Oct 7, 2013

SusunAtur: Rak Atas Kabinet Dapur

Assalamualaikum....



Dulu, dapur kecik, kabinet kecik...
penuhhhh barang² atas kabinet...
tapi aku ghase, makin besar dapur, kabinet,
makin banyak barang nak dilonggokkan atas tu... #aptb  (-_-")


macam ni....~



selekeh dan serabut!
bila nak membancuh air milo,
kena alih²kan bekas² lain ke tepi...
lepas tu nak kena susun balik...
lecehhhhhhhhh!! buang masa sangat!
kalau tak susun balik bekas² yang dialih,
nampak bertambah serabut la kawasan ni....grrr~
lagipun tak praktikal dengan susunan gini....
nak amek barang payah, nak menyusun balik pun payah....


Solusinya??



Guna rak macam ni....
mak aku beli kat Cosway...
cosway pun banyak jual tools untuk susun atur...
rajin² la terjah...
nah...boleh guna nombor ahli makcik aku..
vpm 065160...zuraini... ^.^


dan....


hasil bila ada rak...




lebih tersusun dan teratur!! yeyy!!




untuk segala botol² rempah dan perasa aku susun dalam bekas gini...letak tepi dapur gas so senang nak mencapai time masak.. :)




ni untuk sebahagian kitchen cabinet (kc) kat dapur aku..
kc aku ni bentuk L shape...
bahagian lain aku tayang dalam entry lain lah...kekeke


so far aku puas hati dengan susun atur gini..
mungkin akan datang akan sentiasa dirombak...
atau bila dah boring dengan susun atur gini...
mungkin....tu pun kalau rajin...kahkah


Macam mana korang susun barang atas kc korang?? (^^,)








p/s:  iols tak pasti la harga rak ni berapa...sebab mak beli dah lama...sebelum pindah rumah lagi...erm rasanya dalam RM29.90...semalam pi cosway aku tengok takde dah pattern gini....mungkin akan datang ada balik kot...hehe~  ^_^


 Kalau suka sila lah LIKE! Terima kasih sudi membaca!

20 comments:

Fazleyatul Aini said...

mak aku yang susun, ikut selera dia hahaha. aku main capai je. tapi kemas balik la kang memetir lak mak aku dok buat kecah dapur dia

Anum said...

kemas

Fizah said...

sy prefer sembunyi semua brg dlm kabinet..atas dapur tinggal piuk nasi, sterilizer, air filter, tiga sekawan kunyit garam gula dan tempat myk..tu je..tp penuh gak nmpknya psl table top kecik..:)

anez zamri said...

barulah kemas..hehe

Cik Asma BLuppy said...

kemas je. baru la mata sedap memandang kan... hehe

MAY said...

saya tengah tgu masuk umh baru..baru tau susun atur macamne..hehe...umh sekanrang?takde kabinet...hehe..pki meje panjang je..utk ltak brg2..

Unknown said...

brape RM nie yana?
mahal x?
umah daku xde kc
huhuhu

PeRdU cINta said...

5 s..hehehe..semakin luas tempat semakin banyak barang nak letak dan susun.. :)

puansazusarin said...

kemas2...umah pun tengah serabut...mood mengemas xmai lagi..hehe

IeRA said...

Tersusun jer... rajin betul tuan rumah.

Jika senang singgahlah
http://teratakiera.blogspot.com/

Nurul Ashikin said...

eh nak tirulah nak beli jugaklah ^__^

Unknown said...

kalau akak pulak semua masuk kabinet..kiranya kalau ke dapur tak nampak la semua bekas gula ke,milo ke..heheheh..atas kabinet ada cerek letrik dengan periuk nasik je..

Unknown said...

post entry sebegini menarik dan ada gaya boleh jadi interior designer la ....

aizamia3 said...

kalau tiru pun takpe kan.. sebab umah kita lenlain.. hehehe...

Mimy Hamid said...

akak ada beli kat cosway tapi guna simpan periuk

pencari cinta said...

Jemput ke blog sy...sy ada jual banyak barang2 menarik sesuai utk organizing dan utk keperluan harian...

Anonymous said...

Smart...

Unknown said...

lepas letak rak tu, nmpk sgt kemas huhu like100x :)

Unknown said...

sukanya....kemas.....cantik....

Cikgu Abah said...

nampak bezanya...before and after...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015