Jul 30, 2013

Minggu Pindah Rumah...pheww~

Assalamualaikum...



Ahad lepas mak aku pindah rumah....tak jauh pun....taman yang sama....nombor jalan je bertukar...huhu~   sewa lori 5 tan....2 trip! pfftt~  punya lah banyak perabot rumah mak!! kalau ikut aku, mana² yang dah buruk tu aku tinggal je....masalahnya mak aku ni jenis sayang nau barang² dia...segala mak nenek perabot antik yang dah buruk siap terkopak² pun dia nak angkut sekali....boleh guna lagi katanya....grrrr~


Mengah gila oiii pindah rumah time puasa....punya la aku mengharap cik P datang menziarah....hahahahaha~ untung kan jadi perempuan....ada ABC (Allah bagi cuti)....lalala~  tapi cik P datang lepas dah selamattttt pindah! hehh~    -.-'


Sekarang rumah masih bersepah bak tongkang pecah....kena kemas pelan²....yang penting ruang tamu and dapur kena kemas dulu....weekend ni mak aku nak buat majlis buka puasa kat rumah baru...sekali doa selamat lah tu...sebab tu ruang tamu and dapur kena kemas cepat!! *oh mampukah?*   (-_-")


Malam pertama kat rumah baru aku tak boleh tido! mungkin terlalu penat....mungkin tak boleh adapt lagi tempat baru....mungkin juga sebab senggugut....atau mungkin sebab resdung yang kronik akibat terkena serangan habuk yang super banyak! yang aku tau, pukul 4 pagi baru mata ni boleh lelap...sudahnya aku mc je semalam....tak larat nak bangun pi keje....  @_@


Tu cerita rumah mak aku....family mertua pun bakal pindah rumah....sebelum ni aku pernah cakap mak mertua aku renovate rumah kan?? tak ingat?? oke takpe...ni aku ingatkan balik....hoho~   rumah baru MIL dah nak siap! dijangka weekend ni dorang pindah masuk rumah dorang....PINDAH lagi!!! tapi barang² rumah MIL tak semeriah rumah mak aku sebab MIL banyak beli perabot baru...pfftt! legaaaaaa! hahaha~


Sekarang ni, tiap kali nak tidur otak aku mesti ligat fikir macam mana nak organizing barang² dalam bilik, dapur segala...lepas ni korang tengok lerr aku hapdet pasal susun atur rumah aku pulak....asyik baca orang lain punya susun atur je kan...tapi disebabkan korang punya entry² susun atur lah aku dapat idea untuk organize barang² kat rumah aku....ngeee~      *hug ketat²!*    \(^__^)/


Daoakn urusan kami berpindah rumah dipermudahkan ye....  :)




 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

12 comments:

Nanie said...

chaiyokkkk!! semoga urusan kalian dpermudahkan.

salam ukhuwah dr nanie. :)

PERMATABIRU said...

pindah umah bulan puasa..mencabar oo..

Ujang9897 said...

meh hug ketat2 gua..

kurus said...

huhuhu bulan puasa ?

penatt woooo huhuh

Aty Fared said...

Menci tau mengemas lepas pindah...ni pon ade lg tak siap...bertabahlah...

diary_ciknaa said...

pindah dlm bulan pose?
fuihhh..

Anum said...

SELAMAT TENGAHARI
ANUM BR LEPAS HBS EXAM
SINGGAH SINI LU

Nuriesya Nadia said...

Semoga Zafirah tak sibuk nak organize barang juga. Haha. :D

eima said...

laki hang nye komen gatai gile ... hahahaha tp comey ..kiki

ckp datin raya ni buat open house rumah bar ..jemput ai jgn lupa ...

mrs kayrul said...

dugaan betul pindah time puasa nie...maunya melantak tak hingat masa berbukakan...hehhee

Unknown said...

kalau akak sah akak mintak pindah waktu malam je,..ekekek..bulan posa memang tak berdaya la nak ngangkat2 barang..pngsan nanti..heheh

aizamia3 said...

akak yang baca je ni pun rasa semput..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015