Jun 4, 2010

Mari Makan Otak

Apa perbezaan 'otak' dan 'otak-otak'....?? macam tu juga dengan 'gula' dan 'gula-gula'....?? Hebat bahasa Melayu ni...kalau salah sebut orang yang mendengar boleh salah faham...lebih mendukacitakan jika orang sekeliling melabel kita sebagai 'buang tebiat'...ish³ (-_-)

Kalau 'otak udang' lain pula maknanya....muahahaha~

oke blog ni bukanlah klon kamus dewan bahasa dan pustaka atau blog berperibahasa, jadi kalau ada yang tak faham makna perkataan² yang di-BOLD kan tadi rajin² lah search kat google je... lalalalala~

Entry yang bakal kutulis bukanlah mengenai pengalaman aku memakan otak manusia tetapi mengenai tempat makan yang aku telah pergi *ewah sungguh bersalsafah*

 Dalam entry yang lepas, aku ada bercerita mengenai tempat makan ni...tentang menu (food and beverages), lokasi, semualah....jadi sekarang since ramai gak readers baru *vangga*  makanya aku akan bercerita lagi tentang restoren ni....*wink²*





 Lokasi:  IOI Boulevard (berdepan dengan IOI Mall)
Masa:  Lunch hour (1pm-2pm)


 Minggu ni je dua hari berturut² aku pergi lunch kat sini...sekarang menu dah lain...bukan lah menu berubah tapi ada penambahan dalam menunya...



:: RM5 je untuk breakfast..aku tak pernah try lagi yang ni sebab biasa breakfast makan biskut cicah dengan milo je...sedap! huhu~ ::




:: Lunch set + drink of the day cuma RM9.90...berbaloi²..kenyang weiii~ kalau ada IOI Privillege Card tu korang boleh dapat free bean soup kut..aku tak hengat aa nama soup dia..hohoho~ ::




Dulu memang takde promotion ni...buku menu pun dah bertukar daripada kertas biasa kepada material yang lebih tahan dan berkualiti..wah gitu kannn...mana aku tau berkualiti?? sebab naluriku berkata demikian...wakakaka~

Selain daripada promotion ni, menu lain yang ada antaranya, chicken chop, spaghetti etc etc..memori aku kurang baik jadi agak mustahil untuk aku hafal semua menu dia...lalalala~

Aku dengan member aku order yang set..saja la nak try kan....nyumm~



:: Nasi goreng kampung+telur mata+ayam goreng...ayam dia sedap..terasa rempah dia...mmm~ ::




:: Nasi putih+sweet and sour fish...yang ni pun sedap... ::



 :: Drink for the day is Blackcurrent...aku rasa memang ni je drink for the day (everyday) sebab dua hari berturut² aku pergi sini memang ni je air dorang bagi...huhuhu~ ::




Dalam entry yang sebelum ni aku juga ada bagitau yang ahli² CNi akan mendapat 50% diskaun tapi promotion tu sampai akhir tahun 2009....*apakah?*



 :: Contoh ai punyer kad *blushing* ::



Untuk tahun ni, management Otak-otak Place masih akan bagi 50% diskaun untuk setiap ahli CNi..tapi hanya makanan yang ada diskaun...air dorang kira full price...oke what?? banyak weii 50% tu..half price!!  All you have to do is tunjuk je membership kad, then dorang akan key in no ahli dalam sistem dorang....tapi takde dapat point apa² la kan...dapat diskaun je ^_^

Kalau rasa² nak jadi downline aku tu meh roger aku meh (email)...modal rm50 je..boleh juga bayar RM10 untuk jadi ahli...tak mahal pun kan??.weeeee~ \(^_^)/
*ehem² sambil menyelam haruslah minum air...baru senang berjaya...awww~*




24 comments:

cha said...

wah mcm sedap.lapar plak tetiba huhu

said...

fuh..menu hebat

hehhehehe

lapor T_T

Unknown said...

wow ni bukan takat breakfast mau kenyang sampai ke mlm ni happening punyer bfast...CNI member yer...leh tak nak oder kopi yg sedap tu hehee

d0tbl0gsp0td0tk0m said...

bila nak blanja pacek plak nih.....

Anonymous said...

yana join ahli yg rm10 pun leh dpt...

yanamib said...

:cha:
pi la outlet terdekat kt ioi boulevard and OU =)

yanamib said...

:✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ :
mmg hebat menu kt cni =)

yanamib said...

:POSH76:
aa kt cni pn ada jual kopi yg sdp tu...hehe...

yanamib said...

:dotblogspotdotkom:
pacek la lanje sy..org tua lanje org muda..erk btol kan...hohoho~

yanamib said...

:Anonymous:
yep btol..lupa nk tls yg tu..hehe~

JULYA said...

ni bukan yg kuar jalan2 cari makan tu ke yana. haha...jgn tataw saya suke makan otak lembu.tapi setaun sekali je. nanti lombap mcm lombu mkn bnyk2 hehe

sugar2 kapas strawberry said...

ohh..sdp..sy suke otak2..

tp kat cni mahal kot

Anonymous said...

update la blog tue ckp join rm10 pun leh dpt diskaun 50%

yanamib said...

:sugar2 kapas strawberry:
aah mahal cket..meh join ahli CNi meh..ngee~

yanamib said...

:JULYA:
ontah la..da lama xtgk JJCM..huhu...
erk apa rasa otak lembu??huuu~

BENA said...

zra ske makn otak2!!
heee~

yanamib said...

:Anonymous:
da update daaa

yanamib said...

:riBEna:
ek..hehe~

Hafiz Yusof said...

u dah boleh apply jalan2 cari makan..

meo101 said...

fuh, sek baek tak bagi no phone kat cik yana.

Nanti jenuh kena ceramah ttg MLM dr cik yana lak huhuhuhu :p

i mis eating otak2 at JB.... :)

miss lolly a.k.a luvfareda said...

zlurpppppp !

miss lolly a.k.a luvfareda said...

zlurpppppp !

yanamib said...

:embun d tengah malam :
haha JJCM versi blog je =)

yanamib said...

:meo101:
ceh...s xberceramah kut..bwk je awk gi HQ tgk sendiri konsep MLM sebenar..ewah! =p

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015