Jul 16, 2013

Bila Zafirah Melawat Kubur (-_-")

Assalamualaikum....

Sebelum puasa hari tu....last week gitu....mak aku ajak visit kubur arwah uwo (nenek) aku....kat Sg. Tangkas, Bangi...bukan kawasan lama tu...tapi kawasan baru....masuk bawah jambatan KTM UKM tu....atas bukit...siapa duk Bangi tau la tempat tu....ngee~


Mak aku ajak untuk kemas kubur arwah uwo....saja la kan....lagipun memang dah lama tak pi visit kubur arwah uwo....kitorang pi pagi...dalam pukul 10am gitu...dah lewat pun sebenarnya...matahari dah mula meninggi....ayakkk!


Sampai² je tapak perkuburan, rasa sejuk mata aku....aku puas hati dengan pengurusan di tapak kubur...bersihhhhhhh dorang jaga....takde sikit pun semak samun, lalang² kat kawasan tu...Alhamdulillah...semoga melimpah ruah rahmat rezeki kepada mereka² yang membantu menguruskan tapak perkuburan Sg. Tangkas ni~  :)


Nak dijadikan cerita, aku pi kubur angkut sekali anak bertuah aku tu...dak Zafirah tuuu....eh sorang je pun anak aku kannnn....lalalala~  kemain la seronok anak bertuah tu dapat jalan² naik car! turun je kereta menggeletik kaki tu nak berjalan! grrr~



 Tengok!! dia ingat taman rekreasi hape??! hehh~ (-_-")


Mana tah dia petik bunga tu....masa ni aku, dak encem and mak tengah busy mengemas kubur...mencantas rumput yang naik meninggiiiiii! tapi belum sampai tahap semak samun lagi....dulu kitorang tanam rumput karpet...tapi bila dah terbiar lama, tu dia naik meninggi....ala² rambut mengerbang orang baru bangun tido gitu...paham?? huhu~  :p



Kitorang kena bergilir² menjaga tuan puteri bertuah ni...hehh~  memula mak aku jaga, pastu dia suruh adik aku pulak jaga....lasttttttt sekali aku yang jaga....by the time aku menjaga Zafirah, orang dah habis mencantas rumput pun....  :)


Menjaga Zafirah ni maksud nya kena layan dia melasak lerrr....punya la dia nak teroka satu tapak kubur tu....kawasan lapang kan...seronok la dia 'test kaki'....kitorang je tak kose nak melayan sangat...suruh dia jalan dekat² je....huhuhu~   bila dia dah boring, dia pi kaco orang mencantas rumput...bahaya nak oiii!! tools yang kitorang guna semuanya tajam²....luka lak tangan gebu anak kesayangan mama ni kanggg~  :'(



Posing dengan batu nisan pun bolehhhhhhh! ko mampu??? (-_-")   ni BUKAN kubur arwah uwo...ni kubur sebelah....seronok pulak dia duduk sopan² kat kubur orang tu...ada pokok besar belakang tu so agak redup kat situ....belasah lah nak oii...janji dia tak kaco orang mencantas² rumput dah kira bagussss....ngee~


Oh...arwah uwo meninggal April 2007....lama dahhhh! Zafirah belum wujud lagi masa ni....mana nak wujud kan, aku belum kahwin pun lagi time ni...bahaha~


Al-Fatihah buat arwah uwo yang dirindui....semoga rohnya ditempatkan bersama golongan orang² yang beriman...amin~


Korang...pernah bawak anak pi kubur dak?? apa pe'el dorang??hihi~  (^^,)




 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

12 comments:

Anum said...

ok je dia kan

Fazleyatul Aini said...

biasa sebelum raya nanti pengurusan masjid akan upah orang kemaskan kubur. kat tempat aku la. tempat lain tak tau hihi

Lydia Miza said...

Comel nye dia posing. Dpt bunga lak tu

Unknown said...

anak kecik tak pernah bawak..sebab masa kecik tak de kubur sesapa..tapi maisara pi masa umur 5 tahun..dah besar..tak dok diam je kena cubit la..heheh

missayu said...

bawak Hanania pergi kubur arwah mama n papa raya tahun lepas...waktu tu dia baru 2 bln lebih...

Chekgu Azrine said...

al-fatihah

Aty Fared said...

kalau ai bawak qaleef gi kubur arwah mak pon macam gitu lah gaye die...haaaiihh....

eima said...

semoga uwo ditempatkan disamping org beriman ..seklai pun aku tak penah bw anak2 ke kubur mak aku .... hmmm sedih la ..

aizamia3 said...

tetiba rasa.. last aku pergi bile ye..?
time balik kg je dapat pergi..

Julia Johari said...

Belum pernah nk bawah Qi ke kubur sbb x pandai jalan lg...dok bertatih lg...nanti dh pandai mcm zafirah sure nk bawak dia pi melawat kubor moyang dia...

Al-Fatihah

safurara said...

amboi.siap pose lg.eh zafirah,mana tudung.hehehehe

Mimy Hamid said...

zafirah bagus amalan melawat kubur...Al Fatihah untuk nenek ye

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015