Jan 8, 2015

Cucu Manja T_T

Assalamualaikum...


Dalam family aku, Zafirah ni cucu sulung...kalau campur dengan kazen² bagai, Zafirah kira cucu kedua lahhh....belah mertua, Zafirah cucu kedua...tak kisah la campur dengan sepupu² mertua atau tak....Zafirah tetap cucu kedua...paham?? ngeee~ :p


Since dalam family kecik aku Zafirah ni cucu sulung dan buat masa ni satu² nya cucu mak ayah aku, dia punya tahap manja tu memang mintak penampar! aku cukup stress bila dia mengada² depan uwo and atok...dorang lak suka nak menangkan cucu....cucu kena marah, dipetirnya mama papa...ehh apehal?? dah dia buat salah kena la marah! grrr~


Time keluar jalan² or pi makan dengan mak ayah aku lagi banyak drama....sukati dia je paw macam²....kalau pi shopping mall, dia nampak kedai menan ke apa² yang dia berkenan, laju je dia lari² pi kat atok...kalau aku tengah dukung dia menggeletik badan mintak turun sebab nak dukung dengan atok! bila atok dah dukung mula lah sandiwara pujuk rayu, pantun, syair semua keluar semata² mintak atok belikan menan yang dia berkenan....selagi tak dapat selagi tu lah merengek, pujuk rayu yang bila ko dengar rasa nak kurung dia dalam kereta! T__T


So far Zafirah tak pernah lagi drama yang tahap berguling² depan kedai, teriak, melalak macam nak kena sumbat cili *kejam tak aku?*....Zafirah punya merengek gitu² je....kalau bawak dia pi tempat lain, alihkan perhatian dia ke benda lain dia oke je....tapi lepas tu ko kena hadap la dia reverse psiko balik setiap minit duk ulang² ayat, "nanti mama beli menan untuk aimy ehh..",  "mama takde duit ke? nanti aimy bagi duit beli menan....", "aimy nak pergi situuu...tunggu mama cuti ehhh..." and soooo onnnn....sampai lah aku ganti menan yang dia duk berkenan tu dengan benda lain, baru lah dia diammmm!!! grrr~


Aku tak pernah ajar beli menan Zafirah...kalau aku nak belikan menan untuk dia, aku bukan beli depan dia...sebab aku taknak biasakan dia asal nampak menan kena beli...NO!! biasa kalau keluar dengan aku and papa dia tak mintak² sangat...kadang lalu depan kedai menan dia tengok je...pastu buat la ayat sedih, "nanti kita beli tu ehhh..."  pastu sambung jalan ke depan...sikit pun tak merengek..kalau merengek pun senang la nak pujuk....cuma bila keluar dengan uwo and atok je dia punya mengada tu...eiiiii stress mak kau! (-_-")


salah satu contoh benda yang dia berjaya paw uwo...hehh~  dalam tu biskut oreo...Zafirah memang suka makan oreo...ikut perangai atok...pastu dah habis makan biskut, lori tu boleh buat menan...erm berbaloi la jugak beli...2 in 1 kekdahnya...huhu~


belum sempat bayar dah main dulu....atas lantai pun tak kisah...janji main! -.-'


Baru ni pi lunch kat Ayer 8 dengan family aku...biasa lepas makan ayah suka laaa main² dengan Zafirah...main kejar², nyorok²....time nak balik lambatttttt je ayah and Zafirah nak sampai kereta...tunggu punya tunggu sekali nampak la dari jauh Zafirah berlari² riang...terlompat²...pastu nampak pulak ayah tengah pegang beg plastik...AGAK DAHHH!!!! mesti ada benda dia paw atok!!! grrrr~


Nak tau apa benda yang ayah beli untuk cucu manja dia tu???







 beg upin ipin! grrr grrr~   pouch kecik tu pun include sekali dalam beg tu....ko tau berapa rm beg ni????


RM49.90!! hoiii toke upin ipin pi haji balik hari ke camne?? haihh~  dah la aku kureng berkenan dengan upin ipin...pastu tengok ayah beli beg dengan harga macam tu...hurmm demi cucu kekdahnya...aku tau harga pun sebab ayah tinggal resit dalam plastik...tu nak mintak claim balik ke camne yah?? kahkah  >_<


apa sengih²?? tampar nak??


aku jumpa baju ni masa pi golkos hari tu...tapi tak beli laa sebab mahal! tapi aku nak tempah! siapa ada buat printing baju budak?? suggest kat komen box plisss! (^^,)




**********************************************************************************************


IKLAN:




CANTIK > SIHAT > KURUS = EPHYRA!


jom order laju²! harga kasih sayang untuk korang! lebih murah dari harga pasaran ye! and ouh aku jual Ephyra original....bukan fake tauu...thanks korang! ♥ ♥ ♥





Terima kasih sudi membaca!

11 comments:

AYuNG said...

haha...budak2, mmg gitu ler...
manja kemain!

Fazleyatul Aini said...

bijak dia ni
dia tau dia mesti dapat punya
ko tak bagi, atok dia mesti bagi. haha

Unknown said...

memang macam tu yana..mak saudara suami akak pun hadapi dilema bab2 ni..nama je mak saudara tapi umur muda dari akak..masalah dia mak dengan ayah mertua selalu manja kan anak dia .depan dia ok je..tak de mintak2 ..keluar dengan tok dan tokwan macam 2 akalnya..hahahah...dia cuma risau pandangan adik beradik ipar yang lain.yana tak pe la..ada dua beradik je.cucu sorang..apa kisah?hehehe

eima said...

mmg uwo penah cerita pasal cucu sorg die ni .... rupenye mmg cucu kesayangan pun .. hehhehe
bertabah la yana ... anak2 mmg klu atok nenek depa tu manja lain macam pun ...

Puan Eka said...

hihihi eka cucu sulung belah mak. Memang anje2 la kekdahnya mcm Aimi ni hehehe.

Apa2 mesti kita dlu. Ramai yg kedengki dan jeles. Kite dlu pun duduk ngan atok nenek gak hehehehe.

Rambut Aimi cantiklah. Halus mulussss

Anonymous said...

hahaha.. sma ngan aisya.. balik sabah habis dia paw nenek and atok dia.. nenek dia suka la sebab jarang jumpa kan.. ikutkan je apa dia nak.. ni aeera belum pandai nak meminta lagi ni.. haaaaaa..

cer try cni... https://www.facebook.com/retroartmalaya?ref=br_tf aritu tempah baju i am kat cni.. tapi x pasti if dia ada buat design lain.. heeeeeeeeee

Nyamuk Terbang said...

amboi manja sgt nie...kemain senyum lebar dapat beg tu...

Liyana said...

heee memang pun.. klu dah cucu sulong... haaa penuh bilik dengan mainan yang atok bagi -__-'

aizamia3 said...

untung dak Zafirah..
tapi akak dulu pun macam tu jugak.. cucu perempuan sulung kan.. ekekeke..

::EIDA:: said...

sila byar ye. resit tertinggal itu hint HAHHAHHAHAH

maszull said...

assalamualaikum yana...cucu siapa yg x sayangkan...sayang cucu lebih dr anak...itulah perasan seorang grandma yg syg sgt kat cucunya...mama pun ada cucu mcm tu juga...:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015