Dec 16, 2013

Pampers Pilihan Zafirah...

Assalamualaikum...


Entry ni sekadar berkongsi pengalaman aku menggunakan pelbagai jenis/jenama pampers yang ada di pasaran....takde niat untuk kondem mana² produk pampers...lain orang, lain pendapat, lain minat, lain cara...so kalau anak korang selesa pakai satu² jenama tu korang teruskan je lah....ini kisah anak aku...Aimy Zafirah...bukan kisah anak orang lain....  :)


************************************************************************************************************



Masa Zafirah baru² lahir dulu, aku beli pampers Pureen Basic...saiz S....aku beli kat Warehouse Sale masa peknen 7 bulan gitu....mak aku cakap baby newborn guna pampers murah² je...kalau tak serasi sok baru tukar jenama lain....aku pegang kata² mak aku sampai sekarang....jangan kata newborn, Zafirah sekarang dah setahun 10 bulan...aku tetap cari pampers paling murah untuk dia...berkira?? kenapa perlu membazir kepada benda yang tak perlu??? :)


So far anak aku takde masalah apa pun selama pakai pampers Pureen Basic ni....dulu aku beli 2 pek...cukup stok sampai habis pantang...ngee~   bila stok pampers dah habis, aku macam gatal la nak try jenama lain pulak...sesaja....  :)




Kitorang beli jenama Hey Baby...sebab jenama ni paling murah di pasaran!! serius murah!! RM24 gitu je...tak ingat...tapi lebih murah dari Pureen Basic laaa....aku kan pegang kata² mak....beli pampers paling murah je untuk babies...hihi~   


Lama jugak aku pakai jenama ni...daripada anak aku umur 2-3 bulan gitu...sampai lah umur dia setahun aku guna jenama ni....so far so good...kadang² ada jugak terbocor²....taik melimpah bagai...bukan aku lambat tukar...time anak aku memberak tu taik dia tetibe melimpah....velocity tahi yang keluar terlalu kuat ku kira.....mungkin...  :p


1 je yang aku tak berkenan pasal pampers Hey Baby....pelekat tepi tu kuat sangat...time nak bukak pampers kemain payah....selalu terkoyak² pampers...susah!! kalau bukan sebab pampers ni paling murah, lama dah aku beli jenama lain..  -.-


Then, bila anak aku cecah setahun, dia macam alergik pulak pakai pampers ni...habis naik merah² bontot....aku yang rimas tengok bontot dia naik ruam....tak banyak...tapi cukup menyakitkan mata aku...kesian pun ada...dia mana reti cakap kalau tak selesa, gatal, pedih....so aku decide untuk tukar lagi jenama lain....


Whoopee!!! aku diperkenalkan dengan jenama ni masa pi Mom & Baby Expo kat Mid Valley bulan 5 yang lepas....masa tu harga promotion beli 2 pek hanya RM50....harga standard RM30++...tapi sekarang ni, tak payah tunggu Expo...kalau Giant, Tesco buat sale, boleh dapat harga yang sama...kadang tu beli 2 pek hanya RM45 je...lagi murah dari Expo kaooo...!! rajin² la terjah Giant or Tesco dikala Sale....so far untuk 2 pek besar ni boleh tahan selama 2 bulan (kurang lebih)...bayangkan dalam tempoh 2 bulan aku cuma belanja RM50 sahaja untuk pampers anak....jimat kannnnnnn!!! ^_^


dan...sejak dari tu sampai sekarang, aku masih kekal guna jenama Whoopee..ada few kawan aku tak sesuai guna jenama ni sebab senang bocor katanya....tu aku kata depends pada anak memasing...  :)


Ekceli ada jugak kadang² aku tukar jenama lain...especially bila jenama tu lebih murah dari Whoopee...kitorang memang akan pilih yang lebih murah la kannnn...mihmih...


bulan lepas kat Jusco ke Giant tah tak ingat pulak...ada sale Diapex....Whoopee tak sale masa ni....so kitorang belasah beli Diapex...stok memang dah takde langsung kat rumah masa ni...darurat gitu....beli satu pek je...nak try dulu....


dan....AKU TAK SUKA Diapex!!! selalu sangat bocor...!! paling tak tahan bila ada sekali tu, Zafirah duduk atas katil...tiba² je basah cadar...tah macam mana kencing boleh melimpah tahhh...padahal pampers dia tak penuh sangat time tu...adeyyy~  pampers Diapex lebih nipis dari Whoopee agaknya...hehh~


