Oct 20, 2009

Aktiviti di kala bosan...


Uols sume knl kn makanan kt atas nunnnn...omputih kate 'junk food', org melayu kate 'jajan'/'makanan sampah' (direct translation ye..huhu)
Tapi apa2 sebutan pon, yg pasti makanan2 mcm tu adalah TIDAK baik utk kesihatan mental dan fizikal...

Tp ramai di kalangan kita, especially org2 muda ni ske ngunyah jajan2 ni...aku juga x terkecuali memasukkan junk food ini ke dlm protku...yg aku tau, junk food ni slalu di makan di masa lapang..cam setgh org hobi masa lapang baca komik, novel dsb, tp ada juge yg ske abskn masa dgn mkn junk food....benarkah begitu???(pehal cam 360 je ayt aku..hik3~)

Senang cite aku amek cth diri aku sndiri la kn..pjg sgt kias2...letih menaip..hohoho...
Sebnrnye, sejak semlm lg opis aku ni sunyi je..ramai staff (5 org je) xde..g kursus, g outstation..5 org tu kire ramai la sbb company aku kje ni company kecik je..staff xsmpi 20 org pown!! cian kn..isk...opis aku lak akn trus sunyi selama 2 mggu...erk!

Pehtu bos lak bz, so dgn bangganya aku ngaku aku ni staff yg mkn gaji bute...lalalalalala~
mggu depan genap la sebln aku keje cni..so far keje mmg xbyk..so bila xde keje, mula la rasa cam nk meroyan je kn...aku pn xphm maksud meroyan tu ape..ikut sdp bhasa je aku ni...huahuahuahua..

Smpi je opis kul 8.30am, aku mesti bekpes..xkire la ns lemak ke, kueh mueh ke...then, smentara tggu lunch kul 1 tu, aku mengunyah lg...mkn la kepek2 ke, biskut2 ke, kopok2 ke, cekelat..etc..etc..etc...naseb la kdai runcit dkt dgn opis aku..stock jajan mmg wajib ada ats meja...nyummm..nyummm...~ Klu bkn aku yg bli, mesti ada staff2 len bli, pehtu weols share ramai2..sharing is caring...ngeee~

Dan begitulah rutin harian aku kt opis ni..naseb la aku ni payah nk gemok..berat aku plg tggi pnh smpi pon 43kg..tu pn aku xsure penimbang tu elok ke atau da rosak..hahaha..tp jgn ingt org kurus ni xde penyakit..riso gak kut2 kolestrol tggi ke..xpsl2 kna skt jantong/drh tggi time usia muda..adeh~ What to do??junk food mmg sdp dikunyah di kala bosan...huhu~




p/s: ptg ni nk bli ns kukus kt seblh opis aku ni..sdp gilerrrrrr lauk2 die..insyaAllah sok aku tls n3 psl ns kukus ni k!! dh2..pi wat kojo..jgn tiru cam aku, mkn gaji bute je...not allowed!!





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015