Jun 6, 2017

Minum Susu Kambing Etsumell Choco Oat Untuk Lebih Bertenaga Sepanjang Bulan Puasa

Assalamualaikum...


Pejam celik seminggu dah puasa kan? Macam mana puasa setakat ni? harap dipermudahkan lah semuanya...amin~


Puasa tahun ni aku masih menyusukan anak. Sama macam tahun lepas. Jadi untuk pastikan badan aku sentiasa cergas dan susu aku tak drop, aku kena makan makanan yang berkhasiat. Tak boleh nak hentam makan sebarangan especially junk food atau fast food. Nasi WAJIB ambil during sahur dan berbuka.


Pernah jugak terbabas tidur, lewat bangun sahur. Sempat bancuh air dan makan kurma 2 ketul. Tapi mampu bertahan sampai petang! Alhamdulillah~  kagum juga dengan diri sendiri sebab boleh bertahan. Haha. Yelah badan aku ni senang masuk angin kalau tak makan atau lambat makan. Gastrik 1 hal, migrain 1 hal. Memang dah redho kalau terpaksa berbuka. Tapi Alhamdulillah Allah permudahkan urusan aku. Berjaya tahan sampai Maghrib ๐Ÿ’ช


Rahsianya??


Aku mula amalkan susu kambing Etsumell since puasa pertama lagi. Kandungan OAT yang ada dalam susu tu yang buatkan aku kenyang dah bertenaga.


Antara kandungan dalam susu Etsumell Choco Oat:
๐Ÿ’• DELIMA
๐Ÿ’• KURMA
๐Ÿ’• MADU
๐Ÿ’• HABATU SAUDA
๐Ÿ’• KISMIS


Dah ada khasiat susu kambing, campur lagi bahan² sunnah, double triple khasiat oke! Semua bahan² yang ada dalam susu Etsumell Choco Oat memang elok sangat untuk mak-mak yang menyusukan anak macam aku. Orang pregnant pun elok sangat tau amalkan! tak payah susah² pi bancuh macam² jenis air, nak blend buah bagai. Semua kelengkapan nutrisi dah ada dalam susu Etsumell. ๐Ÿ‘


eh kanak² pun boleh minum. Saranan kekanak setahun ke atas. Perisa coklat, lagi lahh bebudak suka. berebut² Zafirah minum dengan adik dia. haha~


Gini lah rupa susu Etsumell. Dapat sekali spoon scoop tu. Aku biasa bancuh 3 scoop + secawan air. Agak besar jugak mug yang aku guna sebab aku jenis kurang minum manis². Jadi part bancuhan tu takde spesifikasi. Kat kotak ada mentioned 3 scoop + 180ml air. Tapi ikut tekak aku bancuhan tu TERLALU MANIS. Ada yang kata tak cukup rasa bancuh dengan 3 scoop je. So depends pada tekak memasing kayyy...hehe


Kalau korang dah start ajar anak berpuasa memang aku sarankan minum susu kambing Etsumell. Sebab kandungan dalam dia tu especially OAT yang sangat mengenyangkan dan beri EXTRA energy untuk anak korang.


More, susu Etsumell TIADA bahan pengawet atau pewarna! terbaikkk! ๐Ÿ‘


psst: pihak HQ Etsumell tengah mencari AGEN / STOKIS / DROPSHIP seluruh Malaysia untuk jualan susu dorang dengan keuntungan 25-35% #etsumellfamily . So korang yang tengah mencari² cara untuk dapatkan extra income tu, boleh roger HQ Etsumell Goat Milk k (details seperti di bawah).


Untuk pembelian dan pertanyaan:
 IG: @etsumell_hq 
Hp: 6011-23451742


Selamat berpuasa!





Terima kasih sudi membaca!

6 comments:

mas saari said...

Akak yang pregnant ni minum memang sangat membantu kekal kenyang dan bertenaga masa puasa ni. Kurang sikit rasa penat.

Nurzakiah Hanum said...

:) singgah pagi

Norliza Nordin said...

boleh try ni.. sebab sebelum ni memang payah nak minum susu kambing laa pelaa.. huhuu

CuriousVillage.Com said...

Thanks for one’s Good posting! I enjoyed reading it, I want to encourage you to definitely continue your great writing, have a nice evening! keeping this website

Kids Clothes Online

idzwa kamaruddin said...

Nak try bagi Syahmi dan Sufiya la

YB Shehan said...

ok menarik utk cuba.. nk beli lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright to LIFE 101
Designed by UMIESUEstudio 2015