Aug 25, 2011

Entry Buat Ibu Muda~

Hari tu akak Ibu Muda ada buat entry pasal nak renovate dapur..nak beli kitchen cabinet segala tuh...then aku cerita la aku beli kitchen cabinet yang murah...biasa² je...takde pun table top ke hape...so dia request aku tayang gambar kitchen cabinet aku tu sebab dia tak boleh bayangkan apa yang aku cakap..haha~ ^__^




aaaa ni lah yang saya maksudkannnnn...yang ni untuk letak dapur..panjang 4 kaki tak silap  =)




yang ni untuk letak segala pinggan mangkuk, oven, rice cooker segala hadiah kahwin yang aku dapat tu lah...hahaha~  panjang 4 kaki juga...



Dapur rumah aku ni kecik je...tu aku beli kitchen cabinet pun murah², kecik²...dak encem beli kat mudah.my je kot dua² barang ni...erm tak kisah laaa sebab condition pun masih elok...barangan letrik je aku tak bagi beli 2nd hand...nasib dia nak dengar cakap aku...hihi~  ^__^





Aku teringin nak design kitchen cabinet macam ni...lebih kurang macam ni lah besar dapur aku...ngam² untuk aku berperang sorang² kat dapur tuh...huhu~  tapi sebab modalnya nan ado, tu kitorang beli kitchen cabinet biasa² je dulu...kumpul duit blog dulu...akan datang renovate dapur teros! weeee~  =P


Tapi duit blog yang akan datang kitorang plan nak beli water filter "Waterlife" dari CNi tu...RM1800 tak silap...hihi~  beli mana yang penting² je dulu...renovate² ni tunggu anak dah besar pun boleh buat ye dak?? ^__^






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

25 comments:

^^nu[dd]yra^^ said...
This comment has been removed by the author.
^^nu[dd]yra^^ said...

amboi nak masak aper tuh kat dapur tuh..??hehehehe ;)

Ibu Muda 30series said...

ohooooo...ini ke...hihii...yg ni mmg ahkak dh ada... dan nmpk gaya sementara waktu pakai hat lama dulu la...cuma nak buat konkrit kt sinki dulu kot...

*waterfilter CNI tu akak guna gak, MIL bagi hadiah :)

kurus said...

mula2 nak hidup nie dikkk kena beli sikit2 dan kecik2 .. tunggu bertambah anak .. bertambah barang barulah tukar sikit2 kan :)

lagipun kalau besar mula rasa nak beli mcm2 penuhkan tempat ekekek membazir jugak kan :))

Anum said...

cantik sesuai utk rumah kecil

Unknown said...

takper sis kayuh pelan2....lama2 insyallah bertambah adatla baru kawen...cantek kabinet tu

Izwa Kamaruddin said...

tak pe dik..pelan-pelan kayuh...:)

hakamah hamyadi said...

xpe sis yana...beli mana yang penting dulu...sok ada rezeki leh renovate umah....kan, kan kan....comey je kabinet dapur sis 2

LadyzuL ⎝⏠⏝⏠⎠™ said...

nak mula dok sendiri ni memang kena berkira2 sikit brg yg nak dibelikan...bila dah lama2 ok la...

Fazleyatul Aini said...

sediakan yg asas je dulu. asal boleh memasak dah kira okey. meja makan yg penting, kang x kan nak bersila. eh buat meja makan style jepun ke kan. meja rendah pastu makan duduk atas lantai tuh la. wah aku plan dah. ni idea untuk rumah aku bila da kawen.hahaha

Unknown said...

kumpul duit yana...
nanti boleh besarkan dapur sekali..
bila dapur besar nak bubuh perabot apa pun senang..:)

mas saari said...

takpe yana...pindah rumah baru ni memang banyak guna duit!

macam akak hari tu, 50k jugak habis! tapi akak ambil duit loan rumah lebih utk renovate rumah... tu yang boleh buat tu!

yana slow2, nanti dah ada duit boleh buat jugak!

halila Ibrahim said...

Tak pe Yana.. memula hidup berumahtangga ni kita jangan kalut ikut orang tapi ikut lah bajet yang kita ada..beli yang PERLU dulu.. pelan2 simpan duit.. pelan2 jugak tambah satu persatu.. kalau boleh elakkan hutang banyak2 untuk perabot .. rugi la..tak pa.. akak dulu pun macam tu jugak.. beli keperluan dulu, pas tu sikit2 tambah2.. biar lambat janji kita tak pening dengan duit..

Pasal .... duit nak pakai banyak.. lepas ni dah ada anak .. duit lagi la nak guna..mula kita peknen dah memang kena ada spare duit.. dah keluar baby lagi la.. semua tu duit .. yang penting kita kena ada simpanan...kita kena simpan mana nak tau emergency ke apa2 ke.. kita memang ada duit.. betul tak..

nabilah_2908 said...

nice la mcm ni...simple je perabotnya.. :)

beli sikit2..lama2 penuh la rumah tu.. :)

Nadyahoney said...

sama la saya masa mula2 kawen dulu..beli apa yg penting....yg kurg penting tolak tepi dulu

Myra Jay said...

Okla beli kat mudah pun barang masih cantik & elok.. :-)

aizamia3 said...

guna apa yang ada dulu.. kalau nak semua pening dibuatnya.. slow and steady tapi biar hasilnya memuaskan hati..

Unknown said...

hehe. ala xpe, baru nk mulakan hidup suami isteri kan..

susah2 dahulu senang2 kemudian.. dah kayo sok renovate pakai dapur karen plak yeeee... hehe

ainz said...

wahh..smlm tunjuk peti sejuk..harini dapur baru pulak,yee..teringin nak ade umah sendiri..entah bila,lahh..

hazman aka species1980 said...

InsyaAllah....ade la rezeki baby tu nanti....p/s: arap2 ko akan lebih sihat....

Anonymous said...

kira ok la tu yana... :)

dahulukan keperluan... if ada rezeki lebih baru ikutkan kemahuan pulak.. :)

Unknown said...

ok dah tu sis..bru2 lagi kan..sat gi dah branak pinak, ekonomi korg lbh stabil bole wt lg gempak an

Prince Halilintar said...

slow2 la renovate...baru berdua lagipun..skrg ni pun dah ok le tu..

mrs kayrul said...

cam sama jer dapur kita...best guna dapur macam tue, senang nak cuci lepas masak2 nie

R.A said...

wah si lya bkn men dah plan nk mkn cm mno nti...berangan je la ko senah..haha..eh ni aku komen blog sape ni..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015