Oct 7, 2011

Dah Lama Tak Makan Ayam Kurma =)


Selama aku kerja kat sini, inilah pertama kali aku tengok restoren kat opis aku nih buat ayam kurma...ngehhh~  hari² asyik lauk sama je sampai kadang² aku jadi tak tahu nak makan lauk apa dah...haha dahsyat kan?? dahsyat la sebab kat negara² mundur, rakyat tak tahu nak CARI makanan kat mana...kita ni sampai tahap tak tahu nak makan apa sebab BANYAK sangat pilihan...boleh?? =.=


Sejak² preggy ni memang aku utamakan sayuran hijau dalam makanan...kalau dulu ikut mood je nak makan sayur ke tak...abeh doktor pun dah cakap kalau kurang darah kena lebihkan makan sayuran hijau...so segala sayuran yang kaler hijau tu memang aku bedal lah...kahkahkah~  v(^____^)"





Hari ni aku beli tapau je sebab colleague aku pergi site..so kena makan sorang²...segan nak makan kat restoren sorang² better tapau je makan kat opis...hihi~


Dan sejak bukak buku merah hari tu, memang hari² aku balun air jus buah je...doktor pun dah highlightkan apa yang aku patut ambil dan yang tak patut ambil...boleh baca entry masalah tubuh aku kat SINI~  setiap kali lunch mesti order fresh oren...kalau dinner kadang² aku order jus epal...kalau makan kat rumah aku minum air mineral je...sebab nak buat jus buah kat rumah al-femalas kan...bahahaha~  biarlah bayar mahal sikit janji aku minum yang berkhasiat je...baby punya pasal ai tak kisah yu belanja mahal² pun   ^___^


err korang lunch apa tadi?? berkhasiat ke tak?? wahhh aku sekarang tengok yang ada khasiat je tau...fast food, western food, jajan, jijun, apa jadah food yang tak berapa nak berkhasiat tu ai tak pandang tahu?? ppffftttt~  v(^^,)














p/s::  petang ni kena teman dak encem tengok bola...Malaysia vs Aussie kan?? hihi~ kat rumah kitorang takde Astro...pulun la nak mencari kedai yang pasang bola kat area Puchong ni....adeyyy~  =.=





Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

24 comments:

Mohd Sazli Cikgu Autocad said...

nak jugak!! deliver sini please!!hehe

mas saari said...

tulah, pemakanan memang kena jaga bila pregnant ni, tak boleh main bedal je!

Izwa Kamaruddin said...

good good good nanti biler baby keluar dia pun minat bola mcm daddy dia!

Misz-ella said...

La ... pasaipa tak cakap kat KC suka lauk kurma? KC terrer masak Kurma, blh KC tlg masakkan. Hihihi.

Mggu depan kita dating eh.

Ibu Muda 30series said...

yana minat bola, leh la teman ujang...

kalau ahkak..tak de maknanya...haha

so, mlm ni dtg puchong la ye? area mana tu...

BENA said...

tadi zra makan sorang2 je g kedai. wat muke macam matang. konon2 tgk msg sambil makan. kaver malu. HAHAHAHAHA ;)

nabilah_2908 said...

kalau buat air buah sendiri lagi berkhasiat..hehe.. :)

bagus la tu jaga kesihatan...nnti baby pun sihat gak... :)

Unknown said...

amalkan pemakanan yg sihat kak.. anak pon kuar sihat nnti. InsyaAllah..hehe semoga akak dan kandungan sihat dan selamat :D

Unknown said...

tetiba terasa nak masak kurma leh....happy weekend dear

Unknown said...

tetibe malam ni nak makan nasi ayam kurma.kat bangi ni skesyen bape yg best ayam kurma?

Fariehan Ibrahim said...

sdap nye ayam kurma -.-'
lama jgak tak makan.. heh!

aamalinaazman said...

gud2!
hehehe
baby mesti suke
hehehe

Mr feckry said...

fveret gua tu

Nyamuk Terbang said...

sedap tue

ILA HonEyBuNNy said...

ayam kurma mmg sedappp.....

tetiba rasa lapar malam2 cmne duk ostel..hehe

risa said...

ayam kurma...huhuhu sebelum ni memang suke..sekrang ni ayam tak bape nak masuk le haishhhh...
adik, jaga kesihatan ye..kalo kurang darah banyakkan makan hati dan kerang..alahaiii belum sempat nak baca masalah kamu ni...hope semua ok2 je yang:)

hazman aka species1980 said...

Laa.... baru plan nak blanja ko makan western food....kah3x....so kena cancel la nampaknya....

Unknown said...

semalam tengahhari akak masak ayam kurma.ayak kurma tak macam daging.daging lagi sedap..
ayam ni macam muak sikit..

lepas ni pasang astro la yana..
boleh tengok astro 1st..
depa tak bagi tengok wayang kat umah pun boleh wayang2 jugak..
heheheh

Unknown said...

ok tetibe lapooo

Tuan Cimot said...

jrg org jual ayam kurma ni..sesekali dpt mkn memg best...

Liyana said...

kite klu ayam kurma ni kena letak cili api sikit klu nk makan, klu x... muakkk, hehe

jage diri ye cik puan yana :)

Anonymous said...

salam sis,

just nak sharing information je. Klu boleh time pregnant, kurangkan pengambilan minuman berais sebab takut effect pd baby bile lahir nanti.

Sbb sy pernah tgk slh sorg member kt opis, time pregnant dlu slalu minum ais, n skrg anak die setiap mgu akan ke klinik sbb slalu tak sihat (cian tgk anak die, asyik2 kene cocok).

Boleh nak minum ais, tp just once a week. Sy minum once a week pon dah kene bebel 5 jam ngn kakak2 opis.tu belom masuk 5 jam mak membebel..huhu..


ok, jaga baby lelok ye..kim slam kat baby..haha

mrs kayrul said...

kayrul pun masa awal pregnant suka sangat minum jus buah...

Unknown said...

ye betul kena jaga pemakanan..akak rajin2 la beli jus tanpa gula dalam kotak tu simpan kat umah..bila nak nanti tuang jeh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015