Jun 26, 2013

Celebrate Birthday Ayah yang ke 52 @Black Canyon!

Assalamualaikum....

Birthday ayah aku sebenarnya jatuh pada 22 Jun...tapi hari Sabtu hari tu ayah ada event kat Kuantan...so terpaksa postponed celebrate hari Ahad...lokasi pilihan, restoren Black Canyon, AEON Setiawangsa, AU2...kenapa pilih tempat tu??? sebab pada hari yang sama kan ai ada gathering dengan geng² gojes...lagipun...aku yang nak belanja makan....so kuasa veto adalah di tangan aku! mihmihmih~

Aku deal dengan ayah aku by noon jumpa kat AEON....ekceli tak plan pape pun nak makan kat mana...kebetulan kat bawah Kidzoona tu aku nampak Black Canyon...terus suggest kat situ je...lagipun jerebu tengah agak kuat masa ni...tak kose nak merayau cari restoren lain....mak aku sorang je pernah makan kat Black Canyon, Alamanda...dia kata sedap....belasahhhhh! janji makan...prot kebuluq dah time ni....pfftt!  ^_^



Duckface lah sangat! aku tengah mengagah Zafirah lah time ni...hoho~  dak encem tu macam biasa sibuk main Candy Crush...pastu riak dengan aku tiap kali lepas satu level...cis cis cis!


Dari kiri, adik aku, mak, Zafirah bucuk dan besday boy!! *err boy??*  -.-'



Sementara tunggu food sampai, tok nenek Zafirah la duk melayan peel cucu melasak, membebel...favvy bebudak sekarang asal nampak gadjet mesti lajuuuuu tangan tu mencapai....atok tahan napas je la tengok cucu duk pegang henpon dia...jangan jatuh sudahhh! ngeh³~


alolo manja nya lahhhh cucu sorang ni haaa...cucu sulung katakan! lempang nak??? wakakaka~


okeh jom cekidaut menu yang kitorang order....siapa yang tengah pose tu...ehehh aku suggest toksah baca la entry ni...tunggu malam kang baru baca...kang TERbatal lak pose kang...ai takmo tanggung tau...ngeee~  :p



aku order chocolate blended...mabelesssss!! sampai sekarang teringin je lagi cokolat blended dia...sllurrppp!


hot tea for birthday boy! err rasa teh...patut ke aku evaluate kesedapan air teh?? (-_-")  
ayah aku memang tak suka minum air sejuk...tiap kali pi makan luar mesti dia order air panas...menjaga kesihatan sungguh....aku ni tah bila nak menjaga kesihatan tah...asek minum ais batu je...huhu~


lime fros untuk dak encem! sedap! bajet skill lah kan snap gambar cenggini...dak encem suruh! ngeh³~

Adik aku order ice lemon tea...tak mencabar langsung...! orang nak belanja makan kedai memahal order la air memahal/pelik² sikit...ice lemon tea baik pi restoren depan rumah tu haaa...lagi sedap! bahaha~  sebab tu la aku tak snap gambar air dia....tapi air besday boy pun tak mencabar jugak...hahaha~  dah nama besday boy...haruslah interfrem jugakkk! huehue~  :)

oke seterusnya manu makanan...yummeah!


tom yam pasta apa tah....pasta jenis berpintal tu....tak ingat pulak nama dia....sedapppp!! nikmat sungguh tahap kepedasan tom yam tu....adik aku cakap rasa sebijik cam tom yam secret recipe...sedap la kan?? hehe~


aa pasta gini la dalam tomyam aku tadi...cuma yang ni dried tomyam....ayah punya....sedap katanya....tapi ayah aku ni susah sikit nak mintak evaluate....sedap ke idak muka dia selamba je....so tak tahu tahap kesedapan dia tu macam mana....hahaha~   ayah aku makan memang licin....ayah jenis tak suka membazir...susah la tengok dia makan tak habis....baguihhh baguihhh...berbaloi belanja...ahaks! :p


ni untuk Zafirah...kononnya....rice dengan fried fish apa tah....sedap la jugak....menu ni tak pedas...tekak aku kureng sikit food tak pedas ni....  :)


untuk dak encem...macam nasi goreng ayam gitu....sedap katanya...licin dia makan....  :)


mak yang order...fried green curry rice ke apa tah...yang kaler ijo tu memang kari....mak aku tak suka sebab katanya banyak letak daun limau purut ke apa tah...tak ingat pulak....kalau korang jenis suka makan kari oke la menu ni....ikut tekak memasing lah ye...  :)


Menu adik aku tak amek lak gambar...hahaha  dia duk jauh sangat...dia order pasta apa tah...umpama pasta masak kicap....masak sendiri kat rumah lagi sedap...hahaha katanya lah....nasib dia makan habis...huhu~

