Jun 23, 2010

Mari Join Kelab Anti Lelaki Curang!!

Ikutkan hari ni nak update entry lain, tapi pagi tadi ada berlaku salah faham antara aku dan kekasih gelap ku yang menyebabkan kami bergusti..miahahahaha memang tak menahan pengakuan berani mamtik itu~

Aku suka buat research kat internet mengenai apa² topik sekali pun contoh dari pemerhatian aku sama ada menarik atau tidak mesti aku akan search kat google. Dari situ aku dapat idea dan bahan yang menarik untuk dikongsikan bersama rakan blog...kualiti gitu penulisan ai ni taw...wewiitt~

Tadi aku saje la taip "tak suka lelaki gatal" kat google search engine tu kan....then, terjumpa pulak kelab anti lelaki curang kat facebook....apa lagi!! ofkos la aku 'like'....wakakakaka~






Ada 4 ribu lebih orang yang join kelab ni....majoritinya uols mesti dah tahu....

GURLZZZ!! miahahaha~   \(^_^)/

Semua post kat dalam tu aku tengok agak panas! aku rasa admin kelab ni pernah ada pengalaman berjumpa lelaki curang...hei gurlz mana yang takde pengalaman macam tu kan....

oh mungkin yang tak pernah tu sebab dorang sendiri yang gatal+curang....MUWAKAKAKAKA~ *larikkkssss*

Oke meh aku quote antara ayat² yang di-post which aku rasa memang menarik sehinggakan Ben Ashaari pun tulis entry pasal ni.....?? woww!!


"being fair, kenapa wujud perempuan yang boleh layan kegatalan lelaki yang dah ada girlfriend ? kenapa perempuan tersebut tidak boleh paham perasaan perempuan lain ? tidak wujud rasa bersalah di hati ? wondering ~"



"dia ada girlfriend, tapi dia selalu msg/call/chatting dengan seorang kawan perempuan nya, belum timbul rasa sayang kerana dia tidak sanggup berpisah dengan girlfriend dye, adakah dia curang ?"



ERM..kalau nak komen lebih² pasal page ni nanti orang kata aku bias sebab aku seorang wanita...mungkin pendapat dan pandangan aku akan lebih berat kepada mentaliti seorang wanita...

Tapi aku nak komen gak!! huhuhu~

Kalau korang lah kan, selera ke duk melayan laki orang?? tak kira la dia tu suami orang ke, pakwe orang ke??

Walaupun ramai yang cakap suami orang memang digilai ramai aweks desperate sebab mereka sangat pandai melayan wanita...ofkos la pandai...dia dah duduk sebumbung dengan perempuan, dah tahu semua minat, kelebihan, kekurangan perempuan semua...tak gitu suami² sekalian???

Tapi before melayan tu fikir² la dulu, kalau sekarang kau buat macam tu, kau rampas kebahagiaan orang, akan datang kena kat batang hidung kau HAAAA time tu baru nak menangis tak berlagu...kalau bukan kena kat batang hidung kau pun mungkin akan kena kat batang hidung anak² kau ke, adek beradek kau ke...hei semua orang ada keluarga...jadi jagalah nama baik keluarga masing-masing especially mak ayah korang oke!



:: Memang jijik oke girl macam ni..grrr~ ::



oh aku ni memang jenis yang kuat cemburu...lalalalala~

Memang letih nak gado atau marah² pasangan yang suka sangat nak menggedik ni kan, tapi kita bercinta dengan orang besar...kalau kita redha, simpan dalam hati nanti kita jugak yang sakit..sakit apa??sakit hati la!! muehehehe~

Tapi, kalau bercerita kat orang lain nanti macam mengaibkan pasangan kita pula...abes tu nak buat camno?? -_-

Suggestion aku la kan. kalau taknak ikut takpe...tiada paksaan... kalau dapat tahu pasangan curang ke apa, marah je..hehe..lepaskan geram tapi idak lerrr sampai bertumbuk...oh kalau diberi peluang memang ai nak tumbuk laki camni..hiarghhh dush dush dush! @_@

Meh aku quote ayat² Ben Ashaari untuk tatapan anda anda semua.....since aku malas nak olah ayat sendiri kan...*mintak halal ye abg Ben...wink²*


"Perempuan .. bagi aku ramai yang berkerjaya skang ... tanpa lelaki diorng pun boleh hidup .. maksud aku , walaupun dah kawin , laki dia miang ngan perempuan lain , suh je g ... Lepaskan dengan cara baik ... Kalau benar nak kawin lain , pastikan lengkap segalanya... buat surat perjanjian .. huhu ... kalau tak bayar nafkah ke.. apa ke , see u in court !! haaaa.. ada bran ?

