Aug 15, 2011

Berbuka At Restoren Chan Abdullah, Bangi

curik gambar kat FB Sepul~


Alhamdulillah selesai sudah puasa yang ke-15...tahun ni kira kali kedua aku berbuka kat Chan Abdullah...tahun lepas punya cerita boleh baca SINI~  banyak menu yang korang boleh refer kat situ...sebab kali ni aku order menu lain...memang tak sama lah dengan menu tahun lepas  ^__^


Tak plan pun nak berbuka kat sini sebenarnya...masa on the way balik rumah petang tadi tiba-tiba Fiza call ajak berbuka sama...dia yang pilih restoren ni...aku ikut je...sebab dah tahu makanan kat sini sedap...serius sedap! ni kira last minute punya plan lah~   =)





Segala lauk pauk Fiza and hubby dia yang order sebab dorang sampai awal...dorang pun takde booking meja ke hape...walk-in je...Alhamdulillah la ada seat kosong lagi....haha~  so menu kami ialah tomyam seafood, udang goreng butter, ayam masak kicap, ayam lemon (thumbs up untuk ayam ni..memang sangat sedap! aku duk ratah ayam ni je tadi...nyum nyum~)





Sayur pula Fiza order taugeh goreng apa tah...aku and dak encem tak makan sayur ni...hahaha Fiza and hubby dia je lah yang makan   =)





Untuk pengetahun semua, kat sini femes dengan air kedondong ye...aku tak tahu lah apa rasa air ni...hubby Fiza, Sepul yang order...dia kata sedap...tapi aku tengok macam air asam boy pun ada...oh yang masam-masam tu memang tekak aku tak boleh nak telan lah..=.=





Untuk aku macam biasa mesti mau order air panas...so aku order chinese tea...aku ingat dorang letak dalam cawan kecik-kecik tu...sebab tu order sampai 2 gelas...sekali cawan besar daaaa...kembung prot menghabiskan air ni...adeh~  dak encem order air apa tah...tak ingat...Fiza order epal jus....cawan semua sama saiz je dengan atas ni...haha~  =)


Total cost untuk semua makanan kitorang ni = UNKNOWN!


Sebab??? Sepul yang belanja...muahahahahaha~  MUCHAS GRACIAS Sepul and Fiza...tak sangka pun dorang nak belanja *ecece padahallllll~*  nak kata celebrate birthday aku tak jugak...lambat lagi birthday aku...ngaaaa~  tenkiu tenkiu....raya nanti meh la datang rumah kitorang...nanti aku belanja lemang + rendang...EH! =P


Korang berbuka apa tadi?? sedap tak?? hihi apakah soalan aku tu  (^___^)"













p/s:: dak encem tu gelaran di blog untuk suami saya, Ujang9897...dah lama pun guna gelaran tu..sejak mula-mula berblog...2 tahun lepas kut...tak ingat dah...BUKAN sebab dah kahwin baru guna gelaran dak encem ye  *sekadar menjawab pertanyaan blogger yang baru terjah blog picisan ku*   ^___^






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

21 comments:

nuyui a.k.a miss YUI said...

wah2,besh2 ada yg sudi belanja...

Puan Eka said...

fuhh best la ada org belanja..eka ni terkial2 nak cari org belanja..hahahahha

Cik Asma BLuppy said...

wah.. best tu... =)

laskar pelangi said...

bestlah yana ada orang lanje..;p

DeQWa said...

dah penah pg dah,memang sedap pun....yana tak try wantan ke?emm btl x eh nama die,yg bunjut2 tue...sedap...klu pg mkn kt sane mesti order yg tue

Ujang9897 said...

tq fiza n sepul....=)


gelaran dak encem tu sebab gua memang encem..wahahahahah

deq noor said...

sedap kan... DN selalu pergi kedai dia kat Kelana Jaya...

Ce'gu JAERA said...

sedap2 lah semua makanan kat situ...

Mrs Fauzi said...

yana...awal2 preggy elakkan minum minuman berkafin banyak mcm teh,nescafe sume tu...boleh minum tp xleh selalu...kalau dulu ko minum 2 gelas sehari...kurangkan kuantiti..heheh...just share u an info for preggy mum...

Cik Puan Nurul said...

setuju pendapat mrs fauzi xelok sgt peknen minum minuman berkafein elakkan kalo boleh..wau besnya sanggup tu belanja mahal tu wehh
akak pernah makan kt abdullah chan ni mmg sedap n mahal juga..butter prawn tu kalo xsilap rm28 hengget ade 6 ketul udang kot kalo x silapla tp mmg terbaek udang besar n rangup smp leh kunyah kulit dia..biasa semua pun harga lauk pauk semua mahal2 kecuali nasi ayam je tp xpe sbb mmg terbaek n sedap cuma tomyam tu akak rasa lg best makan kat kedai tomyam yg biasa2 ni..but air kedondong tu mmg peberet lahh.

emarieys said...

bestnya..rezeki di bulan ramadhan tu..lebih2 lagi ibu yg sedang pregnant ni..

Fazleyatul Aini said...

kalau restoran chinese muslim ni biasanya memang sedap2 la sebab dorang mmg chinese style kan. aku pon tgh tunggu adik2 aku balik berkumpul ni, nk p makan restoran chinese muslim. uwarghhhh

yanamib said...

tenkiu bg pendapat..tp air apa je yg aku boleh minum?? huwaa favvy kot air teh tu..iskisk~

aizamia3 said...

pernah makan kat restoran ni tapi yang dekat Klang Sentral ler..

ok not bad.. perut pulak tengah lapar masa tu.. sekarang ni nampak dah ada perubahan kat kedai tu.. dari segi harga memang boleh tahanler.. tapi berbaloi-baloi sebab en. suami yang belanja kami anak-beranak.. ;)

SUHAIDA said...

ala..sedapnye.kt.pi mkn sm2 thn lps kn kt cni..bile yana nk blanje su plk..hihi..


ala..sedapnye.kt.pi mkn sm2 thn lps kn kt cni..bile yana nk blanje su plk..hihi..

Unknown said...

wokeh, raya ni kami terjah umah korang yek! hope dapat makan masakan yana time tu. heheheh :D

Isteri Encek Bard said...

sedapnyer nampak.. hurmmm ujang encem...

Ibu Muda 30series said...

yana...hrga kt sana mahal2 ke murah2...

kalau ala2 restoran biasa, nk jugak merasa :)

nabilah_2908 said...

uiaaiii...udang butter tu nampak sedap... ;)

bestnya buka kat luar...setakat ni masih berbuka kat rumah je.. :)

yanamib said...

err harga kt sini xtau la nk ckp mahal ke murah..bg sy oke je..tkt bg org len mahal..hihi~ =)

Unknown said...

wah mcm sedap.

kat area mane ek restoran nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015