Jun 25, 2010

Anda Sangat Annoying!

Pernah tak korang dapat SMS atau call dari nombor yang tidak dikenali??  Macam mana korang respon bila dapat panggilan misteri gitu??


:: mintak halal ye google ::




Biasanya aku bukanlah terus tak layan..mana tahu ada kawan² yang dah tukar nombor lupa nak bagitahu yang dia dah tukar nombor ke, takpun dorang takde kredit nak call/sms jadi terpaksa guna nombor orang lain untuk contact aku...

Pada suatu ketika sedang aku enak bersantai bersama kekasih ghelap ku, terdengar bunyi ringtone di handphone...


Aku::  oh sms...siapa yang hantar? *bisikku di dalam hati*

Pengirim misteri:: Hai

Aku::  Ni siapa?

Pengirim misteri::  Tommy

Aku::  Don't know who you are...bye!

Pengirim misteri::  Plz cakap bahasa melayu, saya tak faham apa yang anda cakap

Aku::  *@??&#%*



waklu!  dah la sms aku dengan sepatah perkataan je...bila tanya siapa, jawab pun sepatah....grrr~

Aku speaking pun bukan sebab nak tunjuk hebat, udah nama dia Tommy...biasanya kalau sms dengan non-malay aku lebih suka taip in english sebab kalau tulis BM tak boleh guna short form, confirm dorang tak paham punyer...Aku pun susah nak paham apa yang dorang cuba sampaikan nanti...huhuhu~



Beberapa hari kemudian............


Pengirim misteri::  Hai. ulh bkelala    (tah hape² dia eja..hehh~)


oke time ni dua kali kut dia send sms yang sama sebab aku tak layan dia...last² dak encem mintak nak call and cakap dengan budak tu....HAH! tau takutttttt~ miahahaha~  ai ada hero baek punyerrrr! \(^_^)/

Ghopenye dia tu orang Sabah...ofkos la dak encem ai sound soh jgn kaco ai laghik...lalalala~

Memang aku pernah bekerja di Sabah selama dua bulan...business card yang aku bawak pergi sana pun dah merata aku bagi orang...supplier lah, client lah, sub-contractor lah, kurier lah dan tujuan aku bagi business card dengan contact number bukan untuk cari kenalan atau berskandal, tapi untuk BEKERJA! memudahkan aku berurusan dengan orang....

Kadang² orang kurier pun duk gatal nak sms nak berkenalan lah...padahal aku tak pernah jumpa pun orang tu...tak paham betol, tak pernah jumpa pun buleh nak melayan kan...hmmm~


Moral of the story??

Kalau korang nak sms or call orang yang baru kenal atau tak berapa nak kenal sangat, intro la dulu korang tu siapa..jangan lah perasan femes sangat kan...weks!

Pehtu jangan la suka nak sms tapi reply sepatah je...hei dah la aku guna no celcom maka bil untuk sms adalah sangat mahal oke! so aku memang tak suka sangat sms-ing ni...rugi...better call je....lalalala~


"Berkawan biar beribu, bercinta biar satu"  *relevan ke?* ^_^




22 comments:

SUHAIDA said...

"Berkawan biar beribu, bercinta biar satu" *relevan!!!..hihi

ira nak pindah dah..1 julai ni dia lapor diri kat Yapiem,Johor...emm...sian su..

Unknown said...

bese gak dpt....tapi tak layan takutla...skrg ni kan bnyk kaki penipu ati2 taw...nak kawan biar kawan yg terang2....yg gelap tak brp nampak ni bahayer hehe

Unknown said...

bese gak dpt....tapi tak layan takutla...skrg ni kan bnyk kaki penipu ati2 taw...nak kawan biar kawan yg terang2....yg gelap tak brp nampak ni bahayer hehe

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

kalu nombor yg tak de dalam senarai.... mmg x layan pun.... kenalkan diri anda dahulu... huhuhuh

Fazleyatul Aini said...

dulu selalu jugak dpt call dari nombor pelik2 ni
mostly lelaki la
pastuh tny size bra la ape la
bodoh gila

yanamib said...