Lagi satu menu aku lupa nak snap, ayah aku order fish cake...tak sedappp!!! rasa otak² tapi banyak nau daun² apa tah dalam tu...pastu agak liat....tak kena lak dengan piawaian tekak aku...maaf ye...  :)



Ni yang bestnya bila keluar dengan family aku, mesti mak or adik aku yang tolong melayan sang puteri di meja beradab...mama boleh concentrate makan dengan nikmatnya! muahahaha~  

Selalunya dak encem habis makan dulu dari orang lain...lepas dia habis makan, dia la yang sambung melayan sang puteri....mama macam biasa makan kalah pengantin....kunyah patplohpat kali....ikut sunnah katanya....oh itu juga salah satu rahsia kurus ai walaupun makan banyak.....kunyah lama²....sekian terima kasih! (^^,)



Makan dalam 4-5 suap je pung! pastu nak mainnnnnnnnnn! grrr~   tengok mata tu dah sembab...anak orang lain aku nengok dah selamattttt belayar di alam mimpi....Zafirah??? hehh~  letih duk dodoi² selawat nabi...dia lentok kat bahu kejap je....pastu nak main lagi...grrr~

Dan disebabkan Zafirah makan nasi ciput gila....rasa sayang lah makanan berlebih² tu....ai is tak suka pembaziran...bila kita selalu membazir terutama makanan, rezeki susah nak masuk nanti....wallahualam.... makanya ku gunakan magik prot raksasa ku untuk menyelesaikan masalah pembaziran tadi....pfftt!



haaa kaooo! settle 2 pinggan aku bedal....cuma nasi tu tak larat lah aku nak kasi licin....sobsob~  maafkan saya nasi....


Secara keseluruhan aku sangat puas hati dengan food kat Grand Canyon! service pun bagus...masa bayar tu staff dorang siap tanya lagi if ada yang tak puas hati pasal meal dorang....thumbs up! aku suka service gitu....sebab dengan cara tu ko boleh repair apa yang kurang....

Total aku kena bayar dalam RM130 gitu (kurang lebih)....sekali sekala...oke la....bagi aku, apa lah sangat nilai RM130 tu banding dengan total duit yang ayah dah keluarkan sepanjang besarkan aku....when comes to family, aku memang akan sentiasa usaha untuk berikan yang terbaik walaupun hanya belanja makan....dorang memang tak minta....tapi aku buat untuk kepuasan hati aku sendiri....  :)

Happy 52's birthday ayah! semoga terus dimurahkan rezeki melimpah ruah, dikurniakan kesihatan berpanjangan dan diberkati oleh Allah dalam apa jua yang dilakukan....amin~

hugs and kisses! xoxo~  ^_^




 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

16 comments:

Puan Eka said...

mcm sedap.. nak cuba lah nanti. hewhewhew

mrs kayrul said...

selamat hari lahir pakcik...pernah dulu makan kat situ sekali...sedap..

nak repeat jauh plak tempatnya

Unknown said...

tiba2 rs lapar :(

Julia Johari said...

Nk try ar nanti...hahah oh rahsia kurus kunyah lama2...ok ikutttttttt hahhaa

Mia Kassim said...

Salam kenal....nampak sedap semua makanan tu (^_^)

Unknown said...

yer..sy sgt suka choc blended black cnyon..serius sedap....xckup 1, sy tapaw bwk blk..hihi

diary_ciknaa said...

ada next gathering plak yer..
dgn family gitu.. terbaikk! hehe.

Fazleyatul Aini said...

aku suka tomyam dia best gila ! everytime aku ada kerja kat putrajaya, sanggup ngular p alamanda sebab nk mkn tomyam tu sedappp

Unknown said...

kecur dah liur ni...tak pernah lagi makan pasta spiral masak tomyam..

erin said...

aaa black canyon mmg sedap kannn

Unknown said...

pernah makan dkt restoran grand canyon kt alamanda. leh tahan sedap

eima said...

ko muka ayah ko adek ko muka datin kan ..hepi besday Datuk ....

Unknown said...

di mata akak ni nasik zafirah yang paling menyelerakan..:)

aizamia3 said...

part yang dak Zafirah punya gak best.. + nengok dia makan comel je..
dak Ujang.. mana de comel.. ngeh2..

hamba allah yg dianiaya said...

kedai tu xde sijil halal yg sah mahupun logo,sos dari thailand,kat selayang tu packing je,kne tipuje melayu kita selamani,dorg xpenah mohon sijil halal sebab ad benda xhalal dari situ,gaji tinggi tu ramai yg dicucuk hidung

Unknown said...

allahuakbar..betul ke xda sijil halal...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015