Bertabah laa aku perabih stok satu pek besar ni....dah la sekarang musim hujan kan...payah nak basuh baju sebab lambat kering...bila guna Diapex asyik kena tukar seluar baru je dak Zafirah tu...sebab selalu sangat bocor kan....pastu aku panik bila stok seluar basahan pulak habis...grrrr~   then, bila Giant buat sale memang aku beli je stok Whoopee balik...hahaha~


Huggies pun aku pernah try guna...yang jenis sarung macam seluar tu...easy pants ke apa nama dia tah....yang ni dapat free...Huggies selalu sangat bagi free sample especially time ada expo², kitorang rembat la sample banyak²...kahkah   aku tak suka pampers jenis gini....time nak pakai memang senang...sarung je....tapi time nak bukak tu....hehh stress! kena koyak tepi...payah!! tambah bila anak ko tak reti duk diam...tak pepasal berterabur najis dalam toilet... T_T


Kalau ada jenama-jenama lain bagi free sample pun memang aku rembat je...so far zafirah sangat fleksibel pakai pampers pelbagai jenama...hihi yang mana dah ada bad review je aku elak awal-awal...giteww


oke tu je lah kisah pampers² yang Zafirah pernah pakai....


Anak korang...guna pampers jenama apa??  (^^,)




 Terima kasih sudi membaca!

28 comments:

Anum said...

blum ada pengalaman lagi hehe

Unknown said...

airis masa newborn guan drypers..sebab lembut...

lepas pantang try macam2 last2 huggies je yang sesuai dengan dia..

kalau guna brand lain dia naik rahses...seb baik huggies kat Darussalam Presint 9 murah...M80 keping RM27.99...huggies klu kat mall mahal...huhu

Dkna Abza said...

belum pikir nak beli pampes apa lg nia..hahaa.. tunggu 7 bulan baru nak sopim :P

eima said...

pet pet ngen drypers je .. yg lain mudah sgt bocor .. alisha kuat kencing .. hahahaha

Unknown said...

my baby pakai drypers.. tp tu pun utk tido mlm n pi jln2.. dok rumah, pakai cloth diapers je.. sebulan,cukup 1 pek besar drypers. kdg,ada lebih lg. =)

Cik Puan Tqah said...

skrg stick ngan pet pet n mamipoko..pet2 siang mamipoko pakai malam.. weekend pakai cloth diaper.. jimat.. pernah try whoope.. bocor kalau die berak banyak.. paling terbaik mamipoko la.. huggies xtry sbb mmbe ckp boco.. ms newborn pakai pureen ape tah..yg mahal skit tu.. xsesuai sebab merah2 paha rayyan.. tu je la.. yang lain xtry..

Nurul Aziz said...

newborn guna mamypoko
pastu tukar huggies
pastu guna mamypoko balik
pastu tukar huggies total protection sampai la umur setahun ++

bila dah guna size L, tukar guna drypers pulak.. sebab nak murah tapi tapi banyak.. sampai la sekarang.. dah XL.. dah nak dua tahun. drypers takdela best sangat, tapi okayla asalkan tak merah2 melecet sudah.. bocor pun kadang-kadang je..


pernah try whoope gak, tapi selalu sangat bocor.
pet pet pernah.. okay gak..


rasanya anak sy tu pun kulit dia takdela sensitif, cuma hasben jenis kalau dah stik kat satu jenama tu, beli jela yang tu.. tu yang jarang tukar2 jenama lain walaupun jenama lain lagiii boleh jimat. huhuh..


mommychaa said...

i setia guna petpet dkt Mikha.
untuk Kayla drypers :)
sekali beli 6 pek.
sebulan punya stok.
pitam nak membayo tang cahsier tu.
agagagagagaga :)

Chekgu Azrine said...

Aish mcm2 brand try..whoopee pun sllu guna..tp sllu siang guna pampers murah je..mlm guna best sikit..klu mamypoko murah rembat la jgj..tp jrg guna la sbb mhl..wuwu

genuine1224 said...

siang pakai whoopee or drypers. mlm dlu pakai mamipoko, now dah besar pakai drypers jelah. anak blh pakai whoopee, drypers,petpet,mamipoko.lain, tak blh.

