Dec 31, 2017

2017, Tahun Penuh Pengkhianatan!

Assalamualaikum...


Dah lama tak buat entry meroyan. Ingatkan bila dah jauhkan diri dari pengkhianat², tenteram lah hidup aku. Aku silap!! Pihak sana bukan main kecam aku kaw kaw. Siap libatkan pulak adik beradik ipar duai bagai.  Eh family kau yang khianat aku, bila aku marah, aku pulak yang salah??


Ye aku ada jugak meroyan update status FB. Tapi ayat aku semua BERKIAS! Hanya yang terlibat je akan faham. Adik aku pun tak tahu cerita bhai! Status² tu pun bukan bersifat kekal. Lepas dah rasa lega aku delete balik. Tapi dorang bukan main menjaja cerita aku kat orang lain. Screen shot status aku masuk dalam group.


Dah alang² ramai yang tahu (daripada dulu hanya 'kita-kita' je yang tahu), tapi sebabkan komen si kakak yang membuka pekung, haa marilah aku enlighten semua orang. Ni yang korang nak kan?? 


Punca
Nurul Ashieda binti Abdullah


Daripada punca yang jadi, aku mula jauhkan diri dari SEMUA orang yang terlibat! Kau jangan sembang lebih kata aku yang overreacted! Kau tak rasa apa yang aku rasa!


Mula² aku cuba kuatkan diri untuk HIPOKRIT! yaa hipokrit macam kerabat sana selalu buat. Aku just inform gitu² je yang aku dikhianat teruk. Tau apa respon aku dapat??


"takde apa lah....yana oke"


TAKDE APA kau cakap???

FU**!


Then aku realize, kalau aku teruskan dengan sikap hipokrit, aku yang kemurungan, mungkin akan sampai tahap depresi. Sebab kerabat pengkhianat sikit pun tak pandang serius dengan luahan aku. Kesian anak² aku. Dari situ aku mula 'buang' semua yang ada kena mengena dengan si pengkhianat, SEMUA darah daging dia! Aku tak benci semua, aku KECEWA. Kau tau tak kecewa tu level dia lagi tinggi dari marah?? 


Then, bila aku dah mula bertenang, datang masalah lain pulak. 



Dari punca ni jugak lah mak bebudak ni emo dan meroyan! Padahal dia tahu KENAPA aku buat macam tu! Siap up status mengeji aku. Ayat takde kiasan langsung! Macam mana aku tau?? Adik aku cerita. Tapi kau ada nampak adik aku serang komen kat FB kau?? Status keji kau tu pun adik aku tak screenshot tunjuk kat aku. Sikit pun dia tak cerita apa yang kau royan kak! Takde siapa tahu pun tu anak kau. Rata² yang baca blog aku semua positif minded. Kalau ada yang tahu pun cuma akan tertanya², "kenapa gambar blur?", TAKKAN lebih dari tu. Aku tak pernah ada masalah pun dengan kau anak beranak. Kau je otak negatif suka mengata belakang.


Aku tak kisah kau nak ngadu kak. Betul tak kisah. Aku pun malas nak campur emosi kau yang tah pape tu. Tapi kakak kau serang FB aku dah kenapa? Bukak pekung di dada sendiri?? Dia sibuk jadi hero tapi tak tahu hujung pangkal cerita. Tak malu ke? Kau perempuan kak, kau ada suami ada anak², kau sepatutnya lebih faham apa yang aku rasa sekarang ni. Bukannya kau tolong tambah minyak dalam api yang panas! Takkan nak tunggu aku doa kena kat batang hidung kau sendiri baru kau nak ada akal?? Anak² kau tiga perempuan kak. Mohon fikir panjang sikit! Laki kau sakit pun kau dah menggelupur satu badan. Aku rasa kalau kau kat tempat aku mau kau bunuh diri kak! Percayalah! Kau ingat 'sedara' kau khianat aku biasa² je ke?? Aku tak selemah kau! Sebab tu aku boleh mantain happy sampai sekarang. Aku boleh move-on dengan anak² aku TANPA perlu aku menjaja cerita buruk keturunan kau kak. Tapi kau dah melampau!


Nak screen shot entry ni kecam berjemaah dalam group pun silakan! Aku malas dah nak jaga hati orang. Aku dah penat menangis. Anak² aku pun nampak aku sedih. Korang cakap senang laaa, 'jangan babitkan family'. Kau tak rasa apa aku rasa!! Better shut up and stay out!


Lumrah manusia, memang takkan faham perasaan orang lain selagi tak kena kat batang hidung sendiri. Aku pun tak harapkan korang faham keadaan aku. Tapi cukup lah JANGAN ganggu hidup aku! Jangan sibuk pertikai kenapa aku bertindak begitu, begini. Aku pun tak kacau hidup korang! Aku jauhkan diri ada lah. Tak hingin pun nak amek tahu hal hidup orang² zalim macam korang!


Aku nak explain lebih² pun no point. KAU TAKKAN FAHAM!


My blog my right! Kau tak suka apa yang aku tulis tu masalah kau! Pi buat blog sendiri!



Apa² pun, aku maaf kan kau kak dengan kakak kau yang cuba nak jadi hero tu. Betul, aku maafkan. Kau nak teruskan emo sukahati lah kak. Aku dah penat fikir.


Move on itu melangkah maju, bukan melupakan!

Hanya mereka yang TERLIBAT sahaja akan faham entry ni mengenai apa...MELAINKAN adik beradik tu pi bukak aib sesama sendiri...


Mulut tempayan pun aku tak boleh tutup, apa lagi mulut manusia.




-END-





p/s: Takde kaitan dengan family aku. Mana ada family khianat sesama ahlinya kan??Semoga tahun 2018 lebih indah, lebih tenang, lebih damai. Amin

p/s²: Aku takde dan TAK PERNAH ada anak buah. Anak sedara je ada setakat ni. Adik aku belum kahwin lagi. Tak payah la buat spekulasi sangat!



Terima kasih sudi membaca!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015