Jul 12, 2016

Rambut Raya Zafran

Assalamualaikum...


Anak teruna aku sorang ni jenis rambut lebat...cepat gila tumbuh rambut tu....masa pantang dah pernah botakkan sekali....pastu bila umur dia 8 bulan dah melebat! serabut aku nengok...sebab rambut dia jenis serabai....genes papa....haha~  beza sangat dengan kaklong...cukur masa pantang, umur 2 tahun baru tumbuh rambut! pfft!


Lepas mandi kalau tak letak minyak memang orang akan ingat dia tak mandi lagi...bila rambut dia kering je terus jadi serabai....aku pulak bangsa mak mak pemalas nak sapu minyak kat kepala anak....kadang aku sarungkan topi je nak cover keserabaian rambut anak teruna tu....tapi sian lah nak bertopi sentiasa....sebab panas! tu yang gerammmmm je nak cukur rambut tu....tapi nak buat sendiri seram! adehh


More reason aku nak sangat cukur rambut Zafran sebab dah ramai sangat tegur muka dia macam GIRL! oh nooo!!! ai is tak gemar orang tegur anak teruna ai macam girl....risau terkenan kat perangai sekali....hahaha  paranoid mother gitu...haishh!


More, aku ada dengar² lah orang cakap bebudak below 1 year ni memang elok cukur rambut selalu....at least 7 kali gitu...nanti jadi bijak....haa gitu....bab nak bagi anak bijak pandai ni memang aku suka....haha 


soooo moh la cukur! πŸ˜


Macam biasa aku akan mintak tolong adik ipar mak aku...memang dia je lah satu²nya makcik yang aku percaya untuk cukur rambut anak² aku....haha entah la, maybe anak dia ada 5 orang and semua pun dia yang mencukur...dah experts kukira....huhu~   hari Khamis before raya hari tu dia turun KL...tidur kat rumah aku....senang lah mintak tolong...


Since Zafran dah 8 bulan, dia dah pandai melasak....tak macam masa pantang dulu....senang gila cukur rambut dia....sebab dia tidur je....sekarang....


Memang aku tidurkan dia dulu....tapi baru sekerat jalan dia bangun!!! pastu dia mula rimas makcik aku pegang² kepala dia!!! grrr~


kengkonon aku agah dia nak alihkan perhatian dia....once makcik aku pegang kepala terus dia menggelupur!!! grrr


 nak duduk, nak berdiri, nak dukung, nak main!! ohoii mencabar okeh!!


2 jam kemudian.....


eh serius memang makan masa lama gila nak cukur rambut Zafran....dah la bulan puasa...lagi menguji kesabaran! haha~


 FINALLY!!! lebat gila kan rambut dia....pfft! rambut ni dak encem tanam tepi rumah je....tak timbang pun...malas  πŸ˜


botak licin....


Ramai tak setuju aku botakkan rambut Zafran termasuk lah papa dia....haha~  nak sayang apa??rambut dia cepat gila kot tumbuh! mana tau lepas botak kali kedua, rambut k-pop pulak ke yang tumbuh....KAHKAH~  penangan terjebak drama korea...nyampah! πŸ˜


yeyy! takde dah rupa girl kan?? macho dah kan?? haha  aku suka je tengok Zafran botak...nampak lebih comel, lebih bulat, lebih bambam, lebih cheeky! omg! memang makin panjang akal budak bertuah ni....kepala dah ringan agaknya...ada je idea nak melasak! grrr


Pastu takde dah orang cakap rupa dia ikut papa....hahaha tah pape kedengki dengan husbeng sendiri....eh makin besar dia ikut muka mama dia lah pulak kan kan?? baik setuju cepat! πŸ˜


ok tu je nak cerita...kisah raya later² update kayy...


tata!









IKLAN:


Rahsia suami makin sayang πŸ˜

kulit berseri BEBAS JERAWAT! πŸ˜

EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM, RM68

Kelebihan Ephyra Skin Nano Advanced Repair Serum ~
πŸ’• Pudarkan jeragat degil
πŸ’• Kecutkan jerawat
πŸ’• Hilangkan parut
πŸ’• Anjalkan & tegangkan kulit wajah kendur
πŸ’• Hilangkan bintik hitam
πŸ’• Cerahkan kulit kusam
πŸ’• Baiki tona tak sekata

πŸ€” Hanya sekali sapuan pada wajah ~> nampak terus kesan kulit jadi tegang & fresh + GLOWING!! .
πŸ€” CEPAT MERESAP + TIDAK BERMINYAK dengan teknologi Nano yang dipatentkan dari Swiss
πŸ€” Gabungan Arbutin + Glutathione + Vitamin C + Pure Vitamin E + Willowbark yang sememangnya memberi kuasa maksimum pencerahan kulit secara selamat dan berkesan seawal 7-14 hari.



READY STOCK YE KORANG!

More, ada FREE GIFT menarik sementara stok masih ada! πŸ˜˜





Terima kasih sudi membaca!

6 comments:

Izwa Kamaruddin said...

homey nyer iyeeeeeeeeeeeeeee ;)

Fazleyatul Aini said...

comel btol. mesti dia rasa ringan dan berangin je haha

eima said...

comey tapi kami dah tgk gambar zafran rambut br awal lagi time gambar pi klia ...comey

Hafizah said...

alaa...rambut die hensem. xpe,kot pasni lagi hensem kuarnyer ��

Ibu Ammar said...

comelll

Nyamuk Terbang said...

comeynya hensem boy nie

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015