poligami...campuran buah-buahan...tapi rasa dia macam di dominasi oleh mangga je  =.=



total amount untuk dinner malam tadi...RM80.70...erm agak mahal...tapi berbaloi...sangat kekenyangan dan yang pasti TIADA pembaziran berlaku  =)



adik::  awak nak buat apa amek gambar resit??

aku::  dah nama pun blogger..haruslah detail cerita kat blog...hihi~

adik::  huk alo~ 


oke bai~! (^____^)


















p/s::  baru balik dari hari keluarga opis mak aku...mengantuk!! tidur dulu...papai~!  (^^,)






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

12 comments:

Unknown said...

wah.lalu je byk kali.tak pernah masuk pon

oshin said...

memang sedap...oshin pernah try sekali kat sini..sambal dia mmg terangkat lerr..

Unknown said...

mahalnye..
tapi kalau sedap
berbaloi la..

SyASyA SaNi said...

br mggu lepas mkn~mmg ohsem! ;)

SazaInfineez said...

ha tiap2 weekend makan kat sini....taktau nape dah jadi addicted..sedap sebab pedas and panas2...sampai dari kedah g KL kejab pun nak g makan kat sini sebab takut kebulur nk makan ayam penyek kat cni bile dah balik kedah nnt..haha

BENA said...

aik ????? yeke susah nak cari makanan pedas kat kuantan ? hehehehe . kena cari gali tuh . ada punyerrrrr . hehee :)

Puan Eka said...

memang teringin nak pegi wong solo ni...dorang kata ayam penyet best...nyum222

nak g kat kg baru lah camni..tak tertahan tengok ayam penyet die

budak kacamata said...

hukhuk..bru 1x mkn aym penyet..lyn jugak la..

nabila azmi said...

uuu...tgok gmbr makanan ni blh plak nk kuar air liur manyak2..huhuu..xpela..ti blik mlysia nk mkn cdp jugak..enjoy!!

Ammar said...

Pergh!!! Sedapnya udang tu, nak

Liyana said...

teringin giler nk pegi, tp entah bile,, huu

Unknown said...

kat sri permaisuri ni pun ada Wong Solo..memang sedap tapi errr err mahal kot..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015