Jun 11, 2010

The Castle, KL

Korang pernah tak kadang² rasa macam nak makan makanan luar?? Maksud aku instead of makan nasi goreng, seafood goreng, nasi lemak goreng (erk!) dan segala macam masakan Malaysia kan, mesti ada masa kita akan rasa bosan then terasa nak cuba something new....






Baru² ni ayah aku bawa kami satu family pergi dinner di restoren The Castle...restoren ni terletak di Jalan Damai, KL...kalau search kat google memang boleh tahu the exact location of this restaurant...

Parents aku pun jenis yang adventure juga, suka try something new...lagi nampak pelik lagi suka nak try...weird?? It's cool...hahahahaha~    Kat KL ni sebenarnya banyak restoren² yang mensajikan makanan luar...Makanan Itali ada, Arab ada, Jepun ada, Cina ada etc...and surprisingly kebanyakannya adalah HALAL!!  Kat Malaysia ni memang sensitif isu halal kan..aku pun sensitif juga, jadi adventure² pun, halal tetap diutamakan....

Untuk restoren The Castle ni, ia mensajikan makanan² Arab...korang tengok kat papan tanda restoren kat gambar atas tu, memang ada logo HALAL kan?? kalau tak nampak klik je gambar tu..dah cukup besar dah aku tengok logo tu ^_^


Apa yang kami order??



:: Drinks adek and mak, Ice lemon tea and Mango Lassi...adek aku memang silap aa order ice lemon tea..kat kedai mamak pun leh dapat air tu...patut order air yang melambangkan Arab² ke...huhuhu~  Mango lassi kat sini sangat sedap..memang terasa the original taste of mango..slluurrpp~ ::




:: Ayah aku bijak, order air ni...Barbican Pineapple..baru la nampak macam kat restoren Arab...bwahaha *apakah* ::




:: Ni air ana punya...hohoho~hot tea je...oke aku tau apa yang korang pikir...time ni ai sakit prot tau..tak mampu nak minum air lain...so terpaksa order hot tea je..dorang memang hidang dalam teapot..so pilih la nak pot besar ke kecik =p  cawan dorang bagi yang ciput² tu macam cawan air zam zam...hehe~ ::




:: Ini juga ana yang order...cream mushroom soup...honestly the taste is BAD!! maybe tak kena dengan tekak aku...rasanya macam susu tepung baby tu, yang tak sedap macam dah nak basi...T__T  aku jamah 2-3 hirup je...memang tak lalu sangat nak makan ::




:: Roti arab ni untuk dicicah dengan soup tadi..aku mampu makan roti je la..sedap..penuh lemak berkrim...huhuhu~ ::




:: Adek aku order menatang ni, Tashreeb Chicken...portionnya msyaAllah banyaknyeeee...kalau yang prot besar tu boleh la nak telan semua...ops ops ^_^ ::





:: Ini my ummi punyer lah..Shees Kebab...mak aku cakap sedap..aku tak rasa pun..banyak sangat food..haha~ ::




:: Ini pula baba ana punye...err ayah dalam bahasa Arab apa eh??aku tak ingat...wahaha~  oke oke ayah aku order Shiwarma Lamb... ::




Pada penggemar Shisha juga boleh berkunjung ke sini...aku tengok dalam menu dia punya lah banyakkkkkk perisa shisa...mochachino ada, apple, macam² lagi lah..hisap lah sampai berasap otak...harga standard macam kat kedai mamak je aku tengok...rm10 cemtu....

eh aku tak hisap shisha ni tau..aku tau pun sebab pernah tengok kawan² hisap...general knowledge gitu...MIAHAHAHAHA~





:: Kami menikmati makanan yang dihidangkan...nyummm~ ::



Overall aku boleh bagi 4 out of 5 stars! cuma korang kena pilih menu betul² sebab selera orang Malaysia ni memang berbeza dengan orang negara luar...jangan kang dah order baru nyesal macam aku order soup tuh...caiitttt~ (-_-)








P/S::  Weekend ni ada kenduri laghik...mintak² prot aku tak meragam macam hari tu..risau betul aku terover-dos nasi minyak ke...huhuhu~

16 comments:

Unknown said...

bagus2 ada restoran baru..kekadang phening tak tau nak makan kat ner....hehe

bess2 jer tengok food & drinks tu yummy hehe

cha said...

i plak jenis takut nk mencuba.oh lg satu i tak suka masakan arab.rempah kuat :P

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

nape ayah kamu x ajak pacek?.. tidakah pacek akan jadi ahli keluarga kamu juga... ehhh ye ke?.. huhuhu

kat kl nih macam2 jenis makanan ada... yg x de kat luar pun ada kat kl nih... hebat kl nih....

rAy jR...@...Aliff said...

mak aiii..sedap wooo...~tetiba terasa perut ini sgt lapar..okekk..nk mkn dulu...kakakkakaa

ftrhd said...

sedapnya makanan arab..adess tak tahan :p~~~

meo188 said...

wow, makanan arab memang x sempurna tanpa barbrican...

tp, baru2 nie post gmbr kat facebook, ade kawan xtau ckp, meo minum arak.... cedih...

BENA said...

rase mcm jap ag nk g kedai makan mamak.sbb nk makan roti nan..haahahaha~

yanamib said...

:POSH76:
harus di try sis tpt ni..bwk mr Y..^_^

yanamib said...

:cha:
haha u same mcm dak encem ai =p

yanamib said...

:dotblogspotdotkom:
ayah sy lupa kut..lalala~ =p

yanamib said...

:rAy jR...@...Aliff :
hehehe~ ^_^

yanamib said...

:Fitrihadi.com:
gi la try tpt ni..hehe..promote nih =)

yanamib said...

:meo188:
aa klu org xtau mmg dorang akan ckp tu arak..hehe~ sabo je lerrr~

yanamib said...

:ribena.illina:
roti nan mamak pun layan gak..hehe..especially nan cheese..nyumm~

syahira ariff said...

hahaha
kalau nak makan makanan arab,selalu order kt restoran tarbush
tp tak reti nak order,semua menu menu dia dri arab
kadang2 tatau sedap ker tak makanan yg di order tu
=]

MiMiEy :) said...

wah !
sedapnya.
lapar lak perut mimie..
hik3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015