Apr 4, 2013

Siapa Suruh Buat Entry SEO...Padan Muka!!!

SEO = Search Engine Optimization....
kalau tak faham plis gugel it...
sebab aku tak reti nak explain...haha~

Alkisahnya...
kalau korang perasan blog aku ni cuma blog personal biasa je...
jarang sungguh aku keluarkan entry² SEO...
cuma satu entry ni haa...hehh~



Tajuk tu memang berhantu sungguh!
kalau peminat SEO mesti suka dengan tajuk gitu...
Disebabkan tajuk tu, kemain ramai masuk blog aku sebab nak cari info pasal ALAM...
bagus la gitu kan??
Sebagai blogger yang agak gilakan trafik,
rasa teruja jugak la ramai² terjah blog Life 101 ni...
eh yeke ramai???
Aku rajin jugak check keyword blog setiap hari...
dan setiap hari mesti ada keyword pasal ALAM keluar...
SETIAP HARI ye...
so aku try search sendiri kat gugel....



haa kaooo...
paling atas dalam list gugel...
ko mampu??pffttt!





Kalau tengok sidebar pasal top entries,
memang entry ALAM sentiasa paling atas!
hebak sungguh entry ALAM tu...

So??
apa masalah aku sekarang??
hehh~  (-_-")

Aku dah kata entry tu berhantu kan...??
selalu jugak aku dapat mesej di FB dan emel orang bertanyakan pasal ALAM...
antara soklan² orang ramai...

".....sy berminat untuk join ALAM brsama ngn sorg spupu sy dan kami brcadang untk join ALAM jadi sy nk tau adakah masih di buka atau pun masih ada ambilan tambahan bg ALAM ??? mohon jwpan .. tq..."  - macam kaunter pertanyaan je aku ni kan!

"bila buka lagi alam..."  - dah la takde mukadimah...terus tanya gitu je...grrr~

"...sye student marine biology from University Malaysia Terengganu. sye just nak tahu adakah ALAM menerima student untuk practical??" 


And macam² lagi lah...
tak kose aku nak tepek semua kan...hehh~
sampai satu tahap, aku rasa annoyed gila dengan mesej² gitu...
serius! annoyed!
so aku tambah ayat warning dalam entry ALAM tu...
wahh siap warning bagai...
samseng sangat kan...kahkah~  :p


kasar betul ayat aku tu kan?? geram kot! hahaha~ 


Padahal dalam entry tu memang aku dah letak sumber dari mana...
tapi kenapa lah dorang ni tak paham eh??
dalam entry tu dah letak NOMBOR FON KAUNSELOR ALAM!
aku pun ada bagi link website ALAM untuk maklumat lanjut...
nampak sangat tau dorang tak baca betul² entry tu...
bukan panjang pun ayat dalam tu...
ringkas dan padat!
susah sangat ke baca sampai habis???
biasanya klu ada pertanyaan pi je website universiti tu and cari ikon "contact us"
haaa kat situ, ko tanya la berapa banyak soklan ko nak tanya...pahammm??

Bila aku cerita kat dak encem perasaan annoyed aku ni, terus dia keluar ayat mintak lempang...

"haa siapa suruh buat entry SEO...tu makan dia!! hahaha~"

grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr~



Kalau entry merapu orang tak baca sampai habis aku tak heran pun...tapi bab² general knowledge ni...entah la...aku rasa tak best bila orang tanya aku soklan yang tak sepatutnya dorang tanya kat aku...ingat aku ni ensiklopedia?? hehh~











p/s:  i'm not pissed...i'm just annoyed~   peace! v(^_^)

p/s:  ni namanya entry merapu...don't take too serious bila membaca okeh!  :)


 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

15 comments:

PERMATABIRU said...

pernah juga buat entry SEO..sehari pageview...hmm banyak giler..

LisaLisut said...

ok nk tergelak skrg. berhantu sungguh entry itu dahsat. but yeah i pn annoy kalau xbc habis dah tye itu ini.come on baca la betul2 dlu pleaseeee

Puan Eka said...

hahaha

eka pun penah wat

PEPLUM

berpuluh ribu.
semua asyik mesej,

peplum ada tak

warna merah ada tak

ada stock lagi tak

saiz apa ada ni??

hahahahaha

padahal dah tulis bebesor kedainya di mana

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. hahahhaa. traffic dah naik seiring dengan soalan2 . ahahhahaha

aDisH.sHidA said...

hahahhaa.....jahat gila ujang bila yana ngadu dikatakan begitu..

tapi budak2 yang tanya tu memang sengal...

aizamia3 said...

memang dasat entry tu.. kalau tak.. takkan sampai kena wat satu entry khas pulak untuk mereka yang tak reti nak p bukak sendiri ALAM tu.. hehehe.. ;)

Unknown said...

hahah...aeda blog2 tertentu kalau buat entry seo jadi tak best nak baca..macam blog yana..akak suka baca pasal yana dan keluarga je..seo2 ni tak syok la..hahahah..boleh gitui..

eima said...

lain up la brape org cari alam kat ko ... hehehe nk tau UV brape ni ....

Lydia Miza said...

Lorhh dorang tny yana la pulak.hahaha

Fifi Nadhrah said...

asenye tak pernah kot buat entry seo.. hihi.. risau jugak macam tu..

Unknown said...

nak tnya boleh, bila kemasukan ALAM?

haha

Unknown said...

nak buat entri sama la...tgk seo..hehe

cha said...

haha nasib u la. nasib tak beriban masuk email kat inbox u kalau i pun dh ngamuk haha

anez zamri said...

hahahhaaha..klakar pulak..

keet said...

haha..kiranya trafik naik, tp jiwa merana la ni..hahahah..adeh la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015