Sep 24, 2014

SusunAtur: Stacking Storage Rack

Assalamualaikum...


Aku dah pindah opis baru sekarang...dah 2 bulan pun kat opis baru....kehkeh~  kitorang pindah time bulan puasa...seminggu sebelum raya...pfftt! ada aku cerita kat entry SINI.... :)


Awal² pindah dulu serabut baq hang! tu yang sesepah tu report nak kena submit ke bomba...kebetulan time pindah opis memang ada report menanti untuk disubmit....tak sempat nak rasmikan sangat meja baru terus kena humban dengan reportssss...zzzzzzz~


Bila takde report macam ni lah ghope meja iols...kemas la sikittttt....tapi tetap banyak kertas² atas meja tu....drawing lah, memo lah, recycle paper lah...huhu~


so aku beli stacking rack ni kat Daiso....ni beli sekali dengan bekas sabun yang aku cerita semalam tu lahhh....idak la stress papa jalan jauh² tapi beli 1 barang jeww....kuikui...


Aku pernah survey kat Jusco or mana² hypermarket rak macam ni agak mahal....RM20+...tu yang nekad beli kat Daiso je...2 ketul ni baru RM10...kalau beli 3 baru RM15...giteww~  :)


More, rak ni bila di stack kita boleh pilih nak kaki tinggi atau rendah...nampak dak beza dalam 2 gambar atas ni?? aku prefer yang kaki rendah...sebab bukan banyak sangat pun kertas² atas meja aku...sok dah betul² menimbun baru kita pasang kaki yang tinggi....paham dak?? :)


Final makeover....


nampak lebih lapang dan selesa...file besar tu sebenarnya letak kat tempat lain...masa ni memang ada kerja yang memerlukan rujukan dalam file tu....sekarang kerja tu dah setel...aku simpan file tempat lain...takmo semak² sangat atas meja ni...tak selesa nanti...hehe~


Ekceli aku banyak jugak guna filing...setiap projek ada file masing²...since opis ni kocik comel loteyy, segala mak nenek file simpan dalam kabinet...nak guna baru keluarkan file...lepas tu simpan balik dalam kabinet...barang² peribadi aku simpan dalam kabinet laci bawah meja....yang tu pun aku ada cerita dalam entry 'Kompartmen Dalam Laci'....buku² nota pun simpan dalam laci...tu nampak kosong je meja aku....meja ni pun kecik je...nak lambak banyak sangat benda pun tak best...serabut! :)


Opis lama dulu tak amalkan sistem 5s...mentang² opis buruk kan...kahkah~  sekarang pindah opis baru, bangunan baru, meja baru, kerusi baru, toilet baru (kecuali pc and ada few barang yang recycle je dari opis lama)....but still eksaited sangat nak amalkan 5s...yeyy! semoga istiqamah...huhu~


Macam mana korang susun kertas² atas meja opis?? (^^,)



 Terima kasih sudi membaca!

18 comments:

Anum said...

baru la kemas ek

Han Hanni said...

bila dah pindah, memang nak kena kemas balik, tapi mesti take time..sama macam saya kalau pindah opis..


ok. dah kemas..

Chekgu Azrine said...

yang penting sedap mata mandang
nak buat kerja pun selesa jek
pastu semangat nak buat kerja tu best sebb tempat kemas dan bersih

PinKy MoMMa said...

klu akk dlu ms keje..time hjg bln bersepah2 file..nk kejar target katanyer..awl bln sedap mata memandang hohoho

nabilah_2908 said...

kat tmpt keje memang dah ada try in out ni.. :)

tapi tu la, bila dok banyak keje..semua kertas sumbat kat try..

hujung minggu baru terhegeh-hegeh nak sort out balik.. kadang2 tak buat pun..cuma akan dikemaskan bila ada doc. yg hilang..memang kat situ la tempatnya.. :)

mila said...

kecik sgt la nmpk meja dia...xpe2, asalkan keje jln hehe

wawa yusoff said...

ade je alasan nak ke daiso kan?? ahahaha :D

PetakBunga said...

meja kerja kita..
masyallah.

Unknown said...

ala comel lotey jek meja dia...

Puan Eka said...

kita pun pakai rak jugak. Memandangkan eka punya meja bentuk L. Jadinya banyak space bawah, letak rak cmtu kat bawah. clear skit atas meja hehe

Ros Anis Rusli said...

aku rak2 ceni mtk kt stor opis je..xkosa nk beli sdiri..huhu..

Unknown said...

akak berdiri kat tepi je..
sebab tak de opis...kan..

:P

Nuha hayati said...

hai dear. salam perkenalan. sy nuha. dah kemas rasa makin rajin nak buat 5s selalu kan :)

btw jemput singgah ke blog nuha. nuha baru share pasal kolagen.

www.nuhahayati.blogspot.com

Liyana said...

X bp rajin nk kemas opis. Suka kemas umh je hihi

Tie HT said...

bila tengok gambo ni
rindu suasana pejabat :)

eima said...

murahnye ... tu paling penting .....

Cik Lily Putih said...

kemain lagi ratu daiso ni, kalau diorang tak recognise ko dik.. tak tau lah kan. hehehhehe

Siti Fatimah said...

nampak mcm buka aotucad je tu...sep seket...hehe =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015