Oct 23, 2011

HyppTV Ada Channel Masak-masak wuiii~


Sampai hari ni kira dah lebih kurang seminggu lah aku guna khidmat Unifi kat rumah aku...
dan so far aku puas hati dengan tahap kelajuan internet..wewewewewe~
cuma ada satu part je yang aku tak puas hati...
baru 2 hari guna Unifi, adapter dia rosak...
lepas tu punya lahhhhh payah nak contact customer service
mintak dorang datang ganti balik adapter baru...gila!!
tu aku cerita entry lain lah...tengah fikir ayat nak maki TM...muahahahaha~
sekarang kitorang guna adapter sendiri...
but still not fair since bil masih berjalan macam biasa...
memang nak tuntut kat Unifi TAKMO bayar bil
sampai lah dorang datang tukar adapter baru...HUH!! =.=
oh lagi satu channel-channel kat HyppTV ni selalu tersekat-sekat...
macam tak feel nak tengok movie sebab tiba-tiba dia macam hang...grrr~






oke berbalik pada tajuk...
aku baru discover satu channel menarik bagi wanita khususnya...haha~
ada channel resipi dan masak-masak...channel "Try Masak"
bukan lah macam Asian Food Channel (AFC) kat Astro tu...
tapi umpama kita tengok resipi kat blog dan youtube gitu...pahe dok?? grrr~





Contoh macam dalam gambar atas ni...
macam-macam resipi ada...
dessert ke, goreng-goreng ke, lauk pauk ke...eh banyak lahhhh~





siap ada video cara-cara membuatnya lagi...
serius macam tengok video resipi kat internet such as youtube ke, blog ke..pheww~
oh untuk resipi atas ni aku belum try lagi...
sebab macam leceh...lalalala~  =P


Tak tahu lah bila aku nak try one of the recipe yang ada dalam HyppTV nih...
tunggu mood rajin masak datang yeee...ngee~  v(^___^)"
eh korang buat apa hari ni??
jarang betul aku nak update blog hari Ahad...haha
sebab hari ni duk rumah sorang-sorang...
dak encem pergi berjuang main laser tag kat I-City...
aku malas nak ikut...takut tak larat...
oke bai~!  ^__^






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

15 comments:

Nurul Ashikin said...

saya belum pernah guna unifi.. setakat ni hanya BB celcom dan streamyx.. tapi oklah dapat berinternet walaupun kadang2 slow (broadband celcome ler tu)

puan.mila said...

waaa..cam bes je..lps ni yana rajin2 la duk dpur ye ^_^

efa said...

waah bestnya pkai unifi...woo program masak memasak best2

Mr feckry said...

gua selalu layan yang youtube tu

Unknown said...

bestnya kalau pakai unifi..
macam2 ada..
kalah astro nih..
heheheh

akak pun dok umah je hari ni..
suami pi main futsal..

mas saari said...

wah...syoklah!
lepas ni lagi terorlah yana masak..

BENA said...

akhirnyaaaaaaaaaaa sis update untuk hari ahad. selalu dekat opis je kan kan . hi hi hi ;)


teknologi makin canggih sekarang . tak payah beli buku RASA dah. heee ;)

aamalinaazman said...

waaaa
x gune lagi nihhh
kot2 bole beralih arah ke unifi
hehehee

Unknown said...

kalu nak belajar masak step by step bagus bu

Ibu Muda 30series said...

syoknyaaaaaa tenet laju...

kt umah akak lemb nak mamp...huhuu

Unknown said...

tu la pasal ....ingatkan ko ikut...dah lama tak jumpa ko kan...huhuhu

Unknown said...

wah..

ni kat unifi ke astro ni?
heee lambat sket teknologi nih...

pakai pn berukben je..;D

Fazleyatul Aini said...

haa streamyx tetap di hati. hikhikhik

nabilah_2908 said...

hmm...ada juga kelemahannya...

Yana terus menerus la call org TM...biar dieorang bengan..yer la kita ada hak kan..?

selagi tak desak..selagi tu la dieorg buat lambat2... :)

NanieZara said...

Hye yana,ada problem dgn UNIFI yer..hehe..kebetulan i keje TM UNIFI dept.so klu ada ape2 masalah just PM me jer ok.i boleh inform direct ke my leader.i tau susah kan kalo nak call cust service tu.hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015