Nov 25, 2011

Tazkirah Hari Ini (Part 23) | What is Hijab?





Hijab with 5 layers of makeup, is NOT hijab. 
Hijab with tight clothes on is NOT hijab. 
Hijab with hair on the side is NOT hijab. 
Hijab with a bad attitude is NOT hijab. 


For beautiful eyes, look at fitna-free stuff. 
For a beautiful face, stay natural. 
For a beautiful attitude, stay away from bad deeds. 
For a beautiful look, wear the uniform that Allah gave you. 
For beautiful lips, speak the words of Allah. 

Oh sisters THAT is hijab!

Sumber::  status FB my kazen  =)








p/s::  Jumaat terakhir bagi tahun 1432 Hijrah  (^^,)






Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

13 comments:

Dkna Abza said...

hijab bukan untuk bergaya jer tapi untuk mengikut perintah Allah :)

eheeeemmm...cheese dah dipos. Maybe esok sampai yea. Jangan buat lupa tak mau terima dari pos laju heheheeeeeeeeeeee ;p

yanamib said...

@Adylia Qarissa:: cisssss~

Cikrosecute said...

Comelnya kartun tue....n3 nice...

Anum said...

terima kasih untuk n3 hari ni

Unknown said...

setuju sgt kalau berhijab...berhijab mengikut landasan islam...self reminder amin

Nur farahiza said...

ye setuju , jgn sbb hiasan kita nak berhijab

Fazleyatul Aini said...

good sharing darl ^_^

aizamia3 said...

cantik tapi kalau separuh je tertutup pun tak guna jugak..

Rtp Farra Arisha said...

agreed to all of these points :'))
happy friday..

kurus said...

WINDUUNYA KAT YANA

tkasih atas tazkirah yg bermakna nie .. sukeeeeeeeeee :))

Faz Abas said...

Agreed with Yana. Sekarang ni bertudung sekadar mengikut trend tetapi lebih elok daripada mereka yang tidak mengenakan tudung langsung.

jemput join contest di http://kisah-dan-kasih.blogspot.com/2011/11/contest-novella-di-kisah-kasih.html

Unknown said...

suka entry ni.. thanks sharing kak^^

Juliet_iRa~" said...

suka entry ni..

:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015