Jul 25, 2016

Raya ke-4

Assalamualaikum...


Kemain lagi throwback...dah nak habis raya pun oii! hahaha


Nak jugak cerita dalam blog...kenangan gitu...pasni boleh la delete gambar² dalam fon...aku jarang gila nak upload gambar kat FB...segala gambar yang aku snap memang kusemadikan dalam blog je...jangan tanya kenapa lah kan....dah passion aku lebih pada blog compared to social media....gituuu πŸ˜


 Jarang sangat nak bergambar dengan Beetle merah...aww! kereta kazen aku...park kat rumah aku sebab dia pinjam kereta mak aku....aku pun amek ler kesempatan untuk berfoya² dengan kereta dia....bukan selalu merasa jalan² naik Beetle...wohoaa! πŸ˜


Raya ke-4 ni pi 2 rumah je...rumah makcik aku....adik beradik ayah...parents aku still kat London lagi masa ni....so kitorang beraya sendiri² je...eh sejak kahwin memang aku ziarah makcik², tok nenek sedara etc sendiri² je...tak ikut dah mak ayah beraya....lagipun ayah asyik busy...susah nak ikut time dia....tu yang aku selesa beraya sendiri² je...hihi


First rumah kat Saujana Impian, Kajang...sehari sebelum baru roger makcik aku bagitau nak datang...haha~  ingatkan kitorang je yang beraya rumah dia....sekali tengok kemain meriah makanan siap hidang ala ala buffet....rupanya adik beradik and sedara² nenek pun nak datang hari yang sama....rezeki kitorang melantak macam² kat rumah acik ida....dah la tak breakfast...memang tengah kebuluran memasing...kahkah~


Jom cekidaut menu² yang ada...yummeah!


 menu paling meletops! pengat durian...ada orang panggil serawa durian...ada yang panggil santan durian....korang panggil apa?? ngee~


 nasi goreng cina, lemang, ketupat, nasi lemak


 sambal udang and sambal ikan bilis....feveretttttt!!!!!!!! makan tak pandang kiri kanan dah.....anak nangis pun tak heran...suruh apak pujuk....mak nak menikmatiiiiiiiiiiiiiiiiiii πŸ˜


Pastu aku post semua gambar² food ni kat group wassap...saja bagi adik and parents aku jeles....sape suruh duk London lama²?! hahaha *buwekk!*


Bila perut dah kenyang, pastu dah mula ramai sedara mara nenek datang, kitorang pun beransur lah....amek gambar dulu plisss...nak tunjuk kat adik...haha~  semua benda pun aku nak share dengan adik aku πŸ˜


acik Ida, nenek Nizam and me! ouh dan juga Zafirah dan Zafran yang keletihan πŸ™„


Next destination rumah acik Nurul...kat Bandar Tasik Selatan....memang tiap tahun wajib pi rumah acik...dia masak sedap!! haha~  dah la dia baru sampai dari Melaka....aku ingat takde menu berat²...sekali dia masak nasi dengan ayam masak merah kaooo! wohoaa! lebiu ketat² lah acik! πŸ˜˜


 mujur perut memasing dah kenyang melantak kat Kajang tadi...kalau tak mau bertambah 2-3 pinggan ni...makanan bercili² ni memang feveret gila gila gilaaaaaa! kicap² ni kureng...kalau nak buat telur goreng pun mesti ada cili baru selera nak makan....haha


Zafirah pun berselera makan dengan makcik² dia....tu kazen aku tu tolong suapkan nasi kat Zafirah....anak² dara acik Nurul semua rerajin....senang kena suruh buat itu ini....tambah yang sulung tu...jaga adik² pun pandai....omgee! kasi tips sikit cane nak ajar anak jadi patuh cenggitu?? πŸ˜


Dalam lepas Asar cenggitu baru balik....ikutkan aku nak pi beraya lagi....aku memang suka merayau pi rumah orang...hahaha~   tapi dak encem macam malas....mengantuk lah hape lah....hurm jom la balik....sambung iron baju...huhu~


Esoknya tu, raya ke-5, melepek je kat rumah...takde pi memana....dah roger² orang nak terjah rumah...tapi semua nan hado....either masih lagi di kampung or dorang keluar beraya....gituu  makanya bersantai² je lah menunggu hari Isnin....tapi hari Isnin aku cuti lagi!! hahaha~   sebab bs Zafran cuti...tu yang mama pun kena cuti jugak...ngeee~


Saja tayang gambar berat sendiri...seminggu lepas raya...underweight oke! haihh~  ikutkan berat ideal 48 -50 kilos...aku pun tak tau kenapa lepas beranak Zafran makin kurus melidi....lepas beranak Zafirah dulu mana kurus macam ni....gemok jugak! berat aku 50kg kot dulu....aku syak bersalin secara normal ni memang senang gila lah turun berat....kan kan?? bersyukur lah korang yang dapat rezeki bersalin normal tu....jaga je pantang weiii....and breastfeeding! insyaAllah kurus...aku dah rasa dua² czer and normal....so percayalah cakap aku...haha! πŸ˜


k tu je nak cerita....tata!








IKLAN:


Eh dah gaji kan??? ehehh  meh la try sabun and serum Ephyra...best wooo!


kulit berseri BEBAS JERAWAT! πŸ˜

EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM, RM68


READY STOCK YE KORANG!

FREE GIFT menarik sementara stok masih ada! πŸ˜˜




Terima kasih sudi membaca!

6 comments:

Chekgu Azrine said...

macam akk ni dh faktor umur mmg payah dah nak turn berat jadi 58kg..kalau statik pun dekat 60kg..huwaa...nak kurus jugak!!

Akak Kembang said...

kurusnya yana ... btw...selamat hari raya yana

By adda aziz said...

kurusnyaa..saya ni BF pun tak kurus2! lepas raya lagi naik dan naikkk..selamat hari raya sis :)

eima said...

kurus mcm aku je ni dik oi ....

sedapnye tetiba lapo plak ni wlupun br pas bfast puri kat mamak td

Izwa Kamaruddin said...

ala mencik laaa tgk penimbang tuuuuu tak adil u know! kekekeke...

Rizziela said...

Meriahnya raya.. .yg paling best pengat durian la...heaven kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015