Mar 17, 2017

Pump It Milkbooster - Sapu je!

Assalamualaikum...


Sejak Zafran cecah setahun, aku perasan production susu dah mula drop...stok EBM dah makin kurang...sampailahhhh tahap dah licin stok EBM, kelam kelibut lah mencari ganti susu FM untuk Zafran...halahaii sedih sangat! tapi aku bersyukur, sebab aku masih lagi gigih ngepam walaupun stok tak banyak macam dulu....Zafirah dulu genap setahun je aku dah bagi FM...pastu terus stop ngepam...bagi direct je lepas balik kerja tu...siang² minum FM kat taska...


Yang Zafran niii...haihh~  macam² jenis susu dah aku beli...semua dia REFUSE! termasuk lah susu paling popular dan mahal, Pediasure tu...ramai gila suggest susu Pediature termasuk lah nurse KK and doktor nutrisi....


TAPI Zafran tetap refuse!! kadang² dia ada gak minum FM sikit²...itu pun susu Dugro yang dia lalu nak telan...pastu lama² dia mogok terus minum susu dalam botol...termasuk lah susu aku!! argh pening mak kau nakk!! dah la berat abnormal, susu pun nak mogok² takmo minum...haihh~


So sekarang, aku masih lagi breastfeed Zafran, cuma stok tu kais pagi kais petang gitu lahh....tak semeriah dulu...masih lagi gigih ngepam 2-3 kali sehari kat opis...tapi hasil dapat sebotol je kaooo (4oz)...sobss! tapi mujur jugak dia memang dah kurang minum susu, banyak makan and minum air masak je...kat rumah, DF macam biasa....


Then baru ni, ada orang kenalkan aku satu produk milkbooster yang hanya guna kaedah SAPUAN...pepaham je dia aku ni jenis pemalas nak makan supplement...haha~  so dia sarankan aku guna kaedah sapuan ni pulak...



Breastfeeding Survival Kit! kemain nama...haha~


Produk milkbooster pertama yang menggunakan kaedah SAPUAN...yaa puan-puan sekalian...anda tak salah baca...milkbooster ni tak perlu makan, tak perlu bancuh², telan²...hanya SAPU sahajaaa...ya ampun dah kenapa senang sangat??!!! πŸ˜


Ada 3 botol essential oil blend dalam survival Kit ni...setiap botol mempunyai fungsi tersendiri....meh dekat meh ahkak cerita details fungsi setiap satu botol tu...


MILK UP 
πŸ’•Jika susu merudum teruk, sapu kat breast setiap kali lepas menyusu/pump. 
πŸ’•Untuk maintain, sapu sehari 2 kali. 


RELAX MAMA 
πŸ’•Sapu kat bahagian belakang leher & belakang telinga. 
πŸ’•Boleh juga guna untuk buat urutan susu kat bahagian tulang belakang. 
πŸ’•Boleh juga titiskan di tapak tgn & sedut bau nya untuk relax.. 


SORE AWAY 
πŸ’•Sapu 1-2 drop kat bahagian puting yang merekah / melecet. 
πŸ’•Boleh juga digunakan untuk breast firming.




Aku dah try 2 daripada 3! yang Milk Up and Relax Mama...tak sampai seminggu lagi cuba....hasil?? setakat ni agak memberangsangkan...yang Relax Mama tu paling best! sebab bau oil tu memang bebetul buat kau relax...! eh emosi ibu pun boleh efek production susu tau! so ibu² kena relax, baru syok nak pumping and breastfeeding! yeyy!


Ni lahhh ingredients dalam setiap botol Pump It...semuanya guna essential oil...memang tengah trend orang guna essential oil zaman ni kan? takkan korang nak ketinggalan ketapi pulak....ishh rugi wooo😁


Bawah ni aku sertakan sekali beberapa testimoni pengguna² Breastfeed Survival Kit Milkwithlove...jangan terkejut pulak tau tengok result dorang...lain ibu lain result dia...depends pada badan memasing...tambah pulak kau kena disiplin sapu oil...kalau culas jangan nangis lah hasil pun tak seberapa...ngerti?? πŸ˜









Jeles betul baca testimoni mommies ni....haha~  yelahh aku baru pakai 2-3 hari takleh laaa lawan dorang punya testi...untuk mendapatkan kesan yang lebih efektif, korang kena sapu sekurang²nya 2 kali sehari oke! jangan culas plisss~


Harga mahal tak??

erm untuk korang yang biasa dengar pasal Essential Oils mesti dah boleh agak roughly berapa RM....bagi aku harga memang mampu milik...untuk set kit ni kalau harga PROMO RM125 sahaja! sebotol oil tu berbulan korang boleh guna tau (berdasarkan pengalaman guna essential oil)


More, kalau nak beli sebotol je pun bolehhhh...tak perlu la beli set kit macam aku ni haa...beli mana yang korang rasa nak pakai je...harga lain² untuk setiap jenis oil...korang boleh refer website dorang kayy (link kat bawah)...


Lagi satu trick aku nak share, oil ni jugak boleh dijadikan sebagai pewangi kereta...titiskan je kat cotton ball pastu sumbat cecelah ekon kereta...siap! aku titiskan oil Relax Mama sebab aku suka sangat bau dia.... ehh ni tricks biasa untuk pengguna² essential oil tau...bau dia lagi wangi dan menyamankan otak banding perfume kat kedai tu....kau seduttttt dalam² aromaterapi oil tu, insyaAllah takde la kau meroyan stress sebab kena redah jem berjam²...hehe~


Kalau jenis busy mommy yang sampai tahap kena pam susu dalam kereta lagi digalakkan guna kekdah ni...sambil pam sambil kau sedut bau oil...nyaman wehh


Apa lagi mommies, takkan tengok je?? jom kita usaha kembalikan production susu yang banyak sama macam dalam pantang dulu! πŸ’ͺ


Klik link bawah ni untuk pembelian

Web: www.milkwithlove.com.my





Terima kasih sudi membaca!

3 comments:

Anonymous said...

Excited ni nak try..

Nora Karim said...

Moga dipermudahkan Allah journey untuk menyusukan anak. Usaha insyaAllah ada hasil.. :D

dorsett pink said...

bagus info ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015