Jul 19, 2013

Jom Berbuka Puasa Bersama MIG | Shogun

Assalamualaikum...


Semalam merasa lagi berbuka kat luar...eh aku berbuka luar ni sebab orang belanja tau...bukan keluar duit sendiri pun...hahaha~  kelmarin lecturer dak encem belanja, malam tadi pihak MIG invite dak encem....


Tahun ni kira dua tahun berturut² aku join berbuka dengan MIG....tahun lepas dorang buat kat opis dorang...korang boleh baca kat entry SINI....area mana tah...tak ingat pulak aku....hahaha~  tahun ni Mr. David Teo booking restoren Shogun, Sunway Piramid untuk majlis Iftar MIG....  ^_^



First time seumur hidup aku menapak dalam restoren ni....restoren Jepun....aku suka!!!! bila sebut 'Restoren Jepun' kompem ada SUSHI!!! yummeaahh! masa dak encem sebut je pasal restoren ni and ada sushi bagai, aku tak pikir dah menu² lain...tekak aku duk mengidam sushi je...muahahaha~



SEE!!! banyakkk choice sushi yang ada! rambang mata nak pilih mana satu...heaven oiiiii~!! kali terakhir aku makan sushi masa peknen kan Zafirah...kurang lebih 2 tahun lepas...lama dahhhh! pffttt!


Ekceli restoren ni bukan la hidang sushi semata....ada la jugak menu² lain....ada western, masakan melayu, masakan cina...yang dibakar, yang digoreng semua ado! rambang mata oiiii tengok menu² kat sini...tak muat prot nak sumbat segala food yang dihidangkan...


Kat sini food berbuka disediakan secara buffet....aku tak amek pun gambar buffet...sebab ramai sangat orang....pastu takde kamera canggih...pakai kamera henpon...tak cantik...tsk tsk~   ko gugel je website Shogun mesti ada tunjuk menu² buffet untuk buka puasa....  :)


Aku bagi rate 7/10 untuk buffet kat Shogun....overall food kat sini memang sedap! cuma tang air je aku kecewa sikit....ko bayangkan air mango dia rasa ubat antibiotik! grrr~  dalam banyak² air aku boleh telan air bandung, japanese and chinese tea je....air bandung tu pun terlalu manis bagi aku....hehh~   -.-'



Geng blogger yang dijemput....mahap ye....ai kenal Yana Yassin and Iera je (wife Bro Framestone)...ngeee~  :p


Zafirah berbuka dulu sebelum azan (-_-")


Gigih aku pakaikan baju kurung kat Zafirah...punya la nak mengikut tema gitu...hakhakhak~  nasib baik ada lagi baju kurung yang muat...aku packing siap² baju kurung dia hantar pi taska, siap pesan kat teacher iron dulu baju kurung dia and mandikan dia lewat² sikit so by the time aku datang, badan dia fresh wangiiiiii....hehehe~


Lepas dah habis melantak, macam biasa memasing ke surau untuk solat Maghrib...jauh jugak la menapak ke surau...surau area ice ring tu dah tutup...kena pi surau kat area orange concourse...


Lepas solat ingat nak lerrr sambung melantak 2nd round....sekali aku nengok semua orang dah takde kat meja....ramai dah balik and ramai yang melepak kat luar restoren....dak encem pun macam dah segan nak amek food lagi....aku pasrah je la kan....muahaha~  dasar prot raksasa selagi ada food depan mata selagi tu la nak menyumbat prot! ngeee~   kitorang sempat belasah eskrim semangkuk....ye dessert kami eskrim je....sobsob...ehhh apa sedih lak kan?? syukurrrr Alhamdulillah....merasa jugak makan eskrim waktu berbuka kan??  :)


Bila tengok semua orang dah keluar, kitorang pun angkat montot, join sekali orang ramai² kat luar restoren tu....MIG jemput ramai media dan artis...jom cekidaut antara artis² and bloggers yang hadir~~   :)



bila si comel bertemu si comel...auww! tu pelakon tu apa tah nama dia...berlakon dalam cerita papa I Love u dengan Lisa Surihani tu...aihhh mahap la....ai is pelupa  -.-'



Kiah Propa pun ado! hahahahaha~  *gelak gaya kiah...lalala*



BOBO!! omg! aku tak sangka akan jumpa Bobo...artis kau sekarang nyah! terasa jahat sungguh aku buat muka menganjing gitu...mmuaahahahaha!  (-_-")


Ada ramai lagi artis yang datang macam Diana Amir, etc etc bla..bla..bla...*aku tak kenal nama dorang...ampun..ampun!* tapi masa nak bergambar ni dia takde pulak mana tah menghilang....huhu~   tak kisah la...mana² yang ada pun bolehhhh~  ai tumpang glemer je yu! mihmihmih~  :p


Ikutkan lepas berposing, camwhore segala, boleh je terus berambus....tapi dak encem suruh tungguuuuu...ada duit raya katanya....puii...yelah tu....




TAPI~!!






betul kaoooooo!! David Teo bagi duit raya sorang satu okeh!! Zafirah je tak dapat duit raya...tu dia kidnapped mama and papa punya sampul....hahahaha~   takpe lahhh....janji ado....ehhh berbaloi kot kitorang tunggu luar restoren tu lama²....dalam sampul ada RM50 beb!! terus aku ajak dak encem pi AEON shopping kotak mainan Zafirah...muahahaha~   :p


Untuk pengetahuan umum...FYI gitu....:


Menurut sumber yang boleh dipercayai, David Teo peruntukkan sebanyak RM1000 hanya untuk majlis berbuka puasa...kalau sebulan dah RM30k...! pfftt! beliau percaya rezeki itu dari tuhan....ce ko tanya mana² kompeni Melayu yang sanggup buat gini?? tahniah tuan! :)




err....korang pernah pi makan kat Shogun?? berbaloi tak?? aku ni makan free so tak boleh nak komen sangat...hee~  (^^,)












p/s:  malam ni berbuka kampung mertua pulokkk....kat Seremban....yeehaa! ^_^


Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

9 comments:

Nuriesya Nadia said...

Hamboii sampai terselak2 kain baju kurung Zafirah dapat tangkap gambar dengan uncle comel tu. Hahaha. :P

Unknown said...

David Teo ni memang suka memberi la..kan??

ReramaBiru said...

comel je zafirah berbaju kurung..hehe :)

Nurul Ashikin said...

JUmpa david Teoh...wahhhhh!!!!

PinKy MoMMa said...

wahhh banyak pelaburan dia tu..tak berkira langsung kan..tu sbb byk jer filem dia kat wayang uhuhu..rejeki!

muka yana ngan bobo tak leh blah hahaha..

cha said...

haha muka u time bergambar dgn bobo tu kelakar

tula i baru ckp dgn kazaa yg berbuka david teo ni kitorg dua ckp bagus. company melayu hado? nan hado hihih

Aty Fared said...

Ppffttt..bergambo ngn retis...:)

Part paling besh adalah duit raye...huhu

eima said...

wahhhh duit raya tu tak tatahan tu ....kire duit raya pertama la tu kan

aizamia3 said...

untung dak Zafirah dicuit bagai oleh ramai orang.. ;)
tapi susah bona nak tengok dio sonyum eh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015