Jul 26, 2016

Hari Raya Day-11

Assalamualaikum...


Minggu kedua hari raya....hari Sabtu....ada jemputan kenduri kahwin kawan sekolah and open house sedara mara....jommmm MAKAN!! yeyyy! πŸ˜


Rumah pertama kitorang pi rumah BS dak Zafran....saja beraya rumah BS, mengeratkan silaturrahim gituuhhh! orang tu dah jaga anak aku hari², sekali sekala pi la visit kan kan? hihi~  *lupa amek gambar sebab malu! kahh!*


Next, kitorang pi wedding kawan sekolah aku kat Putrajaya...dewan dalam kementerian apa tah...tak ingat! haha~


 my beautiful anak dara....😘


Masuk je dewan mata ni terus terpandang wajah yang sangat² kukenali....laju je jalan pi kat orang tu....haha~


my CIKGU FIZIK!! cikgu Rabiah...dia ajar aku fizik back in 2002...thank you sebab masih ingat saya....eh mesti lah ingat dah kata friends kat FB! hahaha~ πŸ˜


Time ni cikgu dah habis makan, nak balik dah pun....terus cikgu ajak bergambar dengan pengantin....haa jom jom!


ya ampunnn cantikkkkk kawan aku niii!! barakallahuma Shamina and hubby...semoga kekal berbahagia till jannah...


Setel bergambar dengan pengantin baru aku pi makan....haha~  jarang² lah sampai² kenduri terus bergambar dengan pengantin...biasa makan dulu πŸ˜


power ah bang! buat 2 suara, sedap lak tu! menjadi oke! πŸ˜


memang kegilaan lah menu eskrim kat kenduri kawen...pfft! aku menunggu geng² sekolah yang lain sebenarnya....dorang ni cakap nak datang kul 1pm....tapi pukul 2pm tak nampak lagi batang hidung...! aku dah makan sehabis slow....siap ulang² makan eskrim...idak jugak sampai korang ni tau! hehh~


Last² aku dah malas nak tunggu sebab Zafran dah meragam...ngantuk....kitorang balik je...otw keluar dewan baru terserempak dengan geng lain....sempat la menjemah ringkas...payah kalau dah start menjemah memang susah nak stop...memasing mulut pot pet pot pet....dah salam laga² pipi nak bye bye tapi kaki tak berganjak jugak...mulut tetap pot pet pot pet jugak...tah bila nak habis cerita pun tak tau laaaa...hahaha  korang kalau jumpa geng² lama mesti camtu jugak kan?? πŸ˜


Ada je amek gambar dengan dorang...tapi gambar tu hilang!!! MIA kaooo! omg!!! stress nyaaaa!!! seingat aku amek gambar guna henpon dak encem...tapi dia kata guna henpon aku....arghh! misteri sangat! πŸ€”


Next kitorang pi rumah kawan poli dak encem pulak, rumah Aidil...area Putrajaya gak...last minute roger nak terjah rumah dia....mujur dia memang ada kat rumah...hihi~


 kanak² bermain riang ria di hari raya πŸ˜


Sempat la solat Zuhur bagai kat rumah Aidil....


 thank you for having us...jemput datang raya rumah kitorang pulak! bebileeee...ngeee~


Next, pi rumah pakcik aku kat area bandar Sunway...rumah adik ayah aku...dah deal dengan makcik² lain nak datang kul berapa....tu yang kitorang lepak lama sikit kat Putrajaya tu....


my vogue makcik²...adik beradik and ipar ayah aku semua ni....



 yang kiri sekali tu pakcik aku (adik ayah)...thank you pak ajed and acik hamnah for having us! kuah kacang bapak terbaeekkkk!! yana pun tak reti kayyy masak kuah kacang...lol~ πŸ˜


Next and the last house for the day kat Bandar Bukit Puchong...rumah adik tiri ayah....semputttt dah memasing tau! perut senak toksah cakap laaa...melantak macam²....tak makan kang kecik hati tuan rumah kan? gituhhh *padahal kau yang raksasa pemakan!*


 makcik and pakcik² Zafirah...umur je lebih kurang, tapi 'pangkat' berbeza! huhu~


Menu kat rumah acik Lynn nasi putih lauk ayam masak merah, ada gak mee kari tak silap....and few others...aku belasah nasi dengan ayam masak merah je...yang lain tak pandang....dah kata feveret....haha~  Zafirah pun bertambah makan nasi lauk ayam...sedap sangat ler tew....nanti mama mintak resipi kat nenek Lynn eh....ngee~


memang family kami ni pantang nampak kamera....it's in our blood!!!!! πŸ˜


Thank you acik Lynn for having us!


Lepak rumah acik Lynn sampai Isya'....ikutkan makcik² lain nak sambung beraya lagi tu....last² tak jadi sebab ada yang takde kat rumah, pastu memasing dah capek! tu la melantak tak hengat donia....mengah kannnnn....hahaha~   dengan hujannya sepanjang petang sampai ke malam....makin lemau ler badan...nak baringggg je rasa....huhu~


OTW balik singgah cuci kereta...malam tu parents aku balik dari London....sepanjang dorang duk London kitorang guna kereta dorang untuk berjalan²....habis kotor....sebelum kena marah baik basuh sesiap! hahaha~


Dalam pukul 9.30pm baru sampai rumah....parents aku sampai KLIA pukul 10pm gitu tak silap...so sempat la mandi manda, tukar baju...berlengas dah....biasa international flight lambat nak tunggu dorang keluar....dorang nak tunggu luggage lagi, nak solat bagai, perjalanan dari terminal ke pintu keluar kena naik train bagai...warga emas dengan luggage sesepah dan besar², don't expect parents aku berlari lah kan...kahkah! tu yang pukul 10 lebih gitu baru kitorang keluar rumah....anak² mentido dalam kereta....sepanjang hari tak tido bebudak ni...Zafran tu tido la jugak tapi kejap²....sebab bising kan...sian dia...huhu


OTW pi epot saja call mak aku...dia kata dia baruuuu landing! flight delay...cett! dak encem bawak kereta slow²....kang cepat sangat sampai kang boring kena tunggu lama....pi isi minyak bagai....


Dah sampai epot, kena tunggu lama jugak!! pukul 11pm ++ baru parents aku keluar!!! dem! aku pun dah tersengguk² duk dalam kereta...nak tidur kang kesian lak dak encem sensorang...ngee~


Dalam pukul 12am gitu baru sampai rumah....baru boleh mentidoooo! pheww~  dah plan awal esok tu nak bangun tengah hari!! kahkah! tapi plan je laaa....anak² aku bangun je, aku kena bangun jugak....sian dorang main sensorang nanti...huhu


k tu je nak cerita....tata!










IKLAN:


Eh dah gaji kan??? ehehh  meh la try sabun and serum Ephyra...best wooo!


kulit berseri BEBAS JERAWAT! πŸ˜

EPHYRA SKIN NANO ADVANCED REPAIR SERUM, RM68


READY STOCK YE KORANG!

FREE GIFT menarik sementara stok masih ada! πŸ˜˜




Terima kasih sudi membaca!

2 comments:

Nyamuk Terbang said...

vogue nya zafirah

eima said...

zafirah ni duduk sopan je ... mcm ayu keh keh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015