Apr 30, 2013

Mengidam Pakai Kasut Tinggi

Assalamualaikum....

Hari tu pi Alamanda....sebab aku duk Bangi so feveret shopping mall aku ialah Alamanda...kat Bangi pun ada mall...tapi aku lebih selesa jalan² dalam Alamanda...tempat makan selesa.....nak shopping pun selesa....kedai² dalam tu pun rata² menjual barang² mampu milik oleh setiap lapisan masyarakat...baik yang bekerja atau student...giteww~

Aku memang dah plan bila pi Alamanda aku nak shopping kasut baru....sebab macam dah lama gila tak shopping kasut...wanita dan shopping memang tak dapat dipisahkan....mohonlah para lelaki memahami 'penyakit' kami....hewhew~  then aku ajak dak encem cari kasut untuk aku....aku cakap nak beli kasut yang super mencapap....yang bila orang tengok dorang akan cakap,

"omaigod mampu ke dia berjalan dengan kasut tuuu??"

haaa gitu sekali fantasi aku tentang kasut yang bakal aku beli nanti....bahahaha~  :p

Mujur lah mood laki aku baik...dia luluskan permintaan gila binik dia nih....maybe sebab dah banyak kali aku duk bising kat telinga dia nak kasut baru...nak kasut baruuuuu!! mungkin dia dah rimas dengar aku merengek² kalahkan Zafirah sebab tu dia luluskan je permintaan aku....muahahaha~  taktik berjaya! syabas pada diri sendiri !  v(^__^)"


 Dalam banyak² kedai kasut yang ada, kasut kat NICHI jugak berjaya menambat hati aku...yeyy!


Nak tengok kasut macam mana yang aku pilih???




nak tengok???








oke tarik nafas dulu....









kang lemah jantung kangggg...kehkeh~









tarikkkkk...










hembusss....










tarikkkkkk....











hembussss....











haaa lega???











nak ulang lagi senaman pernafasan??












taknak??












"hei cepat lah yana oit main² pulak!"











oke oke....












jangan marah....












sesungguhnya aku agak malu nak tunjuk....wakakaka~











erm kalau nak gelak pun boleh....












oke cekidaut!











taraaaaa!

















Aku prefer kasut jenis wedges sebab tapak wedges lebih stabil so senang nak melangkah and peratus untuk jatuh tersungkur atau terpeleot adalah sangat tipis....seumur hidup aku tak pernah lagi pakai kasut setinggi ni....aku rasa tapak tu ada la dalam 4-5 inci....harharhar~

Ekceli kan dari peknen lagi aku duk mengidam nak pakai kasut tinggi² gini....first time aku jadi mengidam tu lepas tengok Nisa Kay punya kasut...wakakaka~  tapi kan tengah² memboyot mana dan nak pakai high heels bagai...mau jatuh bergolek bak penguin yang gemok oh sangat memalukan diri sendiri dan keluarga....so aku nekad lepas bersalin nak cari kasut high heels....dan pabila hari yang dinantikan sudah tiba....bahagianyaaaaaa!!! *lompat bintang*  \(^__^)/

Weekend lepas aku rasmikan kasut tu....pakai pi kenduri kahwin....pehhh cara jalan memang macam penguin...kahkahkah~!


asal boleh la gambar ni....bukti aku mampu pakai kasut setinggi 4 inci....muahahaha~


sambil dukung anak okeh! ko mampu?? muahahaha~  *terus feeling² hot mama...oh gedik sangat!*


And aku rasa kasut ni lebih sesuai dipadankan dengan dress compared to baju kurung...ermm...atau mungkin akan datang aku cuba eksperimen kasut ni dengan baju kurung....kita tengok macam mana....hihi~

Since ni first time pakai heels, aku tak reti nak jalan laju²....kekok gilerr oiii....dak encem pulak macam tak pepaham selamba je dia melangkah....sampai aku kena pegang tangan dia kuat² untuk dia slow down....hahahaha~

