Mar 22, 2019

Resipi Chicken Popcorn Mudah

Assalamualaikum...



Siapa yang follow IG aku mesti tau aku suka sediakan bekal untuk Zafirah pergi sekolah. Selalu upload gambar bento kat situ. hihi~


Zafirah tu picky eater. Menu bento dia tak variety pun. 
🎈Roti telur cheese
🎈 nugget
🎈 chicken ball
🎈chicken popcorn
🎈 coco crunch
🎈 buah


Pusing² gitu je lah menu dia. Cuma minggu ni aku saja try buat chicken popcorn. Mula² dia macam taknak. Eksyen pulak dia kan. Aku siap pesan, kalau taknak bagi je la kawan makan. Padahal dalam hati mendidih dah sampai hati cakap mama masak tak sedap πŸ˜’


Banyak jugak aku letak, memang saja suruh dia share dengan kawan². Sekali bila balik sekolah dia cakap,
"sedap la bekal mama bagi tadi. Habis kaklong makan. Kawan amek satu je, yang lain semua kaklong makan sorang"😍


Sebagai mak dah tentu lahh aku happy gila anak cakap gitu. Baloi lahh berpeluh pepagi sediakan bekal dia. hahaha~


Esoknya tu dia mintak nak bekal chicken popcorn lagi. Takde hal lah kaklong. Mama dah expert buat. Zup zap zup zap je. Siap! πŸ˜


 Kali ke-2 dah pandai sikit. Helok sangat kejadian.


Balik sekolah dia mintakkk lagi nak chicken popcorn. Halahh halahh. Lemah laa bila anak request² ni. Bab makan memang aku tak kisah. Sebab dia pun jenis susah gila nak makan. So kalau dia siap request nak makan apa tu hahh terus bagi jeee.


Boleh kata hari² jugak lah dia request ayam popcorn tu. Dah kena mandrem ke? hahaha~


Oke meh aku share resipi dan cara².πŸ‘‡


Senang gila korang. Tak sempat berpeluh pun dah siap ayamnya πŸ˜  Try la buat. Sedap dan mengenyangkan! πŸ€—


K tu je nak cerita. tata!





Terima kasih sudi membaca!

4 comments:

Anum said...

sedapnyaaaaaaaaaaaaaa

Siti Yang Menaip said...

comey ciken popcorn mummy buat. mestila sedap.. air tangan ibu.
hehe anak baru nak belajar nikmatnya makanan mak sediakan =)

cahayahidupku.blogspot.my said...

Ohh guna tepung bestari ye YY..
Mmg mudah Tu..
Nanti nak cuba..

Julia Johari said...

Ju selalu beli chicken popcorn ni dekat aeon, selalu tak puas makan sebab mahal hahaha...ni senang rupanya nak buat...rasa mcm nak balik rumah ni buat terus hahaha tq yana kasi resepi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015