:cik pink:
huuu jaohnye dia pindah..lorr ramai lg kan kwn² kt sana..huhu~



:POSH76:
tu lah tak lyn kang tetibe rupanya client ke yg msg..huhu~
bahye zaman skrg ni -_-




:dotblogspotdotkom:
yezzerrr haruslah mtk kenalkan diri dolu..huhu~




:Lya Colours :
ewww ty saiz bra mmg sgt melampau! psiko glerrr..hehh~

meo_stalker_yana said...

erm... meo lah stalker tue...hehehehe

gigit blog cik yana....

hehehehehe

Balqish said...

salam ziarah.
memang selalu ada orang perasan 'femes' ni!
geram betul.
dah tu kalau x layan ada yg sampai ganggu waktu tidur orang.
malam2 pergi kol.

(kesian kalau yg dah kahwin, bimbang pasangan rasa privasi terganggu kan.)

BENA said...

penah adk spupu nak usik zra.konon2 nk berkenalan.skali kene MAKI. terusss ngaku pas tuh. HAHAHAHAHA~

yanamib said...

:meo_stalker_yana:
meo stalker kt fb jek..ngee~ =p




:BalqisShafiqa:
oh sy cukup pantang org kaco tido sy..mmg hanginnnn satu badan..hehh~ -_-





:ribena.illina:
haha sis pun penah kena cemtu dgn kazen..dia br pecah sore, so tak kenal sgt time tu..sengal je...huhu~

sugar2 kapas strawberry said...

pnh gak lalui bnda cmni.

annoying kot.kdg2 call mita then tny kita sape..xke rsa nk lempang?

dodonut said...

huyyoh, ada peminat tuh, wakaka..
syg, i call u tak angkat pon, mentang la u ada sapa name die, budak hensem ke ..


sorry, aku melawak..aku penah kene beb, dan sekarang tak kene kaco sbb dh xpakai no tu lg..

Mr feckry said...

jaga-jaga..hehe

yanamib said...

:sugar2 kapas strawberry:
klu dpn mata mmg dah lempang tuh..huhu~

yanamib said...

:dodonut:
ewww geli beb....xkan tiap kali tkr keje nak tukar no fon kan..nyusahkan aku la plak..no skrg da santekk..huhu~

yanamib said...

:Mr feckry:
erk @_@

JULYA said...

susah jadi orang yang tak berapa nak buruk neh...ngeh3

Anonymous said...

rmy peminat yana ni..
hehe..

klau lionteen xlayan..
bls msg pun x..
lntak la die org lionteen kenal ke,so die la kene perkenal kan diri cz gn no len kan..
hehe...

miss lolly a.k.a luvfareda said...

abaikan je.

l0lly wat derk je heheheee

yanamib said...

:JULYA:
tak brape nk buruk??hehe..ada ek =p




:lionteen:
takut hal keje tu terpaksa lyn kejap.. huu~ ^_^





:miss lolly a.k.a luvfareda:
kompem xkenal mmg xkn lyn =)

NiZaM Limited said...

kalo no tak kenal ni kalo dia sms biasa tanye sape je..kalo jawapan dia bukan2 tak perlu dah dibalas..

pastu ni plak tips kalo nak jawab kol no yg tak kenal..unknown number..
secara psikologinya org akan terus ckp helo lepas tekan button jawab. tapi bila berdepan dgn unkown number ni, jgn cakap dulu..biar org tu dulu yg ckp..
pasal kdg2 si org misteri tu just nk dgr suara kita dulu je..orait..=)

p/s: dah jadi folower cik yana yg ke 191 skali..nak masuk dlm bloglist cik yana bleh? :)

yanamib said...

:NiZaM Limited:
ouh gitu eh..hehe..tq for da tipz..nnt sy cuba amalkan..erk~ =p

orait nnt sy letak ur name kt my bloglist tu =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015