Berjalan dari tempat parking ke dewan kenduri, dari dewan ke tempat parking....rasa nak tercabot tapak kaki...kasut ni selesa...tapi mungkin aku tak biasa pakai kasut tinggi² tu jadi sakit kaki...kan?? takpe...prektis makes perfect! oh aku cuma pakai kasut ni pi kenduri² kahwin or event² formal je...yang tak perlukan aku bergerak dengan agak banyak....kikiki~



korang....ada kasut super mencapap jugak tak??  (^^,)



 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

21 comments:

Unknown said...

amboi Yana...
tinggi kasut tu...
hati2 bila dukung Zafirah ye...:)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak, comelnya wedges tu. sheila pun suka beli wedges. sebab rasa confident sikit nak jalan. kalau high heel mahu patah kaki kot. hehehehe :)

PinKy MoMMa said...

cantikkkkknyer kasut..tapi bila tgk ketinggian mmg tak la akak nak pakai..mengah oii..

tapi kaler mmg dia cantik! bertambah tinggi la yana hehe

Unknown said...

still nmpk kemetot... hahaha

kurus said...

wah ! dah gaya model ibu muda nie !
cantik kasut .. akk pun suke macam nie yana ;)

Rina Ellisa said...

akak, kasut cantikkkkk :D

eima said...

tak de .. aku croc ngan selipar flat je .. huhuhu

aizamia3 said...

puas hati bila apa yang diidamkan menjadi kenyataan.. ;)


Puan Eka said...

cantekk.

eka mmg peminat wedges..

wedges pakai ngan baju kurung,dress atau jeans. semua cantik..hehehehe

dan rasa lebih stabil. g koje mmg pakai wedges.. sama ada yg sarung atau open..

bila pakai kasut tggi, rasa lebih yakin bila melangkah. terpeleot pun penah.tp terlanggar batu.hahaha

tapi,eka bole berlari lagi pakai kasut tumit tinggi.

walaupun org kate, eka dah tinggi, tapi eka suka. suka.suka. hehehe

Mimy Hamid said...

sejak bersalin dah tak leh pakai langsung high heels wedges...kesian kasut dalam rak huhuhu...lagi sedih nengok kasut awak yana...huwaaaaaaa...bila leh pakai ni

Fazlina Ridzwan said...

kasut den sumo 4 inci...sumo koleksi primavera...tapak runcing halus..wedges, rasa cam gabai jo kaki...x sesuey dongan den...mihmih...anyway, cantek kasut ekau nie..

Unknown said...

pergh, gila tinggi.huhu

Unknown said...

Hurmm... lepas nie kena rajin praktis catwalk la nampaknya... baru jalan tu lenggang lenggok skit....hahahahaha

YatieOwner said...

cantik kasut awak ^^ saya juga peminat wedges ^^

:: Riri-Fatieha ::~ said...

uitt... tinggi nye... kita mmg tak mmpu la nak pakai tinggi mcm tu...

Fazleyatul Aini said...

ni kalau terpijak kaki orang, mau bengkak seminggu jari orang tu hahaha

Unknown said...

tengok yana beli kasut teringin la pulak..sejak ngandung sampai sekarang tak beli kasut lagi..huhu..
nak raya ni kan..boleh la buat alasan nak beli kasut..hehehe

Unknown said...

cantikkk....!!
tgk kak yana beli kasut, baru teringat diri sendiri pon dah lama x shopping kasut dah.. hehehe.. tringin jugak la nak pakai high heel.. huwaaa.. boleh lagi ker..heheh..

dhiera zainudin said...

saya pun prefer wedges jugak.
colorful la kasut u!

cha said...

i kalau wedges berani gak tinggi2 kalau yg halus tu eee seramm mak nak huhu

Home4health said...

hahaha..tingginya wedges.tahniah sbb yana berani pakai.dulu pnh pkai wedges masa dukung anak pastu terpelecok.tobat sampai sekarang pakai sandal je bila dukung anak :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015