Laki lak... kalau isterinya curang .. kan hukum Allah ada ... hilang hak dia kan... pe susah .. takkan nak g belasah .. tak guna bang .. masuk penjara nanti... sapa susah ? sapa nak jaga anak ??"




Oh ini semua pendapat peribadi semata...kalau ada yang tersentap tu harap diampun *tapi ubahla perangai..lalalala~*

Aku juga selalu berdoa agar aku dijauhkan dari sifat² negatif wanita yang aku sebutkan di atas tadi..risau jugak kan, komplen lebih² rupanya diri sendiri pun berperangai macam tu...

Pada gadis² dan teruna² di luar sana, aku doakan semoga anda berbahagia bersama pasangan pilihan hati anda...no sentap sentap oke....THINK BEFORE YOU ACT!!

peace! \/(^_^)





26 comments:

syirakhalid said...

tak de selera langsung layan hak orang apetah lagi laki orang...eeuuwwww!

Mr feckry said...

kalau kawin kerana Allah, pasti tak curang..

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

alamak... tak de peluang la pakcik nak ada afair dgn kamu yee..huhuhuh

Fazleyatul Aini said...

org skrg macam2 perangai
kadang2 kita pon x bleh nak predict org sekeliling kita
hati2 je lah

yanamib said...

:syirakhalid:
hehe bagus²...teruskan sikap itu =)

yanamib said...

:Mr feckry:
insyaAllah itu yang sebetulnya =)

yanamib said...

:dotblogspotdotkom:
haha not allowed pacek nih kannnn~ ^_^

yanamib said...

:Lya Colours:
yep..mtk dilindungi hati ini..ewah~ ^_^

Asfan Ash said...

ternampak tag psikologi dalam entry nih.
nice one!!ini metacognitive

niesz said...

yes!niesz da like da..mmg patut ade fans club nie..biar dorg tau..kite ni pling3 benci laki curg!

Frodo Baggins said...

wa nak join!
sebagai tanda sokongan
wahahhahaha


>>___<<

yanamib said...

:ARC™:
metacognitive?? wah bagos btol vocab kamu..huhu~

yanamib said...

:niesz:
huhu gud²..kita sokong ramai² =)

yanamib said...

:Frodo Baggins:
meh meh sokong..ngee~

meo_anti_gadis_curang said...

ceh... perempuan pun curang cik yana...

kalau tak... xkanlah meo jadi frust menonggeng ditinggalkan perempuan yg mengejar manager tua duda umur 40.

perempuan lebih jahat..

yanamib said...

:meo_anti_gadis_curang:
hoho sabar meo sabo..ish³...pompuan tu la rugi dpt laki setgh abad je..think +ve =)

Duniakuabstrak said...

kelab pasangan bahagia ade x? aku nk join..haha

yanamib said...

:DuniakuAbstrak:
ko jadi aa pelopor =)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

geliiiiiiiiiiiii geliiiiiiiiiiiii

JULYA said...

yelah yana...takkan berbunyik kalau tangan bertepuk sebelah.takkan laki melayan kalau pompuan pun gedik juga kan.kat opis pon pernah jadik bini dgn laki org.doakan jelah yg terbaik buat mereka

mua said...

Siapa nak join kelab anti isteri curang... mari mari! heh heh he

yanamib said...

:miss lolly a.k.a luvfareda:
yarkkksssss..huhu~

yanamib said...

:JULYA:
erk bini dgn laki org??ish³..
mesti ssh nk tego org gitu..tego kang kena mrh lak..doa je la kan =)

yanamib said...

:mua:
erk kamu perintisnye ke??huhu~

NiZaM Limited said...

lelaki curang..
sebab dia mmg gatal atau sbb pasangan dia tu tak tau jaga hati dia? tu pon perlu dipikirkan gak..jgn terlalu salahkan pasangan sblm nilai diri sendiri..

laki curang..
dia melayan pmpuan jugak..pmpuan tu dah tau laki tu ade gf, still layan watpe..kalo tak tau dimaafkan la kot. hehe..

pompuan curang..
erkkk, no komen.. tapi ade je kes ni kan..

yanamib said...

:NiZaM Limited:
klu dia curang sbb awek xreti jg hati logik aa..klu xde sebab??ish³...sian gurl tu..

ada je pompuan curang tu psl kuar cite spa Q *tiba²* ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015