PetakBunga said...

diapex jer belum try.
whoopie best pelekat dia boleh lekat balik. pureen keras sikit plastik nya

Agiemas Yummy Yummy..... said...

Pernah guna jenama GIANT tak...anak-anak saya guna jenama tu jer...murah pun murah..banyak pun banyak isinya...

diary_ciknaa said...

wah banyak tol ekperimen yana nih.. huhu.. ciknaa pn suka dgn statement murah tu..tp papa afiq cerewet.so far dia yg pilih & beli. sgt la setia dgn pet pet & drypers..

aizamia3 said...

untuk dak Nuha kali ni awal dulu pakai pureen dry5.. pastu sesaje gatal tangan tukar Huggies.. ok yang ni dak Nuha memang tak boleh pakai.. habis melecet teruk dia punya.. huhuhu.. tukar balik pakai pureen.. ok Alhamdulillah.. dan terkini pakai pulak drypers.. tak berani nak tukar2 dah.. walaupun ada lagi murah..

juicy X said...

utk duduk umah umarfaiq pakai HEY BABY sbb murah. bila sale blh dpt rm22.90 gitu!
overall mmg ok sesangat, dah la murah. cuma pelekat tu jela kuat sgt.

bila g jalan2 je guna petpet.

Shafiqah-Napiah said...

muhaimin semua pampers dia rasi,,,
pet pet drypers huggies pun dia bleh.. xde me
rah2...

Wafee said...

Diapers pilihanku!! hehe...mak saya kate huggies plg best... tapi harga die pn best...hehe

Jemput singgah blog saya juga ye... Masih baru dalam dunia blog ni... Kalau ada tunjuk ajar sangat dialu2kan :)

www.blog-wafee.blogspot.com

Unknown said...

Hey Baby & Kiddi Love
yg murah jeww..
dua2 memg pelekat tepi tu susah nk bukak. tp redha ja la..

mrs kayrul said...

hadif masih setia ngan whoopee...

suri said...

Mamy poko is da best! Walaupun mahal tp sgt best..xpnh lg bocor ke ape..bby sy okay n selesa je pakai...tp disebabkan maheyyyy ya ampun makanya bg la bby sy pakai huggies tp bile nk keluar jenjalan baru bg dia pakai mamypoko...2 jenama pampers ni kena ada kt umah sy

Cik Iman said...

Terfikir nak beli Diapex sebab tengah sale skang tapi dah baca nie takut pulak nak beli ekekek Stick dengan Mamypoko la kot hahahah

Naniza said...

Mammy poko...mmg tahan lame harga agak mahal tp berbaloi

adam said...

Jom pakat beli online kat 11street.my. Hari ni beli untuk PetPet M76 RM20.33 after less discount coupon RM 11 dan payment by Maybank card entitled less lagi 12%. Consider mula giler dapat harga serendah RM20.33.

adam said...

Wife saya sebelum ni beli diaper baby online kat lazada. Sekarang ni beli kat 11street. Rajin sungguh dia shopping diaper walaupun kami belum ada anak lagi. Tolong belikan untuk anak buah dia. Baru2 ni beli 12 pek drypers kat 11stret, 9 pek drypers superhero M80 dan 3 pek drypers S88 pada harga RM20/pek masa offer 11.11 di 11street sebab guna kupon diskaun memang jimat. Wife lebih prefer beli online sebab lagi murah setelah compare harga dengan tesco online dan katalog econsave. Kami lagi 6 bulan baru ada baby harap2 ada lagi offer di 11street untuk bakal baby kami.

Unknown said...

Anak saya dah penah guna whoppe...huggies.. petpet...dryper.. mamy poko.. yg xserasi whoppe.. huggies n petpet sbb asik tbocor je... klu kencing xpe.. bila time tbocor berak.. abis cadar kna basuh.... yg bagus dryper n mamy poko... memandangkan mamy poko agak mahal... so stick pkai dryper je... xpenah try jenama lain xkot xserasi.. klu xserasi mbazir je kan

Unknown said...

Darussalam kt mna

Aisdol said...

10thn pengalaman bab pampers nih. Dah cuba mcm2. Yg plg best mamypoko tp mahal. Jk mampu teruskan. Tp utk yg jimat&berbaloi2 sy guba petpet. Serasi sehingga 4ank. Petpet bg sy terbaik

Unknown said...

awak anak pakai jenama giant saiz apa perekat bets